uithuis!?

ik heb de laatste tijd heel erg ruzie met me ouders :S
ik ben bang dat ik uit huis word gezet.
wa moet en kan ik allemaal doen als het gebeurd??

x

Hoe oud ben je?
Kun je niet bij een vriendin/vriend logeren?

Jeugdzorg? of 1 of andere instelling.

14, maar ik kan nie eeuwig bij mensen logeren

Waarom zouden ze dat doen?
Beetje zwakke ouders heb je dan :confused:

Kun je, voordat het zover komt, niet beter gaan praten met een maatschappelijk werker ofzoiets? Van die mensen die bemiddelen bij dit soort problemen. Want ik denk dat je beter wat aan het probleem kan doen…

Je mag niet door je ouders het huis uit worden gezet volgens mij, niet van hup weg en zoek het zelf maar uit in ieder geval…
Omdat ze een zorgplicht voor je heben ofzo.
Maar ik weet niet zeker of het wel zo is, maar iets in mn geheugen zegt van wel! (a)

sterkte trouwens.

[i]ik ben een x 's avonds het huis uitgegooid,
maar wettelijk mag het inderdaad niet

beter ga je voor het inderdaad zover komt, even naar een maatschappelijk werkster ofzo.

succes & sterkte![/i]

kweet wa is bedoelt maar ik kan het nie spellen x)
je hebt gelijk, maar kdenk nie da ik da willen.
ze vinden da het allemaal mijn schuld is.

me pa heeft er heel veel moeite mee da ik precies het tegrnover gestelde ben als wat hij is :frowning_face:

Volgens mij ook ja… want dan zijn je ouders strafbaar (dacht ik toch?)

Nee mag niet. Dan “verwaarlozen” ze je.

dat stelt me wel gerust :slightly_smiling_face:
thx

x

1. Je ouders zetten je heus niet uit het huis omdat jullie even ruzie of whatever hebben.

2. (Ik studeer rechten, dit geldt zoiezo in BELGIE, maar Nederland zal er vast wel op lijken): Je ouders hebben in België onderhoudsplicht tot je 18e of als je verdere studies doet tot je afgestudeerd bent (bv als je universiteit gaat doen en je gaat ook rechten doen moeten ze je nog 5 jaar onderhouden). Ze zijn in principe niet verplicht van je in huis te houden maar ze moeten er wel voor zorgen dat je goed terecht komt en dat je genoeg geld hebt enzo dus idd als ze je gewoon op straat gooien zijn ze strafbaar. maar as i said, zo ver komt het vast niet, je bent 14 en dus aant puberen en dat is een moeilijke tijd voor zowel jij als je ouders maar daarom gooien ze je er nog niet uit hoor…

Wat zou jouw schuld moeten zijn?

Via de jeugdzorg kan je terecht in een crisisopvang

daardat ik heel anders ben, heb ik oowk een andere mening. als ik dan een ruzie met hem heb gaat het over een meningsverschil, dan word hij bozer en bozer als ik gelijk blijk te hebben en dan haalt hij er allerlei dingen bij, zoals mijn geaardheid XD
dan word ik heel erg boos en dan geeft hij mij de schuld dat ik geen respect heb voor hem en dat ik veel te brutaal ben

dat gebeurd echt niet hoor :wink:

Ouders zijn vervelend.
Als het echt te moeilijk wordt zou ik hulp gaan zoeken, bij jeugdzorg of een andere instantie, maar volgens mij mogen ze je niet zomaar wegsturen.

Kinderachtige pa heb je.

pubers ook. En daarmee probeer ik niet te zeggen dat het allemaal aan jou ligt ofzo. Je ouders hebben natuurlijk ook gewoon schuld.
Maar het is nou eenmaal zo dat pubers echt heel vervelend/onhandelbaar kunnen zijn. En dat zie je nu dan niet in, maar als je wat ouder bent ga je pas inzien hoe vervelend je was in de pubertijd voor je ouders