uitmaken of niet?

Hoi meiden!

Ik ben al een hele tijd niet meer online geweest, maar ik zit nu met een probleem waarbij ik echt even hulp nodig heb.

Ik heb sinds de zomervakantie een vriendje (mijn 1e vriendje). Hij is 19, ik 16. We hebben het altijd super leuk en gezellig gehad. Hij woont alleen in een appartement (veel problemen in thuissituatie).

Nu heb ik het idee (en mijn ouders) dat hij mij ‘claimt’. Zo wou ik laatst op vakantie in bad gaan maar dit mocht ik niet van hem omdat hij dan moest wachten op mij. Ik ben toen dus ook niet in bad gegaan voor hem. Ook loopt hij mij overal in huis achterna, zelfs als ik drinken ga halen in de keuken.
Er gebeuren steeds vaker van dit soort dingen.

Ook sloeg hij laatst op mijn knokkels (vraag me niet waarom) zo hard dat het helemaal rood werd en erg pijnlijk was. Mijn oma zag dit, en zij vond dat hij echt uithaalde naar mij toe.
Hij heeft ook altijd commentaar op mijn vrienden want het zijn sukkels en nerdjes, terwijl hij ze niet eens kent. Het lijkt alsof ik geen ander leven mag hebben buiten hem.

Nu ben ik heel erg aan het twijfelen of deze jongen, waar ik wel zo erg verliefd op ben, wel goed is voor mij. Ik ga vanavond naar hem toe, om te praten. Ik denk dat hij poeslief gaat doen en zegt dat hij het niet meent en me niet kwijt wil maar ik twijfel nu zo erg.

Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is. Wat zouden jullie doen of hebben jullie nog tips voor mij?

Heel erg bedankt!! :flushed: xxx

Een jongen die je slaat, tot het pijn doet? Dat zou voor mij al een reden zijn om het uit te maken.

En dan nog, een jongen moet je niet achterna open, jullie kunnen veel dingen samen doen. Maar jullie moeten ook een leven zonder elkaar hebben, bijvoorbeeld ook eens iets met je vrienden doen. Hij zegt zoon dingen over jou vrienden, omdat hij je waarschijnlijk voor zichzelf wilt hebben. Beter dat je van zoon type afkomt want als het nu al niet goed loopt, laat staan over een paar jaar.

Mij lijkt het niet fijn om zo’n relatie te hebben en het is denk ik ook niet goed voor je. Het is niet fijn als hij je dingen gaat verbieden, en je slaan?! Dat kan echt niet hoor. Ik zou het echt niet pikken als hij me zo zou behandelen dus ik zou het wel uitmaken.

Ik vind het echt niet kunnen dat hij je gaat slaan, en ik denk niet dat je er erg gelukkig van wordt als hij je zo blijft claimen. Ik zou het uitmaken, maar ik snap het ook wel als je van hem houdt en dit dus lastig vindt.

Je kan er ook een goed en vooral duidelijk gesprek met hem over voeren, kijken hoe hij daarop reageert en of er iets verbeterd.

Ik denk dat je er even heel goed over moet praten vanavond. Vraag hem zijn gedrag te veranderen. Geef hem nog 1 kans, verpest hij het dan kan je het beter uitmaken.

Als jij je er niet goed bij voelt, maak het uit.

Als je denkt dat er iets is, en hem graag wilt helpen, praat dan met hem. Mocht dit geen oplossingen bieden, kan je het alsnog uitmaken.

Dumpen. Sorry hoor, maar als hij je slaat en je vrienden niet respecteert, is hij jou niet waard !

Vraag hem waarom hij dit doet. Als dat een beetje een redelijk antwoord is zou ik hem vragen iets aan zijn gedrag te veranderen en anders uitmaken.

Dankjewel voor jullie reacties.
Ik heb het er nog met mijn moeder overgehad (kan met haar goed praten) en zij zegt hetzelfde. Ik ga vanavond met hem praten en waarschijnlijk ga ik het uitmaken.

Bedankt!

Wat een nare situatie… Goed dat je met hem gaat praten, want het klinkt een beetje alsof het langzaam erger zal worden. Laat je weten hoe het gegaan is? Hoeft natuurlijk niet he. :slightly_smiling_face:

Laat je weten hoe het is gegaan? Ik vind dat hij jouw niet waard is! Maar ik snap ook wat verliefdheid met je kan doen, dan is het moeilijk om iemand los te laten ookal gedraagt die zich als een klootzak.

Ik zou eerst eens proberen om er met hem over te praten. Geef hm een kans om te veranderen. Als hij dit alsnog niet doet, kun je natuurlijk altijd nog bij hem weg, en heb je hem tenminste een kans gegeven! Succes!

uitmaken vrienden en vriendinnen gaan voor vriendjes :wink:

Het is natuurlijk niet leuk voor je maar probeer eerst met hem te praten en geef hem de kans hieraan iets te doen. Als hij er niets aan doet en je nog steeds het gevoel hebt dat hij claimt is het misschien beter om de relatie stop te zetten.
Laat je ons weten hoe het ging en wat je gedaan hebt (uitmaken/ enkel gepraat)?

praat erover met hem! geef hem nog een kans om zich te veranderen, als hij dit niet kan lijkt het mij beter om het uit te maken.

succes! & laat ons weten hoe het ging !

hoe moeilijk het ook kan zijn, uitmaken!
slaan… wat een onzin verschrikkelijk hoe durft ie! :astonished: