uitleg over de Iphone (alles!)

hajhaj,
vandaag waren een paar meiden uit mijn klas aan het praten over dat ze zoo graag een iphone wilde hebben. nou vroeg ik mij eigenlijk heeeel veel dingen afXD.
want hoeveel kost een iphone(en dan plus het abo)
zijn ze handig
heb jij er zelf eentje en hoeveel kostte de jouwe?
hoe werkt dat met al die apps etc? en kun je dan onbeperkt internetten of…??

want ik spaar al een tijdje voor een nieuwe mobiel(me oude werkt nog half… nou eigenlijk niet meer maar ok) en de iphone leek me wel goed, maar dit klinkt nogal stom omdat ik erzo weinig over weet.

heel erg bedankt als jullie me info wwillen geven. op internet vond ik niet zoveel duidelijks meer van hoeveel apps je erop kan downloaden en die dingen…

moet je anders op www.tmobile.nl kijken daar hebben ze de iphone en daar staat ook alle info over de abbonementen en de extra toestelkosten (en die abbonementen zijn incl. onbeperkt internetten)

Google is your friend.

oke bedankt, maar kijk naar het scherm, ik kon het niet echt vinden op internet, het leek wel of iedereen het wist behalve ik op internet
XD

kijk dit snap ik dus niet. waarom is de ene iphone veel duurder dan de ander? http://gsm.t-mobile.nl/tmobile/RAPRL/iPhone/230.html

notificatie

Ik zal later wel antwoorden

en wat is dat over contractsduur van hoelang je abo werkt, moet je daarna weer een andere telefoon kopen???

De een is de nieuwste versie met 16GB aan geheugen, en de andere is de nieuwste versie met 32GB aan geheugen. Dat is dubbel zo veel, en daar betaal je ook voor. En die goedkoopste is de 3e generatie, dus de oude. die is ook prima, maar sommige mensen willen gewoon graag de nieuwste hebben.

En je bent voor een iphone+abbo vaak rond de 40 euro per maand kwijt, en dan moet je nog een bepaald bedrag voor de Iphone betalen, en aansluitkosten. En het is ook wel handig om internet te nemen bij een telefoon die draait om de apps die je van internet haalt.

Ik heb geen iPhone, maar wel een iMac en mijn vriendje heeft een iPhone, en het is gewoon te merken dat dat precies hetzelfde draait. Apple heeft gewoon een simpel systeem, waar je even aan meot wennen, maar daarna kun je er heel snel mee omgaan. Het is zeer gebruiksvriendelijk, ook de apps. Je download apps uit de appstore, die zijn gratis of je meot er een bepaald bedrag voor betalen, vaak is dit 2 of 3 euro per app. Apps zijn programma’s als spelletjes, handige links naar bijv. een site die je graag bekijkt, noem het maar op.

Nee, dat is gewoon hoe lang je abbonnement loopt. Die loopt meestal 1 of 2 jaar, en daarna is je telefoon meestal van jou. Je betaald er namelijk voor. Je kunt ervoor kiezen om je abbonnement te verlengen wanneer die afloopt, of je kiest een ander abbonnement met een ander toestel, of een sim only abbonnement.
Maar laat me raden, je hebt nog nooit een abbonnement gehad?

want hoeveel kost een iphone(en dan plus het abo)
Mijn broer betaalde 45 euro p/m + 150 euro (Voor de nieuwste
zijn ze handig
Ja, maar de 4G heeft wat kuren
heb jij er zelf eentje en hoeveel kostte de jouwe?
Ja, maar ik kreeg mijne van een vriend
hoe werkt dat met al die apps etc? en kun je dan onbeperkt internetten of…??
Nee, je kan apps erop zetten zoals spelletjes e.d. die kun je zonder internet gebruiken. Ook heb je apps waarvoor je internet nodig hebt, zoals Hyves, Facebook, Radio. Je hebt Wi-Fi op een iPhone (Dit is gratis maar heb je niet overal) en 3G (Niet gratis maar heb je wel overal)

Google?

iPhone is echt ontzettend duur, dus succes met sparen :wink:

Google inderdaad.

iPhone heeft praktisch alles, ideaal maar wel redelijk duur ja.

lieve schat, neem geen iPhone, je betaalt meer voor minder voor de naam van Apple die zichzelf geweldig vind, maar dat in werkelijkheid niet is.
Slechte telefoon, sloom internet, ze weigeren veel apps. Er zijn veel betere smartphones echt, en die zijn ook veel meer in opkomst omdat de massa begint te beseffen dat die beter zijn. Maargoed, als jij je blut wilt betalen aan een iPhone, ga je gang. ik moest alleen even mijn haat jegens iPhones uiten

iPhone 4 (16 GB) met een iPhone-abonnement bij t-mobile: 150 belminuten + 150 smsjes + onbeperkt internet + 170 (?) euro bijbetalen voor 2 jaar. Is redelijk duur ja, maar dan heb je ook wat :slightly_smiling_face: Ik ben er zelf erg tevreden mee.
Sommige apps kosten geld, maar er zijn ook veel apps die gewoon gratis zijn.

Ik heb een Iphone 3gs (16 GB) met abonnement van 40 euro per maand. Van t-mobile.
Dat houd in: 1000 smsjes per maand, oneindig internet en 190 belminuten. Het is dus bijna onmogelijk om over zo’n abonnement heen te gaan. Ik ben zelf erg blij mee. Je kan ook pingen met blackberry’s en andere iphone’s en smartphones, als je de apps daarvoor installeerd.

maar nadat het abo op is(xd) dan kun je nog wel je telefoon gebruiken door ehm… een nieuw abonement(zonder telefoon erbij wanneer je nog je oude iphone wilt gebruiken) kopen?
en nee ik heb nu een prepaid telefoon van 60 euri van vodafoneXD. maar die is heel erg sloom en niet bepaald handig.
het geld is niet het probleem want ik zou de helft betalen en mijn ouders zouden dan ook de andere helft doen(als ik alles op school boven de 7,5 heb op mijn volgende rapport… ik werk mijn kont eraf. maar dit is overige info:P)
maar ehm… ja… ik wil denk ik niet de laatste generatie omdat die dan wel heel mooi dun is enzo, maar ja over een jaar komt er een nóg betere en een nóg betere en ik hoorde dat deze nieuwste kuren heeft enzo.

maar weet iemand nog een erg goede smartphone die er ook mooi uitziet? nee daar gaat het niet vooral over maar het punt is dat ik nu een goedkope mobiel heb en die is crap…

oh kan iemand adners een beetje vertellen over haar smartphone, even though dat dan geen iphone is. want ik ga wel twijfelen als ik hoor dat die iphones niet de beste zijn…

Ik heb een iPhone 3G, gekregen van mijn vriend. Het abonnement betaal ik zelf, ik had al een abbonement met een Samsung Star, heb dus nu een Sim Only. Hier betaal ik ongeveer 18 euro per maand voor. Ik heb dan 200 belminuten, 1000 sms’jes en onbeperkt internet. Ik vind het ideaal!

HTC’s zijn wel mooi. blackberry is ook een smartphone. Alle telefoons met apps is een smartphone.