uitmaken?

hoi

mijn vriend en ik hebben best veel ruzie en ik wil niet meer met hem verder
dus de laatste x dat we ruzie hadden zei ik dat hij het maar moest uitmaken. Toen belde hij me en vroeg of ik het meende en toen zei ik ja ik wil niet verder en toen moest hij heel hard huilen en toen brak ik. En hij smeekte of ik het niet wou uitmaken omdat hij niet zonder me kon dus nu hebben we een pauze maar ik wil niet meer verder omdat ik echt kapot ga aan deze shit. En ik heb hem beloofd dat ik het niet ga uitmaken en dat we altijd samen blijven maar ik wil niet meer met hem verder. dus wat moet ik doen? ik durf het niet uittemaken om zijn reactie :confused:\

Eerst en vooral, nooit meer zulke beloftes maken :stuck_out_tongue:
En ja, je weet precies heel goed wat je wilt, soms is het ook beter om voor zichzelf te kiezen. Ik had ook een vriend waarmee ik regelmatig ruzie mee maakte, ik heb hem meerdere kansen gegeven… voor niets, de situatie veranderde maar niet. We hebben elkaar moeten laten gaan.

Beter alleen dan in een ongelukkige relatie, toch?

Maak het gewoon uit.
Je kan niet in een relatie blijven waarin je niet wilt blijven

maar als ik het uitmaak ben ik bang dat hij me weer overhaald

Dan mag je eerns wat sterker in je schoenen staan.

awh… zeg anders dat jullie beste vrienden kunnen blijven, dus dat jij nog wel voor hem er zal zijn? dat hij het dan minder erg vindt.

Je moet niet in een relatie blijven als je gevoel nee zegt, maar je bij elkaar wilt blijven omdat je voor altijd bij elkaar zou blijven. Dat is onmogelijk. Je blijft bij elkaar, omdat je de relatie in stand wilt houden en niet omdat het moet. Ik zou dus nog even overwegen of het misschien niet verstandiger is om het uit te maken en beiden verder te gaan.

Volgens mij zegt je eigen reactie al meer dan genoeg over wat je moet doen.

het is ondertussen uit

ik weet dat het misschien een beetje laat is om nog te reageren aangezien het al uit is, maar je moet inderdaad niet bij elkaar blijven als je je er niet goed bij voelt. Ookal ben je bang dat je die persoon kwetst, anders blijf je jezelf kwetsen.

Ik had ook een vriend en dat is ook sinds gisteren uit, maar ik heb hem ook te veel kansen gegeven waar ik zelf niet echt gelukkiger van werd. Hij heeft het trouwens uit gemaakt, maar dat doet er verder niet toe.