Uitwisseling op jullie school?

Hebben jullie uitwisselingen op jullie school?
Vmbo 3 gaat elke jaar naar duitsland of frankrijk.

Havo + Vwo gaan in hun 4de jaar ook op uitwisseling. Ze komen eerst hierheen en dan gaan we naar hun land.
Je kunt vast kiezen uit:

• Canada ( Maar dat is voor tweetalig VWO )
  • Noorwegen
  • Italie ( Florance )
  • Belgie ( Ieper)

^^ Dit jaar waren deze landen er… maar ik deed vorig jaar mee, we hadden veel meer leerlingen dus we hadden:

• Canada
  • Noorwegen
  • Belgie
  • Tjechie
  • Engeland
  • Ierland
  • Italie

Ik heb het dus vorig jaar allemaal meegemaakt. We moesten wel projecten doen, maar we gingen bv allemaal naar de Wallen, heb gehoord dat de Canadezen hier wiet roken en dat een Canadees is een keer een hoer had betaald om aan haar tieten te mogen zitten :stuck_out_tongue:. En meeste uitwisselingpersoontjes drinken ook heel veel, maar gelukkig zijn er uitzonderingen!
En naja aan het eind van de week dat de uitwisselingen hier in NL zijn, hebben we een uitwisselingsfeest, wat altijd gewoon te gek voor woorden is.

Hebben jullie dat ook op school? Vertel :grinning:!

ja, er zijn nu poolse en franse mensen xD
ze hebben de hele derde verdieping veroverd ._.

Muwahahaha.
Ik ga over 4 weken een week naar Polennnnnnnnnn!
Op uitwisseling, ghehe.
Kan niet wachten!
:grinning:

Dit jaar heb ik het niet…
Maar er waren laatst engelsen volgens mij.
en duitsers.
Echt grappig ;d
Ik ben op uitwisseling naar Munchen geweest.
en naja dit jaar naar londen. maar dat was niet echt uitwisseling.

Wij gaan in de 3de/4de op uitwisseling. Meestal Italië. En het duurt 2 weken! Mijn weken daar waren echt heel tof! En toen zij hier waren was het ook wel gezellig, ik had alleen niet de leukste italiaan in huis.
Je wordt er ook echt een hele hechte klas van!

Dit geldt trouwens voor het vwo, op de havo/mavo heb je ook uitwisseling maar daar weet ik niet zo veel van (behalve dat die maar 1 week duren)

Dat doen wij helaas niet,
vind ik wel erg jammer…

ik zit in 4vwo
ik ga in mei naar PORTUGAL, heel dicht bij lissabon.
en in juni komen ze hieer.

ik heb er echt heel veel zin in!
het is daar dan ongeveer 25 graden <3

In de eerste ben ik 5 dagen naar een kostschool in Engeland geweest
In de tweede hadden we een uitwisseling met Spanje, alleen spraken de Spanjaarden totaal geen Engels
Dit jaar ga ik naar Denemarken alleen komen zij niet hier :frowning_face:

Heb er echt superveel zin in
Er is een plan om ons volgens jaar twee maanden naar Canada te laten gaan, in gastgezinnen, en ik hoop zo erg dat dat door gaat! Vind eigenlijk dat twee maandjes high school wel bij TTO hoort

Ik heb in mei uitwisseling met Italië. : D
En volgend jaar misschien met Peru of India en zeker met Griekenland! : )

Er is dit jaar bij ons ook een uitwisseling met Bejing, alleen daar heb ik niet aan mee gedaan want dan mis ik de uitwisseling met Italië én een andere reis :stuck_out_tongue:.

Ik zit nu in 4tvwo by the way… : )

Onze school doet altijd een uitwisseling met Polen. Maar ik ga denk ik niet mee. Er kunnen maar ongeveer 10 kinderen mee en er is ook een ander soort ‘reis’ naar Aurich waar dan mensen uit allerlei landen bij elkaar komen, dat lijkt me leuker :slightly_smiling_face:

Wat hebben ze bij jullie allemaal trouwens vette uitwisselingen, naar heel verre steden en zo ;p

ja 19maart ofzo weer?
met duitsland :slightly_smiling_face:
en in juni gaan wij erheen

Ik ga via uitwisseling van school naar Chicago! Ik heb er zo veel zin in. ik zit 11 dagen in een gast gezin nabij Chicago en dan gaan we nog 4 dagen naar Orlando, als uitrusten/vakantie… En er zitten ook nog wat reisdagen bij. En zij, mijn uitwisselings student, komt voor 11 dagen bij mij slapen. Ik kan echt niet wachten, ik heb er zo veel zin in.

Ah wat flauw! Ik wil ook naar Noorwegen! :frowning_face: ik ben daar op vakantie geweest en het is daar zo super geweldig mooi!
Wij hebben:
-polen
-frankrijk
-italie
(-spanje)
en nog een land, maar dat weet ik niet meer.

ik ga in januariiiii =)
bij ons doen deze landen mee:
Portugal
Spanje
Italië
Noorwegen
Polen
Litouwen
Turkije

^^

noorwegen! daar zou ik heen gaan als ik jullie was, lijkt me supervet!
of canada nog vetter =D (nee, ik denk toch dat noorwegen vetter is)

ik heb zelf 2 keer uitwisseling gehad, met duitsland (in m’n 1e jaar duits… :pensive:) en daarna in de 4e met hongarije, dat was wel heel vet =D

Ik ben afgelopen jaar 2 weken naar Portugal geweest. Was echt een ervaring om nooit meer te vergeten!

ik heb me opgegeven voor een uitwisseling naar denemarken :grinning:

[i]Vorig jaar ben ik met Uitwisseling naar Denemarken geweest,
en ik kan als ik wil dit jaar naar Italië.

Maar bij ons hebben we dan weer werkweken, en dan kan je ook naar het buitenland, alleen dan zit je niet bij een gastgezin enzo.[/i]

Ik ben anderhalf jaar geleden naar Slowakije geweest =]
Is op onze school ook het enige wat kan. Tweetalig onderwijs is verplicht eraan mee te doen (al gaan die ook al vaak zat naar Engeland toe). En als vwo-er heb je de keuze in de vierde om mee te doen.

We hebben behalve normale werkweken ook uitwisselingen. vorig jaar gingen wij naar Liberec (Tsjechië) en dit jaar komen zij hierheen.
:grinning: