Uitgroei bijverfen of niet?

Ik weet even niet wat ik moet doen met mijn haar.
Ik heb van mijzelf blond haar in de zomer en donkerblond haar in de winter. Nu heb ik het een tijdje geleden geverfd, koperblond, bruin etc maar nu is het dus weer blond door highlights.
Het is nu dus dezelfde kleur blond als ik in de zomer heb, maar doordat het nu winter is geweest is mijn uitgroei donker.
Ik wil eigenlijk gewoon van het verven af en aangezien mijn haar in de zomer oplicht en je dan de uitgroei niet meer kan zien, kan ik het laten uitgroeien.
Maar doordat nu nog niet zo vaak de zon schijnt licht mijn haar nog niet goed op, dus ik heb nu wel een centimeter of 3 uitgroei (valt niet heel erg veel op omdat ik highlights heb), en ik weet dus niet hoelang het nog duurt voordat het wel goed is opgelicht.

Mijn vraag nu dus is, wat moet ik doen?
Ik kan wachten tot het oplicht, maar dan loop ik nu nog wel met uitgroei rond (misschien oplicht proces versnellen, blondspray oid)
Ik kan het bijverven (liever niet want ik wil er vanaf)
of ik kan het in de kleur van mijn uitgroei verven en dan zo laten uitgroeien (maar dan is de kans weer groot dat mijn uitgroei lichter wordt dan mijn geverfde haar)

Ik ben benieuwd naar jullie mening/advies!

PS, Sorry als dit in het haarverf topic moest maar ik wil graag meningen van meerdere meiden horen.

Upje

Als je twijfeld kun je het beter niet doen denk ik, anders krijg je er de volgende dag weer spijt van. Ik zou dan gewoon afwachten (als het toch niet zo erg opvalt is het niet zo erg) Afwachten totdat je haar toch iets lichter wordt misschien? en zo niet en je vind het echt niet mooi kun je inderdaad wel je haar dezelfde kleur als je uitgroei verven, maar eerst nog even afwachten.

Tenminste dat zou ik dan doen :slightly_smiling_face:

Veel highlights zetten, dan valt je uitgroei niet op, of evt met een spoeling werken zodat die geverfde kleur steeds minder wordt.

Ja, aan die spoeling heb ik ook gedacht, maar om je haar blonder te maken moet je het ‘bleken’ dus ik weet niet of je blonde spoeling eruit kunt wassen?

Bedankt!