uitstelpil, wel of niet?

hoi,
ik ga over 3 weken op uitwisseling (dus dan zit je een week in een ander land in een gastgezin)
ik ben altijd best wel regelmatig ongesteld
en ik zou dan precies die week ongesteld zijn.
en het leuk me niet zo fijn als ik dan ongesteld ben…
ik heb wel ees gehoord van een uitstelpil ofzo
dus niet DE pil, maar een pilletje wat je een week slikt om de menstruatie een week uit te stellen.
weten jullie wat ik bedoel? heeft er iemand van jullie ervaringen mee?
ik had in andere topics gekeken, daar zag ik een lijst van eventuele bijwerkingen
daar schrok ik een beetje van, dus nu twijfel ik een beetje
zou ik gewoon ongesteld zijn in dat huis van mijn gastgezin.
of zou ik dat pilletje slikken waar ik allemaal rare bijwerkingen van zou kunnen krijgen maar waardoor ik niet ongesteld ben in die week?

ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar de topics die ik vond waren vrij oud
dus ik dacht: ik open wel een nieuwe
als dit dus niet mag, gooi er dan maar een slotje op…

dat ken ik niet hoor.
Maar je kan wel gewoon als je de pil neemt gewoon twee strips achter elkaar nemen en dan menstrueer je ook niet.
maar uiteindelijk, het is niet zo erg van in hun huis ongesteld te zijn. Die vrouw heeft dat zelf ook gehad eh :slightly_smiling_face:

Die pillen kun je gewoon bij de huisarts vragen, volgens mij werkt het wel. Zelf nooit gebruikt.

ja ik ben nog niet aan de pil… maarja
inderdaad zo erg is het ook weer niet,
ik zou het alleen niet fijn vinden…
zeker niet de eerste 2 dagen

Ik heb dus precies hetzelfde probleem. Twijfel ook

Ja, je kunt gewoon je huisarts bellen en vragen om een pil om je menstruatie uit te stellen.
Vaak kun je m dezelfde dag nog ophalen.
Je moet ong 3 dagen van te voren beginnen te slikken, en dan wordt je menstruatie ± 11 dagen uitgesteld.

Ik zou het ook gebruiken met vakantie, maar moest op woensdag beginnen met slikken, word ik woensdagochtend ongesteld :frowning_face:
Dus heb ze nog niet uitgeprobeerd. Heb ze nog wel, ze zijn wel 5 jaar houdbaar ofzo dus ik hou ze gewoon :stuck_out_tongue:

Maare ik zou het gewoon doen, volgens mij valt het wel wat mee met die bijwerkingen.
Als je vet erg ongesteld bent is dat ook niet handig, in een ander land, als je allemaal dingen gaat doen enzo.
Ik weet niet of je er veel last van hebt altijd, maar ik wel, ben dan echt ziek enzo, dus ik zou het doen.

Ik was naar de dokter geweest omdat ik hem ook wilde, maar uiteindelijk heb ik hem niet hoeven gebruiken. Heb je veel last van je ongesteldheid? Want zo niet, dan zou ik hem niet gebruiken, want je schijnt als je dan met dat pilletje stopt, een veel ergere bloeding te krijgen. Je moet hem ook 3 dagen voordat je ongesteld wordt innemen, dus als je dan ineens vroeger ongesteld wordt heeft het geen zin en je mag hem max 10 dagen achter elkaar innemen, dus dat zou je die heftige bloeding in je vakantie krijgen als je in de eerste week ongesteld wordt. Tenminste, zo werkte het bij de ‘uitstelpil’ die ik had gekregen, alleen omdat ik hem niet gebruikt heb, weet ik niet hoe erg die bloeding zou zijn.

nou ik heb meestal niet heel erg last van
meestal ben in ongeveer 5 dagen ongesteld
de eerste 2 dagen bloed ik heel erg veel
de rest van de dagen heel weinig eigenlijk.
verder geen buikkrampen enzo

Dan kun je de gok wel wagen denk ik, met die heftige bloedingen, want als je niet zo erg ongesteld bent kunnen die heftige bloedingen ook niet zo erg worden…
Ik bedoel; als je dat normaal al hebt dan wordt het nog erger enzo.
[haha sorry het is weekend xD]

Maarja je zou ook gewoon zonder kunnen doen, als je er niet veel last van hebt, verpest het de uitwisseling niet, dan is het alleen wat irritant dat je steeds moet verwisselen enzo.

haha, dat is waar
maa het liefste heb ik geen heftigere bloedingen haha
ookal kan het dan niet heel erg worden
ik twijfel echt.
want als ik bijvoorbeeld een paar dagen eerder ongesteld word,
dan heb ik allen de minst erge dagen daar ‘last’ ervan.

tja het is dan altijd een beetje gokken wanneer je moet beginnen dat is wel lastig… Maar stel dat je 25 september ongesteld moet worden dan kan je toch niet drie dagen van te voren beginnen maar iets eerder? bv. de 20e? Ik weet alleen niet hoeveel je van die pillen kan slikken dat zou je de huisarts even moeten vragen. Ik heb ze zelf wel eens gebruikt en kreeg er toen 10 dacht ik, maar als je stopt met die pillen dan ben je meestal ook niet de volgende dag meteen ongesteld maar dat duurt dan 2/3 dagen. Zoals ik al zei heb ik ze ook wel eens gebruikt en verder geen last gehad van hevigere bloedingen, ik denk dat dat niet zo veel voorkomt…