Uitmaken :(

Hey mensen :grin:

Ten eerste wil ik even vragen of er een officieel: ‘Hoe moet ik het uitmaken’-topic is, want ik vond hem niet. Anders kan deze natuurlijk gesloten worden.

Maar ik zit met een probleem. Ik heb een maand een vriendje, en ik weet zeker dat ik er klaar mee ben. Ik word er echt ziek van, en wil het uitmaken. Ik vind hem echt totaal niet meer leuk, ik zit alleen echt met het probleem hoe ik dit moet gaan doen. Ik snap dat dit gezien kan worden als ‘geen serieuze relatie’, en dat is het misschien ook wel niet, maar we hebben wel ‘verkering’ en ik moet het dus wel uitmaken. Ik heb echt geen idee hoe ik dit moet gaan doen, en ben bang dat ie boos op me wordt :frowning_face: Ik ben nu al super gestresst. Zouden jullie mij alsjeblieft willen helpen? Krijg dr echt heel erg buikpijn van. Dit is trouwens ook mijn eerste vriendje, dus ik ben nog lekker groen op dit gebied (y)

Sorry dat het toch wel een lang stuk is geworden, maar bedankt voor het lezen :grin:

xxxxx

Kijk hier! Veeel tips! (maar het is geen topic) :’)

Oeee. Dankje :grin: Ga meteen lezen !

Je moet gewoon tegen hem zeggen ;

Sorry ik voel niks meer voor je of ik vind je niet meer zo leuk .
Maar het is misschien handig om nog wel vrienden te blijven (als je dat wilt) anders maak je hem misschien kapot.

xo

Hey, het lijkt misschien heel erg en misschien kwets je je vriendje ook wel, maar het beste is het om het gewoon uit te maken. Ik ben totaal niet gecharmeerd van de “sms-mail-twitter” manier om het uit te maken, maar als je vriend ver weg woont vind ik dat bellen nog wel kan. In ieder geval moet je hem bellen/ smsen dat je hem wilt spreken. Het zit er dik in dat hij al een voorgevoel krijgt. Als het dan zover is en je ziet hem, probeer dan niet te huilen, schreeuwen/ruziemaken, of van besluit veranderen. Je maakt het niet voor niets uit! Vertel hem wat er aan de hand is, wat je voor hem voelt en hoe je uit elkaar wilt gaan. Probeer niet cliché te zijn met “het ligt niet aan jou, maar aan mij” en “ik hoop dat we vrienden kunnen blijven”. Die dingen zijn meestal toch niet waar. Probeer het zo uit te maken dat je hem niet hoeft te ontlopen maar gewoon nog een gesprek met hem kunt aanknopen. Je hebt tenslotte nog maar een maand een vriendje, jullie hebben geen lief en leed gedeeld (voor zover ik weet) dus als die jongen een beetje tof is zal hij er echt niet moeilijk over doen!

Ik hoop dat je er een beetje wat aan hebt :wink:

Wauw dankjewel :grin: Ja, ik wil het ook zeker in ‘real life’ doen. Maar dit is een beetje mijn plan nu: afspreken in de stad, die beide niet al te ver van ons vandaan is, en dat ik dan ga zeggen inderdaad dat ik hem niet meer leuk vind enz. Maar dan heb ik weer het volgende probleem, als het dan officieel uit is. Wat dan? Moet ik dan misschien al na 5 minuutjes zeggen, ik ga weer? Of wanneer zou ik weer kunnen gaan? IK HAAT DE LIEFDE :’(

Maar heel erg bedankt voor je antwoord :grinning:

Ik zou dan meteen weggaan, want als je langer blijft heb je kans dat hij misschien toch nog hoop heeft of dat hij je gaat proberen om te praten…
Succes! :slightly_smiling_face:

dat vrienden blijven klinkt makkelijk maar merk nogsteeds aan mn ex dat hij dat niet kan.

Vrienden blijven is bij mij nog geen optie geweest. Ik of die jongen had er dan teveel moeite mee waardoor er meer drama kwam… Uitmaken is lastig, dus heel veel sterkte!

ik zou zelf niet afspreken in de stad, gewoon omdat mij het zo kut lijkt om gedumpt te worden en dan nog naar huis te moeten terwijl je je zwaar klote voelt. Maar dat werkt misschien anders bij jongens :wink:.
Ik zou hem thuis uit nodigen, en gewoon eerlijk zeggen dat je hem niet meer ‘leuk-leuk’ vind, en dat het je spijt enzo.

vind hij jou nog wel leuk?? Ik zou het voorzichtig zeggen, succes ermee

Dankjulliewel voor alle reacties :grin:
Ja, hij vindt mij nog wel leuk.
Ik ga mn best doen !

Nog meer tips zijn heel erg welkom (:

Gewoon een keer naar hem toe gaan & eerlijk zijn.
Ik hoor van mensen dat vrienden blijven meestal geen optie is. Maar als jullie dat beide willen kan dat zeker wel. Ik ben het levende bewijs x’)

succes ermee . :slightly_smiling_face: