uitmaken:(?

hee dames,

mijn vriend en ik zijn bijna 4 jaar samen, maar ik ben al heel lang niet gelukkig in de relatie, nu hebben we al vaak gepraat etc. en elke keer zou hij veranderen maar dat doet hij dus niet, ja alleen de eerste week… De laatste keer dat we het hierover gehad hebben heb ik tegen mezelf gezegd, dit is de laatste keer dat ik het probeer. Nu is het nog steeds hetzelfde liedje en ik zit er heel erg over na te denken om het uit te maken, maar ik weet gewoon niet wat ik zonder hem moet, hij is al zo lang deel van mijn leven en ik heb weinig vrienden om afleiding bij te zoeken, ook komt kerst eraan etc… Iemand die deze situatie herkent? Tips/advies? thanks!

Wat is voor jou de reden geweest om bij hem te blijven ook al ben je al heel lang niet gelukkig in jullie relatie?

Omdat ik me fijn voelde bij hem en omdat ik van hem hou maar dat was ook alleen in ‘de goede periodes’ …

Ik denk dat het beter is als je het uitmaakt, je klinkt heel negatief… Maar ik snap je hoor, zo’n beslissing is altijd moeilijk. Probeer toch aan jezelf te denken, je moet gelukkig kunnen zijn.

als je al 4 jaar bij elkaar bent heb je ook wel een geschiedenis met elkaar.
maar als het slecht gaat en hij wil niet meewerken om het te veranderen/ hij wil de relatie niet verbeteren. Dan zal dat toch altijd een probleem blijven want je gaat je er toch aan irriteren.

Ook al zijn jullie 4 jaar samen, je hebt denk ik nog tot je 80ste te leven ofzoo, wil je dan nog steeds samen met hem zijn of doe je het alleen omdat je anders niemand hebt (bijvoobeeld met de kerst) bedoel ik niet slecht?

Het is natuurlijk niet leuk om met de feestdagen alleen te zijn, maar het lijkt me ook niet leuk om alleen met iemand samen te zijn omdat je al heel lang bij elkaar bent. En als hij steeds niet de moeite neemt om langdurig te veranderen dan houdt het op een gegeven moment natuurlijk op.

Als hij niet wil veranderen kan hij dat blijkbaar dus niet, misschien passen jullie in dat opzicht gewoon niet bij elkaar… Dan kun je er misschien maar beter mee stoppen.

Kerst vieren met hem is toch zowiezo niet leuk als je ondertussen denkt “ok na kerst en oud en nieuw maak ik het uit” ?

Waarom wil je eigenlijk dat hij veranderd?

Ik heb ook vier jaar met mijn vriend en onze relatie heeft ook zijn ups en downs. Ik heb ook een paar keer me dezelfde gedachte’s rondgelopen als jij.

Je moet je echt bedenken of het beeld wat je hebt wel klopt.
Verwacht je geen veranderingen die te moeilijk voor hem zijn of onrealistisch? Zou jou ideale man wel bestaan? Waarschijnlijk niet, dus is het zo belangrijk om daar toch in te blijven geloven of ben je blij met wat je vriend wel heeft?

Ik heb er soms moeite mee dat mijn vriend veranderd is. Ik natuurlijk ook, want dat gebeurd nou eenmaal in zon lange relatie. Dingen die hij vroeger wel deed doet hij nu niet meer of andersom. Maar als ik hem daarop aanspreek doet hij wel zijn best. Ik maak hem ook duidelijk hoe belangrijk het voor mij is.

Maar 4 jaar is zonde om zomaar weg te gooien. Als je alleen eens in de zoveel tijd twijfelt en hij wel laat zien dat hij zijn best doet vind ik dat je het een kans moet geven en misschien jouw verwachtingen moet aanpassen. Ik vind zelf dat je het pas uit moet maken als je echt er tegen op ziet om met hem te zijn of je constant ergert aan hem.

Omdat alles altijd van mijn kant af moet komen, doen nooit wat samen… leven een beetje langs elkaar heen voor mij gevoel en ja dat werkt gewoon niet…

bedankt voor de reacties ik ben er al uit wat ik ga doen.

Wat ga je doen?

wat dan? (: