Uitwisseling en Italianen (:

Buongiorno!

In oktober is er bij mij op school een uitwisselingsprogramma, en ik heb gekozen voor Italië. De Italianen komen in oktober eerst hierheen. en dan gaan wij terug naar Italië in maart.
Ik weet echt helemaal niks van Italiaanse mensen af en hoe hun cultuur is.
Dus mijn vraag voor jullie; Wat weten jullie van Italianen hun gedrag en hun cultuur? (:

xxx

google.com

Ik weet alleen dat de meeste Italiaanse jongens heeeel knap zijn haha.

Nou, wij hebben een italiaanse uitwisselingsstudent op school en hij is niet zo knap x]…

veel mensen zeggen altijd dat italianen ballenknijpers aan hebben ;dd. hihi en vaakook beetje arrogant zijn, en geen engels willen spreken. maar weet neit of dat allemaal waar is ;d

Haha wat toevallig, ik ga in oktober naar Italië toe voor een uitwisseling, en in mei komen ze hier! Ik ben afgelopen zomer ook naar Italië geweest, en de Italianen daar waren allemaal echt supervriendelijk, en ja de jongens waren leuk! Erg knap, maar ook heel beleefd en aardig zeg maar. Maar de klassenfoto die ik heb gezien van de klas waar wij mee gaan uitwisselen, nou daar waren de jongens echt alles behalve knap :stuck_out_tongue: Ze kunnen trouwens wel erg goed Engels, dat is wel fijn. Ik denk dat je maar gewoon moet afwachten waar je terecht komt, iedere Italiaan zal natuurlijk ook verschillen dus je ziet het wel! :slightly_smiling_face:

Haha ik heb in oktober een uitwisseling met catelanen!
(barcelona voor degene die het niet weten)

Italianen zijn vaak niet verlegen, maar wel heel beleefd. Het ligt er ook wel heel erg aan uit welke regio ze komen (Mensen uit het zuiden zijn vaak net wat ‘platter’, wat ongestructureerder. Milanezen zijn ontzettend druk, tegen het onbeleefde aan), en natuurlijk aan de persoon zelf. Ik weet dat m’n vriend (is Italiaan) het heel irritant vindt dat wij zo vroeg eten, zowel lunch als avondeten. Zelf eet hij meestal pas rond achten en hij luncht ook laat, zo rond half 3. Laat het verder gewoon op je afkomen, ik vind Italianen nog steeds de meest leuke, gepassioneerde mensen. Veel plezier!

oke hier komt ie!!

italianen zijn meestal SUPER knap
bijna allemaal een SIXPACK
ze zijn echt goed in meisjes versieren :stuck_out_tongue:
en ze zijn gwn té lekker om te laten lopen

dus het wordt vast gezellig, want ze zijn echt niet verlegen ofzo…
ze stappen gwn op je af enzo

oja, ze kunnen niet zo goed engels,
ze hebben idd altijd ballenknijpers aan… :stuck_out_tongue:
arrogant ben ik niet tegengekomen, maar ze letten wel heeel erg op uiterlijk…
ze eten idd heeeel laat, rond 8 uur half 9 gaan ze pas avondeten…
maar dat komt omdat het leven daar echt 's nachts is…
enne, de jongens uit Napal ofzo, die zijn echt heeel erg plakkerig…

Buongiorno is goedemorgen, Buonasera is goede avond. Dus je moet eigelijk buonasera daar hebben staan, en buonanotte is goedenacht.
Uh, ik ben half italiaans en mijn vader komt uit napoli, en die mensen zijn daar echt heel aardig. Nee wacht hij komt uit torre annuziata, dat zijn meer de achter buurten van napoli, maar ik denk niet dat jij daar heen gaat.
Nou waar mijn vader vandaan komt is de cultuur nog van de vrouwen doen het huishouden en de mannen werken alleen, je eet smiddags warm, en als je geluk heb eet je tussen acht en elf uur ook warm, ligt eraan of er van smiddags nog veel over is. Of anders eet je pizza of brood, of pizza en brood. Maar smiddags meestal pasta. Iedere dag.

En, de meeste mensen spreken ook idd geen engels, meestal alleen duits, of nog niet eens. Maar ik ben nog nooit in het noorden ofzo of toeristen gedeelte van italia geweest dus dat weet ik niet. Ze fietsen er niet, dus niet denken dat je ergens even snel op de fiets heen kan, want ze rijden daar als gekken en oversteken gaat al voor geen meter. Ze lopen, of gaan met de auto of met de scooter. En dan ook hele gezinnen op een scooter, dan zit vader te sturen 2kindere staan daar tussen de vader en het stuur, en de moeder zit achterop met een baby ofzo.

Maar dat is allemaal in het zuiden. Oh, en als je naar school moet, middelbare is daar op ook op zaterdag, volgens mijn neef iedere dag tot een uur. Incl zaterdag.
Oja, in het noorden kennen ze wel engels, want mijn neef komt uit het noorden en spreekt normaal engels.

Maar zaterdag heb je dus ook school, iniedergeval waar die neef woont.

Oh, en de italianen zijn echt niet zo knap als iedereen beschrijft. En ze zijn tegenwoordig best wel gay, ze epileren hun wenkbrouwen enzo, niet alleen hun unibrown ofzo, maar echt een vormpje, zn boogje. En al dat soort fratsen. En waarschijnlijk hebben er een paar van dat guyliner, en al die gladjakkers in het ballenknijpers zijn net van die antonio banderas gastjes :grinning_face_with_smiling_eyes:

Oh dat arrogante ken ik ook wel. Ik heb 2 Italiaanse vrienden en jeeezus die kunnen me toch arrogant doen. Iedereen zegt ook dat dat het typisch Italiaanse aan ze is, daar pesten we ze altijd mee haha.

ik was op vakantie geweest naar Italie, en die jongens die dan uit Napoli kwamen die plakten aan je en lieten je niet meer los… dus die waren heeeel irritant… en die randde je bijna aan.

Ja hier ergens boven, ik ben blijkbaar ook arrogant volgens vele.

Maar de laatste keer dat ik in italia was, was in 2004 dus was ik bijna 10, dus ja, ik hbe nooit last gehad van vervelende italiaantjes. En niet iedereen in napoli is zo, dat weet ik zeker, alleen van die gastjes die te graag een onenightstandje willen maar die zitten er ook zat in nederland :’)

Maar the_grinch, zat je in napoli ofzo? Niet gemeen bedoelt hoor, maar ik snap niet wat mensen in napoli doen zegmaar, het is daar crimineel niemand spreekt engels, en als ze horen dat je een andere taal spreekt dan hebben ze je hoor. Want het is daar een beetje het echte criminele gedoe, de meeste mensen die daar heen gaan hebben daar familie dus spreken italiaans. En toen ik daar was is er iemand vermoord in de straat waar wij waren, dus niet echt een toeristen plek daar.

Ojaa, voor de topicstarter, in italia zijn zigeuners, echt heel veel. Maar zodraa je een groepje kinderen ziet met een volwassenen en een baby + een buggy met een fleecedeken, dan zijn het zigeuners, want onder die deken ligt alles. En die vrouw gaat dan een praatje maken met iemand, en dan hebt ze die baby bij, en de kinderen gaan proberen iets uit je tas te jatten, en dat komt dan onder die deken :’). Maar voorals nog, dit geld alleen voor het zuiden, napoli en zo waar ik ben geweest, maar ik weet zeker echt gewoon zeker dat een school jou niet plaatst in een plaatsje zoals napoli, en ik wil je niet bang maken. Ik bereid je voor waar je op moet letten, zoals die zigeuners, en als kinderen komen klieren met een bordje enzo waar dingen opstaan GEEN oogcontact maken en gewoon weg duwen.

Is echt niet zielig :’)

hahah jaa idd… :stuck_out_tongue:, maar daar viel t me gewoon best op dat die jongens meestal daarvan kwamen… kan ook toevallig zijn hoor :slightly_smiling_face:

Toen ze hier in Nederland waren, deden ze strontvervelend. Ze pasten zich helemaal niet aan, waren totaal niet geïnteresseerd in Amsterdam (tijdens een boottocht zaten ze naar hun brood te staren) en ze wilden helemaal los gaan met alcohol. Maar, dat was mijn ervaring met ze toen ze hier waren; ze kwamen uit een bergdorpje en waren heel weinig gewend.

In Italië zelf hadden we het enorm naar ons zin; ze willen graag dat je zoveel mogelijk eet (nee zeggen is onbeleefd). :slightly_smiling_face:

Hopelijk schrikt mijn ervaring je niet af! Ze zullen vast meevallen!

wij hadden ook uitwisseling ( isala college in silvolde)
die italianen waren lelijk en waren alleen maar geintereseert in drugs en alcohol.
sommige waren heel arrogant en voelden zich echt het mannetje.

Sommige italianen zijn vet lelijk en sommige weer HEEL knap ^^
mja goed…
google.com

nou, wij hadden vorig jaar italianen hier, en van de 40 zaten er echt maar 5 knappe bij ofzo :stuck_out_tongue: ze hebben idd super strakke broeken aan hahah