Ik heb al 13 maanden een relatie met mijn vriend, alleen ik heb vandaag de knoop doorgehakt; ik ben niet verliefd meer en ik moet het uitmaken, anders is het ook niet eerlijk voor hem. maar we wonen 87 km van elkaar vandaan, en een reisje met de trein kost 43 euro… ik vind het niet eerlijk om hem 2,5 uur in de trein kan laten zitten en geld te betalen alleen om dit te horen…
hoe zouden jullie het doen?
x
Hmm lastig. Vermoed hij het zelf al? Ik zou hem sowieso niet smsen/whatsappen, misschien bellen?
hij vermoedt het niet denk ik… ik denk dat ik hem wel wat moet vertellen ja, maar wat? hoe?
Ik vind dat je zelf naar hem toe moet gaan. Het is dan zonde van je geld, maar het is toch een periode van 13 maanden (!) die je goed moet afsluiten, anders vrees ik dat je er spijt van krijgt. Zou het inderdaad lulliger vinden om hem vragen om naar jou te komen om alleen dat te horen…
En ik heb zelf ook een lange afstandsrelatie en dit lijkt me inderdaad een moeilijk probleem, als dit zich voor gaat doen.
Je moet naar hem toe gaan en het uitmaken, als je de kans hebt. Mijn ex woont ook 1,5 uur van mij vandaan met de trein en hij is wel naar mij gekomen. Meer omdat hij zelf zo eigenwijs is en dat zijn thuissituatie hier ook in mee speelt. Alleen zijn er geen omstandigheden, dan zou ik naar hem toe gaan. Je moet de kans hebben om het met zijn tweeën af te sluiten, zijn vragen moeten ook goed beantwoord kunnen worden en als je het via de telefoon doet lijkt het zo van even tussendoor. Misschien voelt dit ook voor jou wel zo, omdat je het voor jezelf al hebt afgesloten, maar je moet met respect met je partner omgaan. 13 maanden is niet niks en als jullie het goed afsluiten is er misschien wel kans op een mooie vriendschap.
Heel veel succes, want ik weet uit ervaring dat het heel moeilijk kan zijn. Zeker omdat jouw vriend waarschijnlijk nog wel helemaal into you is en omdat hij het niet verwacht.
Jij gaat er al van uit dat hij naar je toe komt? Je denkt er niet eens over naar hem te gaan.
Ondanks dat je niet meer verliefd bent, moet je er wel voor je vriend zijn. Als je zulk nieuws vertelt moet je hem kunnen troosten, dus ik vind dat het minste wat je kan doen is naar hem toe gaan.
Ik vind dat als je zover uit elkaar woont, dat het ook kan door elkaar te bellen. Ik begrijp heel goed dat jullie allebei geen 43 euro willen betalen om te horen dat t uit is en klaar. Zowel voor hem is dat niet eerlijk als voor jou. Dus ik vind dat een goed telefoon gesprek dan wel kan. Maar leg hem dit ook uit. Geef hem ook de mogelijkheid je nog terug te bellen als hij alles heeft laten bezinken voor een eventuele uitleg nog of voor wat dan ook. Geef hem wel die kans.
Dit.
Ga naar hem toe! Mijn ex die ook op ruim 2 uur bij mij vandaan woonde heeft het toen ook via de telefoon uitgemaakt en dat was echt heel vervelend! Ik wilde het ook fatsoenlijk afsluiten maar dat is niet gelukt, dus ik zou je adviseren gewoon de trein te pakken en dit met hem te bespreken. Misschien wil hij dat je weggaat, misschien wil hij wel praten, hij kan dan in ieder geval zelf de keuze maken.
Succes!
Naar hem toe gaan!
Ik had een vriend die ook 1,5 uur bij me vandaan woonde, en die heeft het destijds ook via de telefoon uitgemaakt (terwijl hij op vakantie was haha) en dat vond ik best wel kut. Daarna hebben we nog wel een keer afgesproken, maar omdat het toen al uit was, werd het toch een beetje… awkward. Dus ik zou gewoon naar hem toe gaan, dat verdient 'ie wel na zo’n lange relatie!
Okee, ik lees dus allemaal reactie’s van ‘waarom ga je niet naar hem toe?’
nou kijk, ik heb een ziekte en ik kan zo’n lange treinreis enzo gewoon lichamelijk niet aan.
Ik heb er met hem over gepraat en we gaan er samen voor vechten, dus we gaan sws wel afspreken. we kijken wel wat er gebeurt.