uitmaken maar vrienden blijven

hallo allemaal,

ik ben 15 en mijn vriend 17
ik begin in het begin, ik ben al heel lang een beetje down en voel me niet lekker in mijn vel. toen kwam ik mijn vriend tegen en ik was even blij, nu ben ik zelfs weer depressief geworden en begonnen met snijden. ik had op school een presentatie over depressie en mijn vriend kon het niet aan, hij begreep het niet. de laatste tijd maken we ruzie omdat ik mijn gevoelens niet deel, maar ik weet dat hij zich als een kleuter over die dingen gedraagd. ik wil het uitmaken omdat ik me niet goed voel met zijn gedachten over depressie en verdriet. maar ik wil vrienden blijven.
het is volgende week vakantie en zondag gaan we samen iets doen,ik zou het dan willen doen maar wel zo dat we vrienden blijven.

hellup!

xxx secretgirl101

Ja, als je gevoel zegt dat je het wil uitmaken, dan moet je dat doen. Anders houd je hem aan het lijntje. Of jullie dan vrienden blijven kan je niet beslissen, want daar zou hij ook mee moeten instemmen. Afwachten dus hoe hij erop reageert. & Houd er ook rekening mee dat hij er zoveel verdriet van kan hebben, dat hij daar ook de tijd voor nodig heeft om over na te denken.

volg je hart !

Houd er maar rekening mee dat je in eerste instantie geen contact met hem zal hebben. Wellicht na verloop van tijd dat jullie weer vrienden kunnen zijn. Maar als je het uit wil maken moet je dat doen, geef het daarna gewoon wat tijd.

Gouden tip: als je het uitmaakt, verlaat elkaar niet meteen. Troost elkaar nog even. Bij mij heeft het heel erg geholpen en we zijn nogsteeds vrienden!

thnx is erg goed maar kun je dat nog een beetje omschrijven, ik heb het nog nooit uitgemaakt

Mij is het helaas nooit nooit gelukt om echt vrienden te blijven met een ex (crush)
jaloezie speelt toch vaak parten, kan vanaf allebei de kanten…

ik ben totaal niet snel jaloers en hij is het soms maar niet snel dus dat is wel fijn maar

hoe moet ik het eigenlijk zeggen

Gewoon tegen hem zeggen hoe jij je voelt. Het is ook vrij logisch dat hij dat niet snapt. Vaak voor buitenstanders die geen ervaring hebben met depressie of wat voor ziekte is het best lastig om in zo’n persoon te verplaatsen. En voor hem is het natuurlijk ook niet echt makkelijk als hij zijn vriendin elke keer sipjes ziet. Maar ik zou gewoon met hem praten en mocht je toch nog zoiets hebben dat je verder wilt met hem geef hem dan informatie erover. Ik weet niet of je dat al gedaan hebt. Maar denk dat er ook genoeg dingen op internet te vinden zijn hoe naaste mensen ermee om moeten gaan. En als je het echt niet meer ziet zitten het gewoon uitmaken. In het begin is het altijd moeilijk maar daarna voelt het meestal wel opgelucht aan. En je bent nog jong dus je hoeft je nog niet te haasten met settelen enzo.