uitmaken voor z'n examens.

Ik heb een vroagje,
een vriendin van mij heeft namelijk bijna 4 maanden een vriendje, alleen, zit ze het sinds een tijdje niet meer zitten. Ze voelt alsof haar gevoel weg is, ze geen zin meer heeft om met hem af te spreken en verder eigenlijk ook niet echt meer wat tegen hem te melden heeft als ze samen praten… Ze heeft dus aan hem aangegeven wat er aan de hand is en hij is wel nog helemaal hotel de botel verliefd. Ze kijken het aan, had ze tegen hem gezegd. Maar ze zit nu toch wel echt te denken over uitmaken… Alleen heeft hij volgende maand zijn examens, heeel veel mensen roepen nu: “niet uitmaken voor z’n examens (vwo), dan is hij helemaal kapot en haalt hij het niet”, zovan " jij draagt bij aan zijn falen". Maar, acteren dat alles goed is en hem daarna dumpen na zijn examens “uit het niets” is natuurlijk ook geen optie.

Wat vinden jullie? Ik weet het zelf niet zo goed maar met wat objectieve meningen kan ik haar vast wel wat helpen.
x

Ik denk dat het wel handiger zou zijn om tot na de examens te wachten. Ze kan het ook tijdelijk uitmaken en dan na een maand kijken hoe ze er over denkt?

[quote author=Shewantstofly link=topic=269105.msg272333378#msg272333378 date=1366227726]
Tsja ik zou zeggen uitmaken ipv aan het lijntje houden. Ze hadden nog geen 4 maanden en als ze 't gewoon netjes uitmaakt kan ik me bijna niet voorstellen dat hij om die reden zakt.
[/quote

Ik zou zelf ook nogal gekwetst zijn als iemand zoiets zou doen. Relaties, vrienden of wat dan ook, zijn toch voor een groot deel op vertrouwen en eerlijkheid gebouwd…

gewoon uitmaken vind ik.

Tja, ik zou ook liever eerlijkheid hebben, maar het verschilt nogal per jongen. Is hij heel gevoelig of een beetje stoer? Dat maakt wel uit.

Laat haar desnoods vragen om een pauze, als een soort tussenvorm. En dan na de examens definitief uitmaken. Dan kan hij vast wennen aan het idee maar haalt hij zn examens hopelijk wel.

Ik zou het ook uitmaken. Ook al is het dan misschien voor zijn examens. Als je het namelijk niet uitmaakt houd je hem aan het lijntje en dan ben je eigenlijk gewoon aan het huichelen en misschien zelfs liegen en het is heus niet zo dat die jongen dat niet merkt. Daardoor wordt hij misschien wel heel onzeker en gaat hij er supererg mee zitten waardoor hij daarom zijn examens niet haalt. Zo kan je het ook bekijken.

Dus zeg maar tegen je vriendin dat ze het beste eerlijk kan zijn, dat zou ze zelf toch ook willen?