Uitwisseling Italië, wat meenemen/regelen?

Hoi! Ik ga vrijdag op uitwisseling naar Italië, heb er heel veel zin in, maar ik ben wel erg bang dat ik iets vergeet mee te nemen, of vergeet nog dingen te regelen ofzo. Ik heb al een lijst gemaakt met dingen die ik mee moet, maar ik ben echt bang dat er dingen ontbreken! :stuck_out_tongue:

Dus ik wou jullie vragen of jullie nog suggesties hebben, en dan bedoel ik niet standaard dingen als ‘kleren, make-up, etc.’ maar meer dingen waar je niet zo snel op zou komen. En ook dingen die ik misschien vantevoren nog moet regelen of kopen? :slightly_smiling_face: Dingen die handig zijn om te weten:

• we gaan heen (en terug) met de bus, ongeveer 20 uur reizen
  • we verblijven daar 8 nachten
  • we gaan veel wandelen, museums bezoeken maar ook uit enzo
  • temperatuur zal tussen de 15 en 25 graden liggen

Dus meiden met ervaring, of gewoon suggesties? :slightly_smiling_face:

AH LEUUUUUK! Waar zit je?

Heel veel eten meenemen, laders, dingen te doen in de bus, kaartspelletje.

Moet je in italie ook niet zo’n eurostekker hebben?

Jaaa, superleuk hihi, dichtbij Venetië ergens! :slightly_smiling_face:
En kaartspelletje is inderdaad een goed idee.

Oh en inderdaad: LEEEUK:D

Ah venetieeeee! Geweldig, ik ben jaloers hihi.

un woordenboek

Ipod, klein tasje voor uitgaan, rugzakje voor als je naar musea gaat, misschien een oude telefoon ipv je eigen zodat als je hem kwijt raakt niet de wereld vergaat :stuck_out_tongue:.
Uuh een zonnebril! Voor als je de hele dag moet lopen en de zon schijnt in je ogen… en een camera! Altijd leuk (:

tandenborstel
Mobiel oplader
goede schoenen
zonnebril

Europese zorgpas voor als er iets gebeurt!

Misschien iets van crappy slippers voor als de douche heel smerig is?
Handdoek en washandje, pyjama enneh… condooms?:wink:

1 woord: Jaloezie :grinning:

Nee serieus ik wil oohook. en in Italië heb je geen eurostekker nodig. Tenminste niet in het hotel waar ik afgelopen vakantie zat… Heeeel veel plezier.

IK WIL OOK.

ik oook!
ik zou gewoon de standaard dingen meenemen, volgens mij heb je niet echt iets meer ‘speciaals’ daar nodig.

washandjes want die bestaan hier niet (woon zelf ook vlakbij venetie :slightly_smiling_face: ), voor de rest gewoon de standaard dingen! veel plezier!

wandelschoenen/sandalen?
verder kan ik even niks bedenken, succes in ieder geval :slightly_smiling_face: