Uitstellen

Hi allemaal,
Al een aantal jaar ben ik echt Pro in het uitstellen van echt alles wat ik moet doen, maar de laatste tijd wordt het steeds erger. Mijn examens heb ik dan wel gehaald, maar toch had ik (voor mijn gevoel) veel hoger kunnen halen als ik telkens niet zo veel had uitgesteld.

Ik lees het hier veel vaker van andere meiden (vooral in het examentopic dit jaar), en nu was mijn vraag of jullie tips voor mij hebben. Zeker omdat ik in september begin met een universitaire studie ben ik echt bang dat ik het niet ga halen. Ik overweeg een cursus te gaan doen, omdat het soms echt uit de hand loopt (verslagen de avond/nacht ervoor nog beginnen). Heeft een van jullie zo’n cursus gedaan? Zoja welke?

Ik weet trouwens dat het heilige woord “plannen” is, maar dat werkt niet echt bij mij: de planning zelf maken gaat goed, maar eraan houden… tja dat gaat niet echt lekker. zegmaar gewoon niet. Ik heb ook vaak geprobeerd om stof in hele kleine stukjes op te delen, of alle apparaten uit te zetten, mezelf belonen na 15 minuten werk enz enz. maar voor mijn gevoel helpt niks…

Alvast bedankt!

Wat doe je allemaal de hele dag door in je vrije tijd ? Computeren, buiten hangen, chillen? Je moet gewoon zodra je huiswerk krijgt weten dat je geen van deze dingen mag doen voordat je aan je huiswerk bent begonnen. Misschien helpt het. Anders kan je ook na schooltijd in het computerlokaal blijven om je huiswerk te maken en daarna naar huis gaan, zodat je geen verleiding krijgt om afgeleid te worden en iets anders te gaan doen

Waarom stel je dingen uit? Denk dat dat heel belangrijk is om als eerste te weten.

Oke, toen ik begon met lezen dacht ik: maak een planning!
Haha maar niet zo’n slim idee dus, maar je moet misschien ook vooral denken aan wat wil ik bereiken? Dat is je studie halen neem ik aan en als ik huiswerk maak en ik heb geen zin denk ik vaak van oke ik wil dit bereiken dus hier ga ik voor!

Misschien werkt het voor jou ook?

Beginnen is moeilijk, maar als je eenmaal bezig bent gaat het goed en wil je het af hebben. Doorzetten!

Bedankt voor jullie reacties allemaal!
Ik ga het onthouden :slightly_smiling_face:

Dit is zo herkenbaar. Ik stelde ook altijd super veel uit, maar openduur was ik dat stressen gewoon beu. Daarom besloot ik om eens een keer op tijd te beginnen met leren, dit ging me echt veel beter af! Voor mijn examens was ik zelfs 3 weken van te voren begonnen met leren, ik ben trots op het resultaat want ik ben geslaagd ;p

Je moet dus proberen om eens een keer iets niet uit te stellen, dan zul je vanzelf merken dat dat je veel beter af gaat dan het telkens uit te stellen.

Hmm oke thanks dat ga ik eens proberen!! :slightly_smiling_face: