Uitwisseling Denemarken HELP

heey,

Onze school organiseerd elk jaar een uitwisseling naar denemarken en terug. Dit jaar mag ik mee doen aan die uitwisseling. Dit wil ik echt super super graag! Maar mijn vader is bang dat ik in een gezin word geplaatst waarvan de ouders niet helemaal normaal zijn. Kan iemand me helpen om mijn vader te overtuigen dat ik toch mag? Heeft iemand argumenten?!

groetjes Johannak12

Ik ben vorig jaar op uitwisseling naar Polen geweest. Het kan zijn dat je het niet treft met je gezin, of uitwisselingsstudent(e), maar het lijkt me sterk dat je bij een stelletje psychopaten terecht komt aangezien de school (en ook de school in Denemarken) wel weten met wie ze te maken hebben! Misschien kun je tegen je vader zeggen dat het echt een hele goede ervaring kan zijn waarin je veel leert, namelijk je aanpassen aan verschillende situaties, je redden in een land waar je de taal niet spreekt etc. etc. Succes!

hetzelfde als hierboven me!
kun je niet eerst vragen om wat informatie over die mensen, foto, ofzo? ;p

veel succes alvast!

ja idd, maar het probleem is dat je je voor volgende week vrijdag in moet schrijven en dat je dáárná pas brieven gaat schrijven…

Inderdaad! Hetzelfde alsdat jij waarschijnlijk bent ‘getest/gecontroleerd’ zo laat die school daar echt geen kinderen bij gekken in huis zetten. Je vader goed informeren zal ook wel helpen. Succes!

Okee, hier heb je niks aan, maar wij hadden ook een uitwisseling met Denemarken! Maar omdat er wat was veranderd zijn we wel naar Denemarken geweest, maar niet bij die Denen in huis, maar gewoon met mijn hele klas op een camping. + Ze zijn ook nooit bij ons geweest xD…
Ik vond die Denen echt niet normaal raar, want de jongens hadden FOUNDATION op! Oranje foundation!

maar uitwisselingen zijn wel echt heel leuk, uitwisseling met Duitsland kijk ik echt met plezier op terug.

Zeg gewoon dat je er heel veel levenservaring mee opdoet enzo. Je moet toch ooit op je eigen benen gaan staan, (en nee, hiermee zeg ik niet dat je dat niet doet :stuck_out_tongue:) dan is dit een perfect moment!

[i]laat je vader met school praten,
waarschijnlijk wil hij wat zekerheid,
en school kan hem dat geven.

als je er eventueel naartoe mag,
kan hij een keer op bezoek komen,
of je kan filmpjes maken waarin je het huis/gezin/etc laat zien.

ouders zijn ook maar mensen,
en jij bent hun alles,
logisch dat ze om je geven n voorzichtig zijn toch?[/i]

Ik denk dat degene die dit alles organiseert het beste met je vader kan gaan praten? Of dat je vader naar een informatiebijeenkomst gaat ofzo?
Waarom denkt je vader trouwens dat je bij rare mensen komt dan?
xxx

Mijn vader is een beetje over voorzichtig… -.-

edit: hij is bang dat ik bij een gezin wordt geplaatst met een vader of broer die me wil misbruiken…

Ik ben 2/3 jaar geleden naar Denemarken geweest, naar een heel klein dorpje. Was echt super! Heel erg leuk. De mensen waren ook ontzettend aardig daar. Denk dat je vader het iets té, ja hoe zeg ik het, te overdreven gaat denken…

Waar zou je dan ergens naartoe gaan?