uitstrooien mama,

hallo girls! hier een beetje een verdrietig forum… mijn moeder heeft 2 jaar geleden zelfmoord gepleegd, en morgen gaan we een weekend weg met de boot, om haar uittestrooien, hier bij is mijn vader niet, maar ik heb wel een zusje. toch wil ik wat dingen doen, om respect te tonen aan mijn moeder, maar ook aan mijn pleegmoeder en pleegbroertjes en mijn zusje. de afgelopen 2 jaar waren best wel lastig voor mij, en ik wil iedereen bedanken voor de steun. en zelf ook eeen beetje afscheid nemen. hebben jullie mischien mooie ideen om te doen? mooie liedjes, mooie gedichtjes? heb zelf al wensballonen gekocht voor iedereen zodat we een tekst naar de hemel kunnen sturen, maar ben nog een beetje opzoek. dankjulliewel!

Als aller eerste heel veel sterkte en een dikke knuffel !

Kan je proberen om zelf een kort mooi gedichtje te schrijven ?

dankjewel! :couplekiss_man_woman:
en ja, ik probeer dat wel maar het is best moeilijk omdat er zooo veel verschillende gevoelens bij zijn… en wil het allemaal niet te “zwaar” maken

Dit vind ik een leuk idee.
Heel veel sterkte :kissing:

Misschien een gedichtje of een lieve brief schrijven aan je moeder en dat in een flesje doen en dan in het water te gooien? Als een soort flessenpost? En dan met bijvoorbeeld allemaal nepbloemetjes (roosjes als ze daar van hield) of andere dingen wat er in past, waar ze van hield? :slightly_smiling_face: En misschien is een wensballon ook een idee?

Een herinneringenboek is inderdaad wel een heel mooi idee. Verder zou ik het voor jou zelf gewoon lekker over je heen laten komen. Dat heb ik ook gedaan bij mijn vader. En ik denk dat als je nog een mooi gebaar wil maken naar je pleegfamilie toe, dat je dat ook daarna zou kunnen doen. Neem ze misschien gewoon naar een plekje en ga gezellig wat met ze drinken en dan zeg je gewoon wat je tegen ze wil zeggen. Misschien moet je het namelijk allemaal niet te zwaar maken voor jezelf. Zo’n dag moet namelijk ook gewoon voor jezelf zijn en om meteen een heel eerbetoon naar iedereen om je heen te maken is meteen wel weer iets heel zwaars om op je schouders te nemen.

Dit is een mooi idee!

TS, veel sterkte! :sob::muscle:

Ik vond het idee van een brief aan je moeder en deze in een fles stoppen een erg mooi idee. Een eerbetoon aan je pleegmoeder en (pleeg)-broertjes/zusjes zou ik niet op deze dag doen omdat dat denk ik heel erg zwaar voor jezelf zal gaan zijn. Het is misschien beter dit op een later moment te doen.

Heel veel sterkte gewenst! :sob::muscle:

Heel veel sterkte, meid!

Je kan ook zelf een liedje schrijven inderdaad. Over de tijd die jullie samen hadden en dat je haar nooit zult vergeten!

Dikke knuffel!

Heel veel sterkte!
Er zijn al een aantal mooie ideeën opgenoemd hierboven. Wat je nog zou kunnen doen is een liedje afspelen die je moeder mooi vond.
:kissing:

Dit vind ik ook een erg mooi idee!

ik wens je veel sterkte dn vind het vreselijk da je dit hebt moeten meemaken , sterkte<

Bloemetjes om in de zee te gooien? Iets waar je moeder van hield?

Maak je raam eens open, laat de zon erin…
Begin eens maar te rennen, maakt niet uit waarheen…
Is het mooi daarboven, is het wat je dacht…
Heb je al met god gesproken, heb je het al gevraagd…

Ze zeggen dat pijn verdwijnt, maar de leegte blijft…
Ik zal alles geven, voor even samen zijn…

Als ik vannacht ga slapen, waar jij over mij…
Als ik het moeilijk heb, kom je dan bij mij…
En kan je mij nu horen, en zie je dat ik lach…
En let niet op de tranen, vind moed in je kracht…

Dit vind ik persoonlijk een hele mooie tekst (uit een lied)

Misschien kan je dit als gedichtje oplezen… :sob::muscle:

heel erg bedankt allemaal! de ideen zijn super mooi! we gaan zeker dat boek maken en het fles idee! en bedankt voor het gedichtje, ik zal hem in het boek schrijven, super mooi! heeel heel erg bedankt allemaal. dikke kus!