Uitmaken of niet? (vriendje wordt mishandeld)

Hallo iedereen,
Ik zit met een best groot probleem.
Ik heb mijn vriendje deze zomervakantie op kamp ontmoet.
Maar hij woont helaas helemaal in het noorden van Nederland en ik in het zuiden.
Ik vind dat de relatie niet meer werkt omdat we zo ver van elkaar wonen, en wil het uit maken. Op kamp had hij verteld dat hij het kut had thuis, en dat hij zijn vader bijna nooit ziet/spreekt, maar zijn vader stuurt hem wel hatelijke smsjes. Nu heb ik hem 3 weken niet gezien, maar we cammen wel bijna elke dag. Gisteren vertelde hij mij dat hij thuis wordt mishandelt door zijn stiefvader. Hij is vandaag uit huis geplaatst en moet een tijdje bij zijn oma wonen. Hij zegt tegen mij dat hij heel erg blij is dat hij mij heeft, omdat ik hem heel erg steun. Nu twijfel ik heel erg of ik het kan uitmaken of niet. Over een week komt hij helemaal met de trein naar mij toen, en gaat hij helemaal mijn ouders ontmoeten enzo. Maar eigenlijk wil ik niet met hem afspreken, want ik vind hem niet meer echt leuk en dat maakt het allemaal nog lastiger. Maar toch durf ik het niet goed uit te maken omdat hij in zo’n kut periode zit.

Ik hoop dat jullie tips hebben! Alvast bedankt!

Eerlijk zijn, het is zielig om hem aan het lijntje te houden.

^
dat is best lastig, om dat zo even te vertellen.

straks stort ie daar hélemaal door in en heb jij dat op je ‘geweten’’
ik snap wat je bedoelt maar weet ook niet zo goed wat je moet doen…
eerlijk zijn zou wel het beste zijn, maar erg lastig.
ik zou het echt niet weten…
sorry., goodluck!

Oei lastig! Maar hoe wil je het uitmaken dan? Ik bedoel over de telefoon/mail/msn komt nog harder aan. Dus ik denk dat je beter nog even niet kan uitmaken en dan (hoe lullig het ook is) over een week als hij naar je toe komt het recht in z’n gezicht zeggen dat je niks meer voor hem voelt, maar wel gewoon vrienden wilt blijven ofzo? (als je dat wil dan :slightly_smiling_face: )

oke:

Wil je het uitmaken doordat jullie zo ver van elkaar wonen?
of vind je hem echt niet meer leuk?

dat zijn wel 2 verschillende dingen.

ik zou hem toch nog 1 keer ontmoeten, en dan face to face vertellen wat je voor um voelt dat het dus minder is en dat je het lastig vind dat ver uit elkaar wonen…
zo kan hij het wat beter afsluiten… denk ik…
als je hem zo smst van het is uit of via msn dan komt het denk ik ook nog harder aan…

Nouja zo zou ik het doen hoop dat je er wat aan hebt!
Goed van je dat je er zo over nadenkt!

Jaaa face to face is natuurlijk het beste, maar dan zit hij 3 uur lang heen in de trein en 3 uur terug, en hij betaalt dan 40,- terwijl ik het dan eigenlijk ga uitmaken… Ahhh het is zo lastig! Maar bedankt voor de adviezen(:

ah ik zou dat echt super kut vinden, ik snap je helemaal! Ik persoonlijk zou het nooit uitmaken ookal zou ik minder voor hem voelen, maar dat is misschien alleen maar dom…

^ aan de andere kant komt hij dan helemaal naar jou toe om te horen dat je hem niet meer wil en dan mag hij weer terug?
maar sowieso uitmaken, want in dit soort dingen moet je hard zijn, jij moet niet in een ongelukkige relatie zitten omdat hij anders verdrietig is

ik zou het uitmaken maar duidelijk vertellen dat je er wel voor hem wil zijn als het nodig is.
zelf de keuze of hij het aan kan om contact met zijn ex te houden.

@Doppertje,
Jaa ik heb er heeel lang over na gedacht, maar als hij dicht bij zou wonen zou dat niks uitmaken, want ik vind hem gewoon niet meer leuk. Als ik hem wel leuk vond dat maakte die afstand voor mij niks meer uit, maar bedankt voor je reactie(:

pfoee lastige situatie,
up

Wat xLalaa zegt! Ik denk dat dat het beste is. Dan hoef jij je niet schuldig te voelen, want je helpt hem wel als hij zich kut voelt. En dan houd je hem ook niet aan het lijntje.

Beter te vroeg dan te laat. Hoe langer je het aan houd hoe lastiger het wordt om het uit te maken.

Moeilijk zeg, Upje!

Je moet het uitmaken, eerlijk zijn is echt het belangrijkst!
Is het niet mogelijk om nog wel gewoon vrienden te blijven, dat jij hem steunt als vriend?

Je moet eerlijk zijn tegen hem.
Je kunt toch ook gewoon vrienden blijven en hem steunen nu hij je zo hard nodig heeft.

Uitmaken, als hij er ooit achter komt dat jij niks voor hem voelde dat maakt het erger. Hoe lastig het nu ook is, is het geen oplossing dat je elkaar ergens half verwege het land ontmoet?

Ik zou eerlijk zijn als ik jou was je kan hem ook niet aan het lijntje houden. heel veel succes

Volgesmij wist je al vanaf kamp dat hij ver woonde?
Ik heb zelf ook een vriend die in Limburg woont en ik in Friesland en ik heb daar geen problemen mee. Maar dat is verschillend voor iedereen.
Tsjaa… ik zou het zelf ook moeilijk vinden om iemand los te laten en die gene heeft nog een triest leven ook.
Naja… succes :’)