Uitwisseling buitenland?

Hey,
Ik ben nu 2e jaars student aan de universiteit, en hoewel ik eerder had besloten dat een jaar in het buitenland studeren toch iets te veel van het goede zou zijn, ben ik nu toch hevig aan het twijfelen, en wil ik stiekem toch wel gaan, het zou namelijk insanely goed voor mijn taal (en mogelijk zelfvertrouwen) zijn.
Enige probleem is dat ik waarschijnlijk geen beurs (kan) krijgen, mijn cijfers zijn namelijk niet zo denderend (tussen de 7 en 7,5 gemiddeld, denk ik). Na een klein beetje ge-google (en ja ik ga het ook nog aan docenten vragen), kwam ik erop uit dat ik, als ik ga naar Nagasaki University, ik sowieso een klein fortuin (6k en dan ben je net de uni binnen, nog geen lodging etc) kwijt ben aan college geld (daaang, Japan is duur). Ik zou het in principe wel kunnen betalen, maar het kost wat moeite, en ik moet een flinke deuk in m’n spaargeld slaan (more like, het compleet opmaken en dan nog bijlenen).
Iemand~ Ik word verscheurd door twijfel. Maak een lijstje met pro/cons voor me. ALSJEBLIEEEEEFT :'D Waarom zou ik wel/niet gaan?

Hey!

Ik zou eens met papa en mama gaan praten hierover!
Anyhow…
Pro’s:
Het is goed voor je algemene ontwikkeling,
Het is goed voor je Cv
Je leert nog meer zelfstandig worden
Japan is heel gaaf denk ik XD
Je wil al heel lang gaan
Je krijgt spijt als je dit niet doet tijdens je studie, want erna is nog veeeeel moeilijker ivm werk

Con’s:
De prijs
(en dat ik je maanden moet missen, maar ik zou het alsnog doen XD)

Je zou naar een ander land kunnen gaan, als je niet per se naar Japan wil. Er moet wel iets anders leuks te vinden zijn wat niet zo duur is toch :stuck_out_tongue:

Verder wat hierboven gezegd is!

Umm. Ik wil juist wél naar Japan :wink: En ergens anders heen gaan is geen optie, helaas. Ik studeer Japanse taal, dus heb er vrij weinig aan om naar Amerika ofzo te gaan.

Up! XD