Uitstellen/ afspraak niet na komen

Mijn vriend en ik hebben over een paar weekjes alweer een jaar een relatie met elkaar. Over het algemeen kan ik zeggen dat we een goede relatie hebben. Er is echter alleen een puntje van kritiek waar ik me bij hem behoorlijk aan erger en ik weet niet of dit te veranderen valt. Hij stelt namelijk alles uit/ komt afspraken niet na.
Door problemen thuis heeft hij het nodig om de hulp van een psycholoog op te zoeken, echter wordt het probleem steeds groter(heeft het af en toe ook invloed op onze relatie) en stelt hij het nog steeds maanden uit. Wanneer ik hem help herinneren en hij zegt oh ga het vanmiddag meteen doen, doet hij het vervolgens nog niet. Ook belooft hij vaak kleine dingen(vanmiddag gaan we samen een film kijken), ook deze dingen gaan vaak niet door. Ik heb het al meerdere malen aangegeven maar het is nog niet veranderd. Gister heb ik het nog eens goed uitgelegd en leek hij het echt te begrijpen. Heeft iemand nog verdere tips?
Onze relatie heeft best wel de laatste tijd onder stress geleden en ik merk dat het me raakt. Ik ben nog maar 18 en het is allemaal best pittig, ik mis gewoon soms het zorgeloze. Even zorgeloos verliefd zijn

Het zoeken van hulp is ook heel eng en lastig. Is het misschien een idee om samen met je vriend naar de psycholoog gaan? Waarschijnlijk ziet hij er erg tegen op en kan hij de steun hard gebruiken.

Voor de kleine dingen moet je hem steeds aanspreken als hij zich er niet aan hou. Ook duidelijk zijn dat steeds beloven, maar niet na komen je vertrouwen schaadt. Dat het nu nog kleine dingen zijn, maar veel kleine dingen is ook veel. Je kan hem ook aanspreken op het moment dat hij iets beloofd dat hij het niet moet beloven als hij er niet aan gaat houden.

Is het trouwens niet een idee om binnenkort een uitje te doen? Na het bos of een kleine vakantie? Zodat je even een moment heb zonder zorgen zodat jullie weer even zorgeloos verliefd op elkaar kunnen zijn :wink: