Uitleg;

Voor de mensen die het graag willen weten dus. En ik plemp het fv hier omdat ik het anders 1000x moet uitleggen en daar heb ik niet echt zin in.
------------------------------------------------------------------------------
Eerst was ik dus zo:
http://forum.girlscene.nl/forum.php/list_messages/97502

JE SNAPT ME NIET. JE VIND ME RAAR. IK LACH JE UIT. WORDT WAKKER!! IK DOORZIE JE! IK BEGRIJP ALLES VAN JE. NIETS WAT JE ZEGT IS EEN VERASSING. JE BENT VOORSPELBAAR. AL JE LEUGENS EN OPGEZETTE PROBLEMEN. MAAR TOCH, IK HEB MEDELIJDEN MET JE. ZO ONZEKER EN ZWAK. EN STILLETJES SCHREEUWEND OM AANDACHT. JE BEGRIJPT NIETS VAN DEZE WERELD. JE LEEFT NIET OM BEROEMD TE WORDEN, KNAP OF SUCCESFOL. JE LEEFT OM VAN MIJ TE WORDEN. TOT IK JULLIE ALLEMAAL HEB. JA JE LEEFT OM DOOD TE GAAN. VOOR MIJ. EN JE ZAL HET DOEN, VOOR MIJ. OMDAT JE VAN ME HOUD, JA JE HOUD VAN MIJ. VERAFGOOD MIJ. JE HEBT ER ALLES VOOR OVER OM MIJ TE ZIJN. MAAR DAT GEBEURT NIET. JE BENT NIEMAND. NIETS. TOTDAT JE TOEGEEFT AAN MIJ.
[b]Toen gebeurde dit:[/b] [url]http://forum.girlscene.nl/forum.php/list_messages/96840[/url]
Jouw gezicht kon ik me niet meer herinneren, wel de reden van je kwade woorden die mij altijd deden schrikken of geïrriteerd terugkijken.

Ik wilde wegrennen, vluchten voor hun pogingen,
Vol medeleven om mij te helpen.
Vragen me dingen die ik hen nooit had gevraagd,
of waar ik aan gedacht had te vragen.

Het gaat niet om mij, het gaat om jou.

En weg was ik, weg van wat zij de realiteit en werkelijkheid noemen,
in mijn eigen wereld waar zulke dingen nooit de kans zouden krijgen te gebeuren.
Waar ik jou, je echte lach wel gekend had, of niet, omdat ik niet wist of je dat wel kon.

’Hij gaat niet dood, ook al wil hij het nog zo graag!’
Je wilde niet dood.

Gaan we weer leuke dingen doen?
Laat je ons je echte zelf zien, hebben we lol om onbelangrijke dingen,
krijgen we de slappe lach van de groepsleiding die niet weet wat ze met ons aan moeten.
Mogen wij weer een keer mee kauwgom jatten?
Gewoon, om die spanning te voelen die jij ook voelde toen, maar dan anders, zonder die beklemmende angst waaraan jij probeerde te ontsnappen.

En laatst maakte ik dus fv dit topic:
http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/identiteitscrises-invloeden-via-internet-96972.0.html

Hoi allemaal!

Misschien kennen jullie mij nog onder de nickname ‘‘Death’’, op mijn profiel stonden toen allerlei bloederige plaatjes. Mijn posts waren kwetsend en provocerend, dingen die ik gezegd heb kunnen zelfs als trigger gewerkt hebben. Ik wil hiervoor mijn excuses aanbieden, ik heb er echt spijt van dat ik me zo gedragen heb. Vooral omdat ik de dingen die ik zei ook echt zo kwaad bedoelde als het leek. Maar gelukkig ben ik [toch door een ongelukkige gebeurtenis] een stuk veranderd.

Ik start dit topic niet om alleen maar over mijn eigen dingen te zeuren, dit is slechts een vaag voorbeeld van wat ik jullie wil duidelijk maken. Ik ben er namelijk erg van geschrokken wat het internet tegenwoordig teweeg kan brengen. Veel meisjes en jongens van ongeveer mijn leeftijd, en soms zelfs jongen, beginnen aan de puberteit. Ze beginnen te zoeken naar hun eigen identiteit enz. [heeft geen uitleg verder nodig denk ik?]. Op hetzelfde moment gaan veel van hen naar forums en andere ‘‘anonieme’’ dingen op het internet. Vooral op forums worden topics gestart over moeilijke onderwerpen en problemen. Jongeren krijgen hierdoor soms aandacht van anderen. Aandacht werkt op een of andere manier verslavend? Maar die kinderen gaan dus denken van, ‘‘dat wil ik ook!’’ En vooral doordat automutilatie, anorexia en zelfmoord nu niet meer zulke taboes zijn, denken ze soms dat ditsoort dingen ‘‘normaal’’ zijn, of iets wat je meegemaakt moet hebben. Op een forum is meestal een groep mensen die er al langer zijn, een beetje de baas, en al veel meer meegemaakt hebben. Tegen die mensen wordt opgekeken en jongere leden willen ook er bij horen en op hen lijken, zo krijg je aanzien toch. Ze beginnen ook te denken dat ‘‘een probleem hebben’’ iets is wat iedereen moet hebben om er bij te horen.

Doordat ze het idee hebben dat ze er niet bij horen voelen ze zich een beetje somber, wat dus op den duur gewoon wordt, ze voelen zich kut. En dan komen ze op het punt van een probleem hebben. Beginnen met automutilatie [iedereen doet dat immers] en zetten veel van hun gedachtes, emoties, problemen zo op het internet waar iedereen het kan lezen. Om de aandacht alleen al.

Op deze manier wordt er veel te veel over problemen enz. gepraat op het internet. Ook msn is hierbij een gevaarlijk communicatiemiddel. Het is zoveel makkelijker om over moeilijke onderwerpen te praten via het internet. Maar je ziet natuurlijk nooit hoe degene aan de andere kant reageert op de dingen die je zegt.

Ik heb een tijdje een privéforum bezocht van een paar mensen die ik ken van weer een ander forum. Op het even bot te zeggen, het forum was een grote depressieve zooi. Er werd openlijk over alle problemen enz. gepraat. Iemand vertelde dat hij een zelfmoordpoging had gedaan, alle details erbij. Ook werden er veel emotionele gedichten gepost.

Totdat vorige week een meisje dat ook op dat forum kwam echt zelfmoord pleegde. Terwijl ze daar altijd zo op tegen was. De andere leden van het forum hadden haar een beetje weggepest omdat ze een foto van het internet als haar eigen foto had gebruikt. [ze had dus gelogen over haar uiterlijk]. En dan krijg je zo’n bericht te horen…

Ik ben er erg van geschrokken hoe beïnvloedbaar kinderen in de pubertijd zijn via het internet. Ik heb me dan ook vrijwillig laten bannen van dat forum, om te voorkomen dat ik daar ooit nog zou inloggen en al die vreselijke dingen zou lezen. Want echt bijna alles wat daar stond werkte als trigger.

Nu vraag ik me dus af, wat is jullie mening hierover? over het aandacht-zoeken-gedrag, en het een-probleem-willen-hebben-om-zich-speciaal-te-voelen? [Dan heb ik het dus niet over mensen met echt serieuze problemen, die daar niet de hele tijd de aandacht op vestigen, en er op een volwassen manier mee om kunnen gaan.]

PS.: sorry voor de lange lap tekst, volgens mij is het ook niet echt overzichtelijk of geordend geschreven, maar ik zit ook maar in de 3e klas hea! =)

-------------------------------------------------------------------------------
het zal nog steeds wel een beetje onduidelijk zijn, dus ik licht het fv toe;
Eerst was ik nogal gestoord in m’n hoofd, ik automutileerde en was een beetje geöbsedeerd door de dood. Dan kwam wss doordat ik nogal een kuttijd achter de rug had.
Toen gebeurde er op een dag iets vreselijks [10 maart]. Mijn beste vriend stak zichzelf in zijn buik met een mes. Het gebeurde op school in de 3e pauze. En iedereen dacht dat hij geprobeerd had zelfmoord te plegen. [Wat niet het geval was]. Het gebeurde in de gang bij de jongenstoiletten, een vriend van hem was er bij. Die waarschuwde een paar leraren en hij werd op een bureaustoel de school uitgereden en met de auto naar het ziekenhuis gebracht. Daar werd hij meteen geöpereerd. Ondertussen was ik nog op school, helemaal in shock. Gelukkig heeft hij het overleefd, na een week mocht hij weer weg uit het ziekenhuis [dankzij snel handelen van de leraren]. Toen heeft hij 2 maanden in een psychriatische inrichting gezeten en nu is hij weer op school, hij gaat zelfs over naar de 4e klas.

Door deze gebeurtenis besefte ik me ineens hoeveel een leven wel niet waard is, en hoe erg ik het mijne aan het verkloten was. Duidelijk werd me dat er iets gedaan moest worden. 10 maart was de laatste keer dat ik mezelf pijn deed. [Toch heb ik daarna 1x een vriend met de dood bedreigd, beschouw het als een terugval. het duurde iig niet lang. 2 Dagen] Ik ben wezen praten met de maatschappelijk werkster bij mij op school. Dat was maar 2 keer, en ik kan nu niet echt zeggen dat het hielp. Toch kan ik nu weer lol hebben met m’n vrienden, ik heb een vriendje en alles ziet er mooi uit voor me.

[Ik heb het even kort gehouden]
laten we zeggen dat die gebeurtenis me even back to reality bracht.
vragen?

Meid, wat heb ik een respect voor jou. Ik las je reacties wel eens toen je nog de naam death had, en ik was bang voor je. Ik zag wel dat je problemen had, maar ik vond mezelf niet de juiste persoon om je te helpen. Ik ben blij dat het nu goed met je gaat, en ik hoop dat je veel hebt geleerd.

Had ook niet gekund hoor. Problemen had ik niet echt.
het is nu gewoon voorbij, het leven gaat door =)

Freaky! Ik probeer het allemaal te begrijpen maar ik snap niet hoe je een obsessie kunt hebben voor de dood. Je eerste quote begrijp ik ook niet, hoe kun je geloven dat iedereen jou wilt verafgoden? :stuck_out_tongue: I mean dan moet je wel heel erg famous zijn? Voor jou was dat denk ik anders, maar het klinkt allemaal zo gek. Nou meid ik hoop dat het zo goed met je blijft gaan! Respect!

Weet ik. Ik denk alleen dat je wel problemen had, maar dat maakt verder niet uit. Inderdaad, het leven gaat door :slightly_smiling_face:

Ik snap het ook niet allemaal meer hoor. En ik wil het niet eens snappen, want op die manier zou het logisch kunnen lijken en dat mag niet. Er is geen excuus voor, dat mag er niet zijn, en dus zal dat er nooit komen ook.

respect.

Ö respect voor jou!

alweer xD zulke reacties worden onorigineel… :stuck_out_tongue:

respect (:

Respect :'D

IDD Respect :stuck_out_tongue:

Ik heb heel veel recpect voor je.
Mooi om te zien dat het nu veel beter met je gaat, en dat je ook snapt wat er gebeurt is. Het is ook goed dat je er een topic over gemaakt hebt :slightly_smiling_face:

xx

echt goed dat je er weer boven op bent gekomen!
en wat je zegt over dat internet zo’n invloed op je heeft klopt
alles wat ik hier lees denk ik , wat heb ik het dan makkelijk!
het lijkt echt of iedereen het liefst een groot probleem heeft en een k*t leven ofzo.
maar er zijn ook genoeg mensen die dat niet doen en alleen maar voor de lol hier komen (ik ook)
en over kleine probleempjes of over relaties/make-up/ kleding/ enz. praten

haha zo is het wel weer genoeg :stuck_out_tongue:
Maar echt super van je dat je nu weer inziet dat het leven leuker is dan de dood!
x

Ik ga origineel meedoen;
respect meid!
ik hoop dat je het volhoudt (al denk ik eigenlijk van wel, hoewel ik je niet ken, je bent volgens mij wel een sterk persoon)

Ik heb geen respect voor je, om even origineel te doen. Ik heb respect voor de mensen die dit nooit zijn geworden, die verdienen respect. Maar ik ben blij voor je dat je bent veranderd, en iedereen verdient een tweede kans

volgens mij is er iets goed mis als jij geen respect voor mensen hebt.

nou zeg, ik zou dus nooit respect voor jóú hebben.

Wat boeit het of je wel of niet respect krijgt van mensen via het internet…:stuck_out_tongue:

ik heb echt heel veel respect voor je, dat je na al die dieptepunten toch overeind hebt kunnen staan.