Uitvaartverzekering

Ik wil graag een uitvaartverzekering nemen omdat ik weet dat mijn ouders de uitvaart niet kunnen betalen als ik kom te overlijden. Ik heb alleen geen idee welke ik moet kiezen, er is gewoon te veel keus. Ik vroeg me dus af of jullie ervaringen of tips hebben die me kunnen helpen met het kiezen van de juiste verzekering.

Goh goede vraag. Ik heb toen ik 18 werd mijn rekening bij de rabobank om laten zetten naar een studentenrekening en heb toen direct een uitvaartverzekering daarbij afgesloten. Dus als je toevallig bij de rabobank zit, kun je daar ook heen bellen, zij werken samen met interpolis.
Verder heb ik er helemaal geen verstand van. Wat goed van je dat je hier over nadenkt.

ik heb de plaatselijke uitvaartverzekering bij mijn woonplaats, ik betaal 28 euro per jaar

Mijn ouders hadden voor mij al één afgesloten voor ik dat uberhaubt wist. Nu staat het gewoon op mijn naam. Ik zit bij Dela en betaal volgens mij €30 per kwartaal.

Bedankt voor de reacties. Ik zit ook bij de rabo, dus ik zal wel even zien of die van interpolis wat voor me is.

Ik heb een uitvaartverzekering bij Nivo. Je kunt zelf het te verzekeren bedrag kiezen en ieder jaar aangeven of je inflatiestijging wilt of niet. Daarnaast heb je geen medische keuring nodig.
En ik betaal ongeveer 5.60 per maand.

^ Dat is niet zo veel. Wat houdt inflatiestijging precies in?

Mijn ouders hebben een tijd geleden eentje voor mij en voor mijn broertje afgesloten en volgens mij betalen ze hem nog steeds,de mijne is een tientje per maand !

Bij sommige verzekeringen (van je ouders) zitten kinderen er automatisch in (tot een bepaald leeftijd kan 18 of 21 of 23 zijn) dus misschien eerst eens even kijken, zodat je straks niet onnodig een paar jaar extra betaalt

Dit was volgens mij bij mij ook het geval inderdaad, tot 25 zelfs. Ik kreeg namelijk dit jaar een brief dan het vanaf 25 naar een ‘volwassen premie’ ging.

bij mij ook volgens mij. tenminste,dat hoop ik toch :grinning_face_with_smiling_eyes:

Vroeger was bijvoorbeeld 2000 euro nog genoeg om je uitvaart te financieren. Nu heb je bijvoorbeeld 7000 euro nodig. Om dat bedrag te laten stijgen, kun je je premie laten meestijgen. Maar dat hoeft dus niet, je kunt ervoor kiezen om je uitgekeerde bedrag + premie hetzelfde te houden (met als risico dat over een heleboel jaar 7000 echt niks meer is)
Oh en ik zou ermee uitkijken om ervan uit te gaan dat je tot 25 bent verzekerd met je ouders. Het kan voordeliger zijn om eerder voor jezelf een polis af te sluiten, omdat ieder jaar dat je ouder bent, je premie hoger is. Stel, ik had dus volgend jaar mijn premie afgesloten, betaal ik 6,40 (voor de rest van de looptijd) in plaats van 5,60.

Goed dat dit onderwerp wordt besproken. Zelf heb ik ook al jaren een verzekering voor mijn uitvaart, maar ik vroeg me altijd al af of dit wel noodzakelijk was. Todat ik afgelopen week op de website http://uitvaartverzekeringwijzer.net/ kwam en las dat maar liefst 70% van de Nederlanders een uitvaartverzekering heeft terwijl dit in veel gevallen niet nodig is. In veel gevallen kun je dus beter zelf sparen dan de hoge verzekeringspremies iedere maand betalen. Aan de hand daarvan heb ik vandaag mijn verzekeraar een mail gestuurd en gevraagd of ik mijn uitvaartverzekering kan opzeggen. To be continued dus…

Ik weet nog wel dat toen ik 18 werd, dat er door de verzekering van mijn ouders gevraagd werd of ik ook bij hun wilde verzekeren. Toen heb ik dat niet gedaan, want ik dacht: ik ga toch nog lang niet dood. Maar nu ik volwassener ben, realiseer ik me toch meer dat een ongeluk in een klein hoekje zit.

En Femma, ik weet niet of dat voor mij een goed idee is, aangezien mijn spaargeld waarschijnlijk niet genoeg is om een uitvaart van de betalen en mijn ouders ook geen geld hebben.

Wat is een goed bedrag om voor te verzekeren? En wat is een goede verzekeraar? De ervaringen van mensen op internet is toch behoorlijk verdeeld…

Voor zover ik weet heeft mijn moeder een uitvaartverzekering voor mij al sinds kinds af aan. Zij betaald deze ook nog gewoon ondanks dat ik 20 ben :’) iets van €11 per kwartaal ofzo

@BitetheCake, ik denk dat je van te voren niet echt kan bepalen welke verzekeringen goed zijn. Tegen de tijd dat je daarachter komt zit je er zelf niet meer mee.

Ik heb er een in koopsom gekocht toen ik net 18 was. Heb er iets van 1.800 euro voor betaald en ik ben geloof ik voor 10.000 verzekerd.