Uitgescholden

Ik wordt de laatste tijd vaak uitgescholden voor vis. Misschien kan het komen omdat ik grote ogen heb en best volle lippen, maar ik vind het gewoon heel erg. Hierdoor ben ik erg onzeker geworden en het eerste wat ik denk als iemand mij aankijkt of langs mij afloopt, is dat diegene denkt dat ik op een vis lijk. Ik wordt hier heel onzeker door en moet er vaak om huilen. Weet iemand misschien hoe ik minder erg op een vis kan lijken? Alvast bedankt.

Meen je dit nou? ga je nou zelf ook denken als een vis, of teminste denken dat je een vis bent?

sorry hoor:$ t was niet lullig bedoelt maarja ik heb geen ervaring met pesters!
gewoon jezelf zijn en niet al te veel over in zitten :wink:

Nou, als iedereen het zegt, zal het ook wel zo zijn…

Een mens kan gewoon niet helemaal op een vis lijken. Er wordt gewoon een analogie (vergelijking) getrokken. Dit hoeft helemaal niet negatief te zijn! Misschien vinden ze je grote ogen juist wel heel mooi (grote ogen worden vaak wel als mooi beschouwd)! Verder weet ik zeker dat mensen niet denken ‘wat een vis’. Ze denken wel ‘wat een onzeker meisje’ als jij je zo onzeker gedraagt…
Probeer blij te zijn met wat je hebt en je mooie dingen te benadrukken! :slightly_smiling_face:

Een mens kan gewoon niet helemaal op een vis lijken. Er wordt gewoon een analogie (vergelijking) getrokken. Dit hoeft helemaal niet negatief te zijn! Misschien vinden ze je grote ogen juist wel heel mooi (grote ogen worden vaak wel als mooi beschouwd)! Verder weet ik zeker dat mensen niet denken ‘wat een vis’. Ze denken wel ‘wat een onzeker meisje’ als jij je zo onzeker gedraagt…
Probeer blij te zijn met wat je hebt en je mooie dingen te benadrukken! :slightly_smiling_face:

Misschien omdat je Lis heet? (aan je gebruikersnaam te zien) Noemen ze je Vis. Het rijmt :slightly_smiling_face: sorry als dit een heel dom antwoord was, maar ik vind wel dat dat een reden zou kunnen zijn zegmaar.

Haha nee ik heet Lisanne.

Maar noemen vriendinnen jou dan niet toevallig Lis?
Misschien dat mensen daarom inderdaad Vis tegen je zeggen.

Nee, het is gewoon, als ik op school loop, dan hoor ik mensen zeggen: Kijk zo’n vis. Dan wijzen ze naar me of tikken me aan. Jongens uit mijn klas ook al…

ocharme ! het is super gemeen als mensen zo een dingen zeggen, en ik ben echt jaloers op je ik heb redelijk kleine ogen en echt dunne lippen ! terwijl grote ogen en dikkere lippen eigenlijk als mooi word beschouwd. Trek het je niet aan meisje :astonished: en ik ben ook zeker dat niemand die jou voorbijloopt denkt ‘he wat een vis’
je bent mooi, net als iedereen !

Aww dankje <3

Wees trots op je vissigheid! Oke dat klonk heel vreemd. Wat ik bedoel, is dat grote ogen prachtig zijn, veel mensen zouden er een moord voor doen. Hetzelfde geldt voor volle lippen. Als je je nog steeds kut voelt, vraag je desnoods aan vriendinnen: waarom noemt iedereen me vis? Als je weet waarom kun je bedenken of het iets is wat echt negatief is en waar je iets aan kunt doen (zoals dat je je nagellak zo raar hebt dat het net schubben lijken - ok vreemd voorbeeld - ) of dat het iets is waar je trots op kunt zijn, iets wat je uniek maakt!

Dat moet je dus nooit, maar dan ook echt nooit denken! Dat is echt bullshit. De mensen die dit zeggen zijn waarschijnlijk gewoon jaloers op je want volle lippen en grote ogen zijn juist super mooi. Trek je er a.u.b niks van aan. Dat soort mensen zijn gewoon echt triest.

Ik weet eigenlijk zelf nog niet eens wat er van mij zo erg op een vis lijkt, wel raar dat het nu echt vaak gezegd wordt en vorig jaar nooit. Heb gedacht dat het aan me beugel ligt ofzo maar ik denk toch van niet…

Aan je foto’s te zien ben je gewoon een mooi kind.

Je bent inderdaad gewoon mooi. Je moet ze gewoon van top tot teen aankijken en daarna uitlachen. Fuck hun :’)

Mijn vriendinnen zeggen ook wel dat ze gewoon jaloers zijn. Maar er zijn ook gewoon jongens die mij daarvoor uitschelden. Dat is toch geen jaloezie…

Ik heb ook volle lippen en een beugel maakt het alleen maar dikker, ik krijg wel is soms opmerkingen maar daar trek ik me niets van aan :") Maar dat je dan op een vis lijkt? niets van waar.

Heb je een staart? Nee. Dan ben je geen vis, don’t worry.

Volle lippen & Grote ogen zijn hartstikke mooi … dus die mensen zijn gewoon beetje jaloers aan het doen.