Uitschrijven Katholieke kerk

Nou eigenlijk om een heleboel redenen. Omdat de katholieke kerk nog steeds voor dingen staat waar ik het absoluut niet mee eens ben. Lees: Homo’s, abortus, anticonceptie etc. Daarnaast wil eigenlijk op geen enkele manier ‘verbonden’ zijn met al die misbruiken door katholieke priesters e.d. die tegenwoordig aan het licht komen. En nu ik die website heb gelezen, vind ik het heel raar dat de katholieke kerk helemaal niet aan bep. voorwaarde moet voldoen met betrekking tot je privegegevens. Dan komt er nog bij dat de katholieke kerk veel overheidsteun krijgt doordat ze een groot ‘ledenaantal’ hebben. Terwijl hiervan dus min. 80% in zijn geheel niet gelovig is.
Daarnaast ‘geloof’ ik in de evolutietheorie van Darwin, en niet in de ‘god heeft alles gemaakt onzin’.
Ik geloof niet, en heel eerlijk gezegt vind ik elk geloof niks. Sorry als ik daar iemand mogelijk mee beledig of iets. Maar zo denk ik er nu eenmaal over

Ja klopt! Mijn neefje (zoontje van mijn broer) is dit jaar nog gedoopt. Daar had ik een hele discussie over met mijn schoonzus. Ik vroeg waarom ze dat deden ? Ze gaan zelf nooit naar de kerk e.d. zijn alleen beide wel gedoopt maar doen er verder niets mee. Ze geloven ook niet ofzo. Haar rede was “Dan kan hij altijd later zelf nog kiezen”. Ik dacht huh wtf? Dan juist niet! Heb ik haar ook gezegt hoor. Je kunt je als volwassenen altijd nog bekeren mocht je dit willen. Ik zei dat kun je hem misschien maar het beste ook gelijk besnijden e.d. 'want dan kan hij altijd nog kiezen". Vond het zo’n vreemde redenatie.

Kan je niet gewoon niet meer naar de kerk gaan enzo? :’)

Tegen de tijd dat ik een nieuwe id kaart nodig heb wil ik me laten uitschrijven. Een neef van me heeft zich ook uitgeschreven, dat vind ik een goede zet van hem.

Ik denk dat veel mensen het wel willen maar niet durven. Bijvoorbeeld als je twijfels hebben over dat god wel/niet bestaat, je een strenge familie hebt of je in zo’n dorp woont waar snel geroddeld wordt.
Maar ja ik vind dat mensen zich daar niks van moeten aantrekken, ik bedoel zoiets is je eigen keus.

Ik sluit me bij purepassion aan. De kerk is hypocriet en discrimineerd. Dan zijn er wel mensen die zeggen van; ‘ja maar de kerk doet ook goede dingen’. Maar ja natuurlijk moet de kerk ook goede dingen doen, anders krijgen zij geen aanhangers. Eigenlijk een beetje hetzelfde idee als met dictaturen; de leiders beloven werk/eten/onderwijs et cetera zodat ze vervolgens de mensen met hun leer kunnen indoctrineren.