Uitstraling van een blog

Hey meiden!
Ik plaats het even hier, het had ook onder media-film gekund maar het gaat toch een beetje om creatief een web layout opbouwen.

Wat vinden jullie, moet een blog strak zijn? zoals veel witte kleuren, beetje dat chique…
Of moet het helemaal girly zijn in roze kleurtjes en met veel dingetjes wat een blog druk maakt?

Ik vind het moeilijk, ene kant vind ik dat witte strakke erg mooi, maar aan de andere kant vind ik dat drukkere ook leuk omdat je dan meer dingetjes kan plaatsen.

Wat zou jij fijner vinden als jij op een blog kijkt?

als dit onder een ander topic kan, let me know , ik heb even de zoekmachine gebruikt maar zonder resultaat.

Hier 1 voorbeeld van een wat drukkere blog template met roze

Ik vind persoonlijk dat een blog-layout moet weerspiegelen hoe de persoon achter het blog is.
Ik heb weet ik hoeveel layouts gehad op mijn blog, van heel druk tot minder druk. Gewoon wat ik op dat moment mooi vond. En je zal altijd mensen hebben dat het een mooi vinden en andere die het ander mooi vinden. Aan de ene kant denk ik, er zijn zoveel simpele witte blogs met een zwarte header en zoveel roze beautyblogs dat je ook moet kijken naar uniek zijn.
De indeling en ontwerpt qua misslipgloss, zie ik heel vaak terug op andere blogs en vind ik daarom zelf minder.

Ik denk dat het belangrijk is dat je een layout kiest die niet pijn doet aan je ogen
Als ik kijk naar het wat drukkere layout die je hebt geplaatst kijk dan gaat mijn oog iedere keer naar de dikke roze rand rond de tekst en dat is afleidend en op een of andere manier vind ik het niet ‘fijn’ uitzien zeker met de witte rond daar weer omheen.
Ook het donker paar of het roze vind ik visueel niet uitzien. Maar opzich vind ik het ‘drukke’ best mooi uitzien. Het past wel mooi bij elkaar.
Alhoewel ik zelf nooit zou kiezen voor een sidebar aan beide kanten.

/Sorry voor de lange tekst!/

Ik vind het belangrijk dat het past bij de persoon inderdaad, bijvoorbeeld Zoella (http://www.zoella.co.uk/)komt echt zo blij over altijd, en zo ziet haar blog er ook uit. Zelfde voor Louise (http://sprinkleofglitter.blogspot.nl/).

Mijn eigen blog heeft een beetje een middenweg, wel kleurtjes (ik heb het wel eens bijna heel neutraal gehouden met wit maar dat vond ik zo niet-mij :’). Maar ook niet té hyperactief volgens mij.

Ik vind het fijner als een blog rust uitstraalt. Kleur kan, maar gooi niet teveel kleuren door elkaar heen.

De layout moet overzichtelijk zijn. Niet een te groot lettertype, sidebar en content goed van elkaar gescheiden etc.

De blog van Zoella heeft heel veel kleur, maar de structuur is overzichtelijk en het kleurgebruik is niet storend.

Ik persoonlijk vind wat strakker fijner. Bijvoorbeeld gewoon een witte achtergrond en dan één a twee andere kleuren voor bijvoorbeeld titels en dat soort dingen.