Uitmaken + verliefd op een ander..

Pffff krijg de tranen niet van mijn wangen. Over een paar uurtjes afgesproken bij mijn vriend thuis, waar ik een mooie relatie van twee jaar ga beëindigen… Eerste keer dat ik zoiets doe, TIPS !?

+ ik ben al verliefd op iemand anders… Het voelt echt raar… En oneerlijk. Bang dat ik mezelf niet kan tegenhouden en te snel met die andere jongen begin, en vervolgens hem ook laat vallen omdat ik nog lang niet over mijn huidige vriend heen ben… Pfff dit staat btw compleet los van de reden dat ik mijn relatie beëindig…

Het is heel moeilijk om zoiets te doen. En hij kan natuurlijk op veel verschillende manieren beginnen. Blijf op welke manier hij ook reageert aardig tegen hem. Zeg eerlijk wat je voelt en praat rustig met hem. Op deze manier hoop ik heel erg dat het goed gaat! :*

Ik geef zo veel om hem… Is het mogelijk tijdens een break-up te vragen of hij vrienden wil blijven… Of komt dat echt stom over

Heel veel succes en sterkte vanavond.

Blijf vooral open en eerlijk tegen hem, vertel hem duidelijk wat de reden is voor het verbreken van de relatie en stamp hem niet helemaal de grond in. Je kunt uiteraard vragen of jullie wel vrienden kunnen blijven, maar je kunt hem hiertoe niet verplichten.

Ik zou persoonlijk alleen niet te snel iets met de jongen waar je verliefd bent gaan doen. Het kan zijn dat je nu gewoon iemand zoekt om die leegte die er gaat ontstaan op te vullen. Neem na het verbreken van jullie relatie even de tijd voor jezelf en pas als je weer helemaal goed in je vel zit kun je gaan kijken naar een nieuwe relatie.

Nou… Ik zou het graag spannender maken en heb dat ook geprobeert. Maar mijn vriend vindt het ‘allemaal wel prima zo’, terwijl ik ook wel eens wat anders wil doen dan op bed liggen films kijken, ik ook wel eens met hem mee uit wil (met zijn vrienden) en hem ook wel eens aan mijn vrienden wil voorstellen. Twee jaar! Kom op zeg!

Toen ik hem over een probleem vertelde en hij viel en slaap terwijl ik al het praten was… Toen was ik er echt klaar mee.

Vrienden en voetbal is alles. De rest boeit niet meer, zelfs studie niet gehaald. Ik heb ook zijn moeder gebelt en zelfs die zegt dat ik beter voor mezelf kan kiezen… :frowning_face:

Nee tuurlijk kun je dat wel zeggen maar dan pas vlak voordat je bij hem weggaat…

Heel veel succes!
Hier nog een paar tips:

• Laat hem huilen/praten/ boos worden, maar blijf bij je punt! Het “ik kan veranderen” verhaal is meestal alleen om je om te praten, en je moet een jongen niet willen veranderen.
  • vertel duidelijk en concreet dingen waardoor je dit beslist, dan kan hij in een nieuwe relatie daar ook wat mee.
  • Is het klaar? Blijf niet te lang rondhangen, zeg gedag tegen zijn ouders (of niet, wat je zelf het liefste hebt, of schrijf of bel later een keer als alles een beetje gezakt is.)

Ah heel veel succes vanavond!

Vertel hem inderdaad gewoon rustig wat je denkt en voelt. Het kan zijn dat hij boos reageert, maar blijf dan rustig en probeer het uit te praten. Zeg dat je gewoon vrienden wil blijven. Als hij echt van je houdt, vindt hij dat prima!
Het komt allemaal goed! :slightly_smiling_face: :slightly_smiling_face:

Awh echt fijn deze reacties dat doet me echt goed… Het is gewoon zo moeilijk.

Veel succes vanavond :goodman;
Gewoon duidelijk zijn tegen hem, vertel hem duidelijk waarom je het uitmaakt en wat je probleem nu was/is.

Ik heb dit een paar dagen geleden ook gehad. Zelf heb ik ook een andere jongen ontmoet maar daar heb ik dan geen gevoelens voor. Wel vond ik het heel erg moeilijk en waren we beiden verdrietig, hebben we gehuild maar ook gelachen. Veel herinneringen opgehaald dus dat was wel fijn. Ik zou het rustig aandoen en vertellen hoe het zit. Wees eerlijk en duidelijk wat de reden is en geef hem ook de kans je dingen te vragen en met je te praten.
Wat betreft die nieuwe jongen zou ik er inderdaad nog niet aan beginnen. Misschien ben je hals over kop op hem verliefd geworden als in een uitweg van je (ex?) vriend. Dit heb ik namelijk twee jaar geleden wel mee gemaakt. Ik zou daar nog niets mee beginnen, je kan het beter even aankijken hoe het loopt. Veel succes vanavond!

Als ik het zo lees heb je erg goed nagedacht over je beslissing. Blijf bij je punt en laat je niet door hem ompraten. Heel veel succes vanavond.

Ik heb precies het zelfde…
morgen spreken m’n vriend en ik af en dan gaan we praten en dit afsluiten, het komt vanaf mijn kant, we hebben 2 jaar een relatie en voor mij is het nu klaar, ik heb geen gevoelens meer voor hem en ben op hem uitgekeken, verder heb ik op vakantie een jongen ontmoet, dit staat wel los van elkaar.

Ik zou rustig alles vertellen, wat je voelt, hoe je je voelt, maar laat hem ook spreken. Huil, lach… Blijf rustig.
Veel succes, het is altijd lastig om dit te doen…

Thanks allemaal… I did it!! Hij huilde niet ofzo, hij begreep me en wil graag vrienden blijven… Pffff gelukkig. Voel me wel raar nu…

@nootje; voor jou ook super veel succes!!

Wel heb ik hem een “afscheidszoen” gegeven… Dat was echt raar en niet helemaal de bedoeling. Haha slimmm…

Fijn dat hij er begrip voor had en graag vrienden wil blijven.

Het is logisch dat je je raar voelt nu, je hebt iemand die twee jaar lang erg intensief deel uitmaakte van je leven aan de kant gezet. Geef jezelf ook de tijd om bij te komen hè.

Wel even een tip: Geef hem ook even de ruimte om dit te verwerken, ik weet niet of hij het had zien aankomen of dat het onverwachts kwam, maar hoe dan ook zal hij het een plek moeten geven. Ik heb bij een relatie gemerkt dat mijn ex me zo op m’n lip bleef zitten (we zouden ook vrienden blijven) dat ik ook de vriendschap heb verbroken omdat ik gewoon niet verder kon gaan als hij me geen seconde met rust liet.

mooi dat het goed is gegaan!..
dankje! komt goed.
aah… nja… t is nu voorbij… sterkte aankomende tijd, alles komt goed uiteindelijk!

Alsof ik letterlijk mijn eigen gedachten en gevoel lees… Precies hetzelfde gehad vorige week. Heel veel succes…!