Uitgescholden

Ik wordt de laatste tijd vaak uitgescholden voor vis. Misschien kan het komen omdat ik grote ogen heb en best volle lippen, maar ik vind het gewoon heel erg. Hierdoor ben ik erg onzeker geworden en het eerste wat ik denk als iemand mij aankijkt of langs mij afloopt, is dat diegene denkt dat ik op een vis lijk. Ik wordt hier heel onzeker door en moet er vaak om huilen. Weet iemand misschien hoe ik minder erg op een vis kan lijken? Alvast bedankt.

Meen je dit nou? ga je nou zelf ook denken als een vis, of teminste denken dat je een vis bent?

sorry hoor:$ t was niet lullig bedoelt maarja ik heb geen ervaring met pesters!
gewoon jezelf zijn en niet al te veel over in zitten :wink:

Nou, als iedereen het zegt, zal het ook wel zo zijn…

Een mens kan gewoon niet helemaal op een vis lijken. Er wordt gewoon een analogie (vergelijking) getrokken. Dit hoeft helemaal niet negatief te zijn! Misschien vinden ze je grote ogen juist wel heel mooi (grote ogen worden vaak wel als mooi beschouwd)! Verder weet ik zeker dat mensen niet denken ‘wat een vis’. Ze denken wel ‘wat een onzeker meisje’ als jij je zo onzeker gedraagt…
Probeer blij te zijn met wat je hebt en je mooie dingen te benadrukken! :slightly_smiling_face:

Een mens kan gewoon niet helemaal op een vis lijken. Er wordt gewoon een analogie (vergelijking) getrokken. Dit hoeft helemaal niet negatief te zijn! Misschien vinden ze je grote ogen juist wel heel mooi (grote ogen worden vaak wel als mooi beschouwd)! Verder weet ik zeker dat mensen niet denken ‘wat een vis’. Ze denken wel ‘wat een onzeker meisje’ als jij je zo onzeker gedraagt…
Probeer blij te zijn met wat je hebt en je mooie dingen te benadrukken! :slightly_smiling_face:

Misschien omdat je Lis heet? (aan je gebruikersnaam te zien) Noemen ze je Vis. Het rijmt :slightly_smiling_face: sorry als dit een heel dom antwoord was, maar ik vind wel dat dat een reden zou kunnen zijn zegmaar.

Haha nee ik heet Lisanne.