Uitstel BSA

Niet citeren AUB

In december kreeg ik ontzettende last van flauwvallen en stress. Aanvankelijk dacht ik dat dit iets medisch was, dus ik ben naar de huisarts gegaan die me vervolgens doorverwees naar de studentenpsycholoog. Zij stelde vast dat ik extreme faalangst heb (ik val flauw tijdens het leren, kan niet meer nadenken tijdens tentamens, etc.) en hier hebben we een aantal gesprekken over gehad. Vanaf december was ook de decaan op de hoogte en met haar heb ik ook 2 gesprekken en steeds mailcontact gehad.

Nu ga ik waarschijnlijk dit jaar het bindend studieadvies op 1 vak niet halen. Ik moet uitstel vragen bij de examencommissie de gaat bepalen of mijn reden goed genoeg is. Denken jullie dat ik een kans maak? Het schijnt belangrijk te zijn dat je problemen direct aangeeft, dus in die zin zit ik goed, maar de examencommissie schijnt het ook belangrijk te vinden dat je verbetering laat zien zodat je de tentamens volgend jaar wel gaat halen. Nu gaat het al een stuk beter met mijn faalangst, maar omdat alles van deze week afhing was ik natuurlijk enorm zenuwachtig en ben ik ook weer flauwgevallen. Ik heb voor de rest alleen maar 6en gehaald plus een 8 voor een paper, maar voor mij is dat heel logisch omdat ik moeite heb met het maken van tentamens. Als er geen ‘presteermoment’ is zoals bij een paper dan kan ik het wel… Dat is ook al een goed argument missschien?

Zijn er toevallig meer meiden hier die ooit uitstel van de examencommissie hebben gehad of die iemand kennen die dat heeft meegemaakt? Overigens is de studentenpsycholoog bereid om een verklaring te schrijven.

Upje voor mij. Ik ben vrij wanhopig, haha.

Ik denk dat je je uitstel wel krijgt. Het is maar een vak en je hebt tijdig aangegeven wat er speelt. Ik ga ervanuit dat ze zeker bereid zijn je nog een kans te geven. Zorg dat je de kans krijgt om je zaak te ‘bepleiten’ en leg uit dat die tentamens gewoon heel lastig voor je zijn.