uitmaken met vriend ?

Beste allemaal,

Een tijdje geleden ben ik erachter gekomen dat mijn vriend op heel veel datingsites zit. Badoo, ginder en twoo. En ook via facebook spreek hij onbekende meisjes aan die hij erg knap vind. Ik heb hem natuurlijk hiermee geconfronteerd. En hij beloofde het niet meer te doen. Opeens werd hij ook heel erg gelovig en zei hij tegen mij dat ook ik niet meer met zomaar jongens moet praten, want de duivel kan ertussen komen en je zomaar verleiden tot dingen. Nou heb ik eigenlijk geen jongens vrienden en gaf hem hierin ook gelijk, mits hij hetzelfde zou doen dan. Uiteindelijk deed hij dit dus niet. Hij ging zomaar met een paar meisjes praten die hij, zoals hij nu zegt, moest regelen voor zijn vrienden. En dit waren geen normale gesprekken, maar echt flirten. Hij vroeg of ze foto’s wilde sturen en zo. En om mee uit te gaan. Aan mij heeft hij dat nooit gevraagd. Ik vind het nogal dubbel. Want van mij mag hij natuurlijk met meiden om gaan, maar hij verbied dat ik dat mag met jongens. Hij vind het al erg als ik met een jongen voor school praat. Dan word hij helemaal gek. En zegt hij ja ga maar je andere vriend bellen. Ook mag ik niks zeggen als hij dat wel doet. Hij word dan helemaal boos en zegt dat het niks voorstelde… ik vind het zo raar. Waarom verbiedt hij mij iets wat hij zelf wel doet ?

Wat zouden jullie doen?? Alvast bedankt voor de hulp

Ik zou hem meteen dumpen.
Hij klinkt best hypocriet.

Ik zou het uitmaken… Ook al is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Tuurlijk mag je vriend met andere meisjes ‘omgaan’ maar ze net zo behandelen als hij dat zou doen als hij single was… Nee…
Als mijn vriend dat zou doen, dan zou ik het uitmaken, hoe moeilijk het ook is. Ik zou niet kunnen omgaan met zo jongen. Je vriend moet toch 100% voor jou gaan? Meid ik zou eens goed nadenken en misschien is het dan beter om het uit te maken, maar jij moet beslissen x

Ik krijg de kriebels van dat soort mensen, ik zou hem lekker dumpen. Je verdient veel beter!

hij is met anderen bezig dan met jou :cold_sweat: je kan hem niet veranderen
maar situatie wel maar wat doen wat te doen.

hij kan wel zeggen ik doe nooit meer zo iets maar gebeurd toch
dat kan je nooit veranderen.

je bent het meer dan waard,laat hem gaan
hij verdiend niet om goed te krijgen.

ik zou hier duidelijk over zijn,laat hem je weet toch wel beter
zo iemand wil je niet iemand die niet vertrouwen is .

Ik zou hem meteen dumpen, zulk soort mensen kan ik echt niet uitstaan

Ik zou het uitmaken, hij is blijkbaar niet te vertrouwen. Je verdient wel beter!

Niet te vertrouwen, je flirt niet met andere meiden als je een relatie hebt. Dat hij jou vervolgens verbied met jongens om te gaan, slaat in zijn situatie al helemaal nergens op. Weg ermee

Ik zou hem dumpen, je krijgt zo niet zijn volledige aandacht die je wel verdient!

Ik zeg uitmaken. Dit zou ik normaal noooit zo snel zeggen, maar ik heb precies dit met mijn ex meegemaakt en geloof me, hij gaat niet veranderen. Het is zonde van je tijd en moeite om het nog te proberen.

Dankjulliewel allemaal voor de reacties. Ik heb nog een keer met mijn vriend gesproken. Hij zegt dat hij die meisjes aansprak op WhatsApp omdat z’n vrienden uit wilden gaan en ze wilden dat er meisjes mee kwamen anders vinden ze het “saai”. Vinden jullie dit een geldige reden? Ik vind het nogal raar dat hij dan de meisjes moet regelen… ik ben gewoon erg onzeker en hij is mijn grote liefde… ik zag het gewoon al helemaal voor me Hoe alles zou zijn. Daarom wil ik het misschien ook niet uitmaken. Zijn er meiden die dit gevoel kennen of ook hebben meegemaakt ??

Ja sorry maar ik vind het een beetje dom als jullie hebben afgesproken dat hij niet meer op datingsites gaat en dat hij het vervolgens toch doet. “want dat moest voor mijn vrienden” vind ik een slecht excuus, die hebben toch zelf ook 2 handen om te typen?

Maar ik vind het al helemaal lullig dat hij op datingsites mag zitten en jij niet eens met een jongen voor school mag praten. Ik zou het echt uit maken. Je bent nog zo jong, je verdient echt een normale, lieve vriend met normaal gedrag.

Nee hij zit sowieso niet meer op datingsites dat was al afgelopen. Dat laatste was via WhatsApp. En die meisjes ‘regelde’ hij voor zijn vrienden.

Pas op met dit soort jongens. Het klinkt alsof hij alles mag en jij niks. Het is echt niet normaal hoe hij reageert als jij met iemand van school praat. De helft van de mensen op deze wereld is man, moet je die dan echt gaat ontlopen of zo? Hij overdrijft enorm! Ik heb zelf ook zo’n vriend gehad. Ik mocht niks. Niet uitgaan met vriendinnen, geen mooie kleding, geen make up. Als ik er mooi uit zag was hij meteen achterdochtig en als ik op stap ging met vriendinnen ook. En als hij dan mee ging zat hij de hele avond te zeuren dat hij naar huis wou. En ondertussen ging hij wel naar de kroeg met z’n vrienden want dat was anders.

Laat je niet de les lezen door je vriend. Voor je het weet zit je elke avond op de bank. Belachelijk ook dat van die dating sites en dat meiden regelen voor z’n vrienden. En dat stukje van de duivel vind ik ook maar een enge gedachte…

Ik vind het geen geldige reden. Dat hij meisjes moet ‘regelen’ vind ik al raar, maar dan zou hij toch alsnog niet flirten? Hij heeft een relatie met jou en dan ga je niet flirterig lopen doen, want daar zou hij dan toch niks mee bereiken. Bovendien moet je volgens mij helemaal niet met anderen willen flirten als je in een relatie zit.

Jij beschrijft echt precies mijn situatie! Ook over make-up en kleding. En dat stukje over vriendinnen klopt ook! Ik merk steeds als ik bijvoorbeeld ga winkelen met een vriendin hij gelijk heel raar reageert. En hij is al helemaal tegen dat ik uitga! Terwijl hij het zelf wel doet, want dat is inderdaad ‘anders’…

Ja! Ik heb het heel lang met hem vol gehouden maar ben echt zo blij dat ik het toch uit gemaakt heb destijds. Ik heb overigens nooit geluisterd naar zijn meningen over dat ik geen make up mag dragen of iets dergelijks maar het zorgde dan wel direct voor ruzie als hij vond dat ik er ‘te verzorgd’ uit zag. Wat mijn ex ook erg had was dat als ik ergens een mening over had dat hij dan direct ging vragen van wie ik dat had. Alsof ik zelf niet kan nadenken. Hij dacht dan meteen dat een vriendin die mening bedacht had en dat ik door haar ingefluisterd was. Dit was voor mij echt een breekpunt omdat ik geen eigen mening mocht hebben. Als jij zoiets ook ervaart zou ik er echt niet meer te lang mee lopen. Hoe lang speelt dit eigenlijk al?