Uitstraling

Ik ben over 1 maand 15 jaar oud en ik ben al vaak genoeg verliefd geweest maar ik heb nog nooit een vriendje gehad. Toen hoorde ik via via dat jongens bang zijn om op mij af te stappen omdat ze denken dat ik me veelste goed voor hen voel en dat ik te knap voor hun ben…
Maar ik ben zelf op dat gebied vreselijk verlegen dus zelf durf ik ook niet op een jongen af te stappen, dit werkt dit heel erg tegen mij en ik snap ook niet dat de jongens zo denken.
Maar ik ben er een beetje klaar mee hoe het nu gaat, altijd maar hopeloos verliefd zijn terwijl er niks gebeurt…
Heeft iemand tips om dit idee uit de hoofden van de jongens te krijgen en mezelf meer ‘op de markt’ te krijgen?

Up ik heb hetzelfde!

Up.

Probeer spontaner over te komen. Altijd lachen, een praatje maken… Het komt echt wel goed, je bent nog jong! Niet iedereen was op zijn 15e al een kletsmajor! Gewoon even aan de praat raken. Een makkelijke: Hoe is het? werkt al.

Hihi precies de rede waarom mijn vriendje op de middelbare school niet op mij af durfde te stappen.
Hij vond me er verwaand uitzien en populair overkomen.
Wist hij veel dat ik een onzekere pielemoos was.
Nu jaren laten ben ik veel vrijer en let ik niet op wat anderen van me vinden.
Ik kijk nog altijd nors, lach niet altijd maar meer chagrijnige look, maar door die persoonlijke uitstraling heb ik wel laten zien wie ik ben.
Nu, jaren later, zag hij dat ook en heeft hij (en andere jongens, helaas te laat voor hen) de stap gezet om me te veroveren.

Mijn broertje van 15: ‘niet zo desperate doen op je 15e’

:'D

Zo kom je op ‘de markt’

^ TRUE

Maar mensen hier zijn dus te mooi om een jongen te krijgen? Wauwie

Ik dacht al dat dit zou komen. Nee. Dat staat er niet. Ik ben het er dan ook niet mee eens, ik ben juist heel verlegen en onzeker over mezelf maar blijkbaar word er door jongens niet zo over mij (en andere hier) gedacht.

Maar ik vind dat sowieso onzin :’)
Een jongen heeft echt schijt aan het feit hoe knap jij bent, ze komen gewoon hoor. Ik vind sowieso al die via via gehoorde verhaaltjes ongeloofwaardig. Dat is gewoon jezelf zekerder proberen te voelen door aapverhaaltjes.

Alsof elke meisje op haar 15e al een vriendje heeft. Nee. Dus niet in de stress raken. Het komt wel goed.

Ik heb dat ook zegt mijn vriend. (niet het knap zijn dan) maar ik vroeg hem dus een keer waarom hij altijd zegt dat ik zo mooi ben maar dat er nog nooit een jongen op mij is afgestapt. En toen zei hij dat ik een uitstraling heb die zegt ‘probeer niet dichterbij te komen’ ofzoiets. Dat doe ik echt niet express maarja. Wacht gewoon af. er zal echt wel een jongen komen die niet afgeschrikt is, of waar jij op af durft stappen, of waarmee je toevallig aan de praat geraakt. Niets forceren (:

Oh herkenbaar. Ik ben heel verlegen en onzeker, maar door mijn uitstraling denken mensen vaak dat ik arrogant ben en me te goed voel door anderen. Daardoor stappen jongens ook niet snel op me af.
Maar inderdaad, veel lachen, open houding (dus niet armen over elkaar ofzoiets), en oogcontact maken met mensen.

daar heeft goldenkiller wel een beetje gelijk in. elke heel knap meisje krijgt juist veel aandacht ongeacht hoe verlegen of onzeker.
maar onzeker en heel erg verlegen uitstraling kan je idd ook wel een stuk minder mooi maken dan dat je eigenlijk bent. als je gewoon rechtopstaat schouders naar beneden en naar achteren loop met eenglimlach dan zie je er nog mooier uit dan je bent EN je zal ook sneller aangesproken worden door andere meiden en jongens.
sommigen krijgen deze aandacht al sowieso doordat die dan echt opvallend knap is, en sommige kunnen het krijgen door hun houding te veranderen.
ik werd namelijk ook nooit òpgemerkt, tot 1 of 2 jaar terug. vanaf toen stond ik positiever en met meer zlf vertrouwen in het leven, en nu krijg ik ook vaker complimentjes en word ik veel meer aangesproken :slightly_smiling_face:

Nou ik heb een vriend die gay is, maar wel met heel veel jongens omgaat en die dat hoort. En ik geloof mijn vrienden. :wink:

Je bent nog maar 14 en er nu al klaar mee dat er niks gebeurd als je hopeloos verliefd bent? Als je zo graag het wilt zul je toch echt een keer op ze af moeten stappen.

Dankjewel allemaal! Ik ga eraan werken!

Ik ben het niet eens met de mensen die zeggen dat als je knap bent, mannen toch wel op je af komen. Jongens kunnen nu eenmaal ook verlegen zijn, of inderdaad denken dat iemand te goed voor ze is.

Als je iemand leuk vindt, TS, en de jongen neemt zelf het initiatief niet, zul je het toch zelf moeten doen. Probeer je over je verlegenheid heen te zetten en niet meer onzeker te zijn. Dat is vast nergens voor nodig :slightly_smiling_face:

Dat wil ik ook heel graag proberen, maar de enige plek waar ik hem zie is op school en daar loopt hij altijd rond met zijn vriendengroep. En ik altijd met mijn vriendinnen, dus ik weet ook niet echt hoe…

het is gewoon vrij raar. MIjn vriend zou nooit niet op iemand af stappen omdat hij dacht: O ja, die is echt knap, dat ga ik niet proberen. Maargoed, geen idee hoe hij er zeven jaar terug over dacht, op die leeftijd zal dat wel iets moeilijker zijn voor jongens. Iets opener opstellen, en even geduld, dan komt eht allemaal goed haha.