Uitmaken, hem erop voorbereiden?

Hoi allemaal,

Na 4 jaar een relatie te hebben met mijn vriend, is eigenlijk al mijn gevoel weg. Ik begin hem meer als mijn beste vriend te zien ipv mijn liefde. Ik houd nog wel ontzettend veel van hem, maar ik voel me niet meer tot hem aangetrokken, en mis hem eigenlijk ook niet meer wanneer we elkaar lang niet zien. Ik heb dus besloten (na heel veel nadenken en ik voel tranen opkomen als ik eraan denk.) dat het waarschijnlijk beter is als ik er een punt achter zet. Nu vroeg hij vandaag via whatsapp wanneer we gingen afspreken, dus hebben we afgesproken elkaar vrijdag weer te zien. Ik ben van plan om hem dan te vertellen dat ik niet door wil. Maar nu mijn vraag: moet ik hem er nog een soort van op voorbereiden? Ik ben bang dat hij heel erg zin in vrijdag heeft (we hebben elkaar al een week niet gezien, enorm lang voor ons) en dat dit dan heel erg als een klap komt. Maar om hem nou te appen: “ik wil vrijdag met je praten”, vind ik eigenlijk al klinken alsof ik het uitmaak, maar dit vrijdag nog even officieel ga doen.
Hmm ik vind het zo lastig… Iemand tips/advies/ervaring?

Alvast bedankt!

We zijn overigens beiden rond de 20, voor als leeftijd er iets toe doet :wink:

Lastig. Aan de ene kant zeg ik vertel hem wel dat er iets is, anders komt het misschien zo abrupt als een klap in z’n gezicht en aan de andere kant denk ik dat je het beter niet kan zeggen.

Ik zou dus doen wat goed voelt, dan kun je geen fouten maken.

Denk je niet dat hij niet ook al een tijdje merkt dat het gevoel weg is? Of zal dit voor hem als een klap uit het niets komen? Ik denk dat het inderdaad belangrijk is te doen wat je gevoel je zegt. Wat denk je zelf dat hij prettiger zou vinden?

Denk je dat hij echt niets door heeft gehad, of heeft hij de afgelopen tijd wel wat aan je kunnen merken?
Ik zou hem voorzichtig voorbereiden op het gesprek, maar dan wel vrijdag zelf. Als je nu een berichtje stuurt dat je wilt praten of dat er iets is, dan is hij nu al ongerust tot aan vrijdag. En hij zal het waarschijnlijk net zo erg vinden. Heel veel succes!

Ik zou hem er wel op voorbereiden, het is wel zo eerlijk als jullie dat allebei kunnen doen voor vrijdag. Vier jaar relatie is zo lang!
Ik zou gewoon zeggen dat je het over jullie relatie wilt hebben, ik vind zeker dat je hier gewoon eerlijk in mag zijn. Denk juist dat het fijn is als hij weet waar hij aan toe is.
Succes meid, lijkt me heel naar :frowning_face: !

Toen ik het met mn vriend uitmaakte, heb ik 'm diezelfde dag opgebeld om te zeggen dat ik met 'm moest praten en dat ik naar 'm toe zou komen. Hij was wel blij dat ik van te voren ff gebeld had.

Ben ik de enige die zich afvraagt waarom je er niet over gesproken hebt met je vriend? Jullie hadden er dan samen nog aan kunnen werken, aangezien 4 jaar niet niks is. Als dat niet geholpen zou hebben, dan zou ik pas aan uitmaken denken. Maargoed, iedereen is anders natuurlijk en jij kiest anders dan ik.

Wat SimpleGirl zegt, was misschien beter geweest… Maar ik weet niet hoe jij/ jullie daarover denken. Ben benieuwd hoe het is gegaan!

Als het gevoel echt weg is kun je er weinig meer aan doen he.

Dat denk ik wel hoor. En zeker in het begin nog. Maar goed, iedereen is idd anders, dus TS moet haar eigen keuzes maken. :slightly_smiling_face:

Maar ik zou hem er wel op voorbereiden. Ik zou dat zelf in ieder geval heel fijn vinden, weet je een beetje waar je aan toe bent. Niet dat je nog veel aan dit advies hebt, want het is inmiddels al vrijdag.
Dus, hoe is het gegaan? In ieder geval sterkte, zal wel moeilijk zijn!

Nee dat dacht ik ook.

Hmm, zonde…
ben benieuwd hoe het afliep :sob::muscle:

Ahh sorry dat ik niet meer heb laten weten hoe het is gegaan!
We zijn nog samen, en hebben besloten om het toch nog een kans te geven en wat meer leuke dingen samen te gaan doen. Ik wil er heel graag voor gaan maar de twijfel is nog altijd enorm aanwezig waardoor ik nog steeds neig naar het uit te maken. We hebben een goedkope last minute vakantie voor donderdag a.s. geboekt en dan zullen we zien of het gevoel wellicht toch nog terug komt (bij mij) en anders stoppen we…

Vind verstandige keuze :slightly_smiling_face:
Want net wat hier boven gezegd word wist hij al eerder dat het gevoel weg was?