hey
ik weet dat heelveel meiden een bijbaan hebben en vroeg me af of een van jullie ook een ouder heeft met uitkering en of het salaris dat je krijgt ingekort wordt bij je ouders ?
thanx !!
hey
ik weet dat heelveel meiden een bijbaan hebben en vroeg me af of een van jullie ook een ouder heeft met uitkering en of het salaris dat je krijgt ingekort wordt bij je ouders ?
thanx !!
1 topic is wel genoeg hoor. Inplaats van 5.
nee volgens mij word het salaris van je ouders niet ingekort als
je werkt behalve als je meerder jarig bent
als je ouder dan 18 bent wel.
Als je meerjarig bent wel ja. En als je een bepaald bedrag verdient.
het wordt inderdaad alleen ingetrokken wanneer je 18 of ouder bent en boven de 600 verdient,
bedankt voor de info
ben vanplan bij de bart smit te werken !
Ja moet wel bij een bepaald bedrag zitten, als je 300 euro o.i.d. verdient, word het niet ingekort.
ik werk en m’n moeder zit bij de bijstand, en zij wordt ingekort omdat ik nog bij haar in huis woon, ik ben 21 jaar!
ik moet haar officieel dat geld dat ingekort wordt betalen !
weet trouwens niet hoe het zit met alleen een bijbaantje !
Ik heb een tijdje geleden ¤846,- verdiend, toen ¤611,- enzovoort, maar mijn moeder heeft hier niets van gemerkt geloof ik.
21 is ook meerderjarig.
Het is toch jouw salaris?
Dat is van jou en daar komt niemand aan.
^
Helaas is dat niet zo.
Haha nee zo mooi is het niet.
ik heb een meerderjarige vriendin en bij haar is het geloof ik zo dat als je meer dan 1200? verdiend per jaar er ingehouden gaat worden als je 18+ bent.
Dus ja daar gaat dan al je geld van je bijbaantje of als je extra werkt in de zomervakantie dan kan je dat allemaal mooi inleveren.
Maar stufi valt er denk ik wel buiten? dat zou anders echt lullig zijn want dat is voor een studie te betalen.
Ik geloof dat ze er vanuit gaan dat een gezin van 1200 euro per maand kan rondkomen en ja als je dan een fulltime baan hebt zouden ze dus geen uitkering meer krijgen en mag jij ze verzorgen want dan heb je daar geld zat voor, hoe lullig dat ook is eindelijk…
t gaat slecht met de economie en dat gaat dus nu merkbaar worden.
Ik denk niet wanneer je enkel een bijbaantje neemt. Je zult echt niet dergelijke bedragen krijgen waardoor je ouders minder krijgen. Je moet dan wel een flink salaris hebben en meerderjarig zijn.
Stufi valt er zeker weten buiten, dat is namelijk niet-belastbaar inkomen.
http://www.rechtopbijstand.nl/inhoud/index/pid/519
Volgens je profiel ben je 17, dan wordt jouw inkomen dus nog niet meegerekend.
Ik vind het overigens echt belachelijk dat je dat als meerderjarig kind van het gezin wel moet doen.
Ik kan echt kwaad worden om belachelijke regels als deze.
Zulke regelingen weerhoud mensen ervan te werken, terwijl we optimale arbeidsparticipatie zouden moeten stimuleren. BAH!
i know !