Uitwisseling naar Amerika

Ik ben nou 12 in november 13, en na de zomervakantie ga ik naar vmbo 3. alleen ik wil al voor 2/3 jaar naar Amerika. Ik wil dus op uitwisseling naar Amerika, en heb het daar met mijn ouders over gehad. Hun vonden het een leuk idee en vonden het goed. nou is er 1 probleem! het is te veel geld, wij zijn niet de rijkste maar ik heb er alles voor over om op high school te zitten in Amerika. Dus hebben jullie tips of sites waar het goedkoop is?

Ik weet niet zeker of dat op vmbo-niveau al kan. Ik ken een aantal mensen die het gedaan hebben en die deden allemaal vwo en daarbij extra programma’s om in aanmerking te komen. Niet lullig bedoeld hoor, ik weet het niet zeker, maar ik weet wel dat je niet zomaar in aanmerking komt.
Eventueel na je examen? Dan heb je nog twee jaar om te sparen en val je ook nog in de toegestane leeftijd.

Als je het niet kunt betalen kun je het niet doen helaas. Wil je over 2/3 jaar naar Amerika of wil je daar 2/3 jaar wonen en naar highschool?

Wat hierboven staat. Ik ben ooit op een informatieavond geweest toen ik in havo 5 zat. Was een of andere organisatie die als tussenpersoon fungeert bij het regelen van bijv een jaar highschool.
Het is al jaren terug, maar wat ik er nog van weet is dat je inderdaad moet denken aan een flínke smak geld en dat je inderdaad iets “bijzonders” moet doen/hebben. Dus iets van een sport op wat hoger niveau oid. Ook moest je 3 aanbevelingsbrieven van bijvoorbeeld docenten hebben.

Volgens mij moest je ook minimaal havo doen om ervoor in aanmerking te komen.

Een “uitwisseling” is trouwens iets anders.

Volgens mij is dat inderdaad niet mogelijk voor VMBO. Een uitwisseling weet ik niet, maar een half jaar high school kost al ontzettend veel dus ik denk dat je het gewoon niet goedkoop kunt doen. Naast dat Amerika zoveel regels etc. heeft, dat goede begeleiding erg belangrijk is en dat maakt het helaas heel erg duur.

Mocht het voor VMBO wel mogelijk zijn, misschien eens naar de decaan op je school gaan.

Ik heb altijd gehoord dat het op vmbo wel kon alleen juist niet op vwo omdat je dan al te veel jaren onderwijs hebt gehad volgens de amerikaanse wet ofzoiets?

Er is een studeren in het buitenland topic, misschien vind je daar tips?

http://forum.girlscene.nl/forum/school/het-algemene-topic-voor-studeren-het-buitenland-meer-251672.0.html

Mag inderdaad wel hier! Slotje.