Uitstel BSA

Niet citeren AUB

In december kreeg ik ontzettende last van flauwvallen en stress. Aanvankelijk dacht ik dat dit iets medisch was, dus ik ben naar de huisarts gegaan die me vervolgens doorverwees naar de studentenpsycholoog. Zij stelde vast dat ik extreme faalangst heb (ik val flauw tijdens het leren, kan niet meer nadenken tijdens tentamens, etc.) en hier hebben we een aantal gesprekken over gehad. Vanaf december was ook de decaan op de hoogte en met haar heb ik ook 2 gesprekken en steeds mailcontact gehad.

Nu ga ik waarschijnlijk dit jaar het bindend studieadvies op 1 vak niet halen. Ik moet uitstel vragen bij de examencommissie de gaat bepalen of mijn reden goed genoeg is. Denken jullie dat ik een kans maak? Het schijnt belangrijk te zijn dat je problemen direct aangeeft, dus in die zin zit ik goed, maar de examencommissie schijnt het ook belangrijk te vinden dat je verbetering laat zien zodat je de tentamens volgend jaar wel gaat halen. Nu gaat het al een stuk beter met mijn faalangst, maar omdat alles van deze week afhing was ik natuurlijk enorm zenuwachtig en ben ik ook weer flauwgevallen. Ik heb voor de rest alleen maar 6en gehaald plus een 8 voor een paper, maar voor mij is dat heel logisch omdat ik moeite heb met het maken van tentamens. Als er geen ‘presteermoment’ is zoals bij een paper dan kan ik het wel… Dat is ook al een goed argument missschien?

Zijn er toevallig meer meiden hier die ooit uitstel van de examencommissie hebben gehad of die iemand kennen die dat heeft meegemaakt? Overigens is de studentenpsycholoog bereid om een verklaring te schrijven.

Upje voor mij. Ik ben vrij wanhopig, haha.

Ik denk dat je je uitstel wel krijgt. Het is maar een vak en je hebt tijdig aangegeven wat er speelt. Ik ga ervanuit dat ze zeker bereid zijn je nog een kans te geven. Zorg dat je de kans krijgt om je zaak te ‘bepleiten’ en leg uit dat die tentamens gewoon heel lastig voor je zijn.

Ik denk dat je zeker een goede kans maakt. In ieder geval heel veel succes ermee.

Je maakt een hele grote kans op uitstel ja. Je reden is goed en daar zullen ze echt wel rekening mee houden.
Ik zelf heb het niet meegemaakt maar een vriendin van mij wel, die had prive omstandigheden en die kreeg het ook;)

Heel veel succes met het overwinnen van je faalangst!

Ik denk ook dat je een grote kans maakt!
Je hebt een goede reden en bent bezig jezelf te verbeteren, wat absoluut niet makkelijk is. Dat het nu niet helemaal goed ging is dan ook niet raar, de laatste weken zijn nu eenmaal stressvoller.

Succes!

Ik denk dat je wel een goede kans maakt, ik ken mensen die om minder grote redenen uitstel van BSA hebben gekregen.

Hey,

Zoals iedereen al heeft gezegd, maak je grote kans om te mogen doorgaan met je studie :slightly_smiling_face:. Het is idd belangrijk dat je het tijdig hebt aangegeven, anders kunnen zijn nooit verifieren of het wel klopt en kunnen veel mensen misbruik maken van uitzonderingsregels.
Ik weet niet waar je studeert, maar toen men begon met het BSA is ook steeds gezegd dat persoonlijke omstandigheden/belemmeringen/uitzonderingen niet uit het oog verloren mogen worden. Het hele BSA is ook ingevoerd om ongemotiveerde studenten niet oneindig lang door te laten gaan met een studie. Ik zou me in elk geval niet druk maken.

ja je maakt een goede kans! een meisje uit mijn klas mag een bindend studie advies toets nog herkansen, omdat ze nog last had van iets, en tijdens de herkansing had ze nog last van de operatie

Over het algemeen zijn ze redelijk coulant met dit soort zaken mits je het tijdig aangeeft en niet wacht tot het laatste moment. (Je hebt van die luie studenten die de laatste weken huilend stappen naar een medewerker in de hoop toch over te mogen :’)) Je hebt tevens geen ‘extreme’ achterstanden en je ‘werkt’ aan een oplossing. Het lijkt me dat ze er dan geen probleem van maken.
Succes. :sob::muscle:

Super bedankt voor jullie reacties! Helaas moet ik wel tot augustus wachten omdat dan de hoorzittingen pas zijn. :frowning_face: