Uitgemaakt. Wat zouden jullie gedaan hebben?

Hey vrouwen,
Wat zouden jullie hebben gedaan vraag ik me af.
Ik maak er een globaal verhaal van om het niet te verwarrend te maken. Het is een redelijk lang verhaaltje, maar alle dank als je het leest (en reageert)

Het begint met een vriendin die nu niet mijn vriendin meer is.

De vriendin;
Ik had een vriendin, elke dag waren we samen. Heel intensief. Op een dag nam ik haar mee naar een feestje waar ze een jongen ontmoette.(Mijn nu dus ‘ex’)
Na twee jaar vriendschap werd maar al te duidelijk dat dit meisje een serieuze persoonlijkheidsstoornis had. Loog alles bij elkaar, manipuleerde iedereen (ook mij) en onderhield wel tien relaties met jongens tegelijk. En die jongens wisten niks van de andere jongens waarmee ze iets had. Mijn ex was hier één van. Ik kende hem toen nog niet goed.

The ‘ex’
Een half jaar na het einde van mijn vriendschap met haar kwam ik in contact met de jongen van dat feestje, en we spraken af. We kregen uiteindelijk een relatie, welke ook heel intensief was, vooral na een half jaar. We waren elke dag, dag en nach bij elkaar door de week en kenden elkaar heel goed. Hij was niet alleen mijn vriendje, maar ook mijn beste vriend.

Na 1 jaar relatie met hem merkte ik dat er iets niet klopte. Ik sloeg stiekem zijn gespreksgeschiedenis op en zag dat hij weer contact had met die vriendin. Flirten, webcam alles.
Ik vroeg haar hoe het zzat en zij vertelde dat ze zelfs hebben afgesproken.

Omdat ik een heel ingewikkelde geschiedenis had met deze vriendin, en dit wist mijn vriend ook, was het heel moeilijk voor mij. Ik heb zo vaak gevraagd of hij nog weleens contact met haar had, en hij zei nee. Hij loog nadat ik de gesprekken had ontdekt zelf nog over het afspreken maar gaf uiteindelijk toe.

Daarna loog hij nog een keer over hun sms contact, hij zei dat ze 5 x hadden gesmst, maar dat was niet zo, vermenigvuldig dat maar eens met 5 en dat was ongeveer het aantal.

Nadat hij zoveel tegen me had gelogen kon ik hem niet meer echt vertrouwen. Ik heb het uitgemaakt. Alleen al omdat ik nooit zoiets zou doen wat hij had gedaan, omdat ik weet dat het de ander kwetst en onzeker maakt.

Toch besloot ik het nog een kans te geven, maar na een half jaar voelde ik dat ik hem niet meer kon vertrouwen. Alhoewel ik wel weet dat hij het meent, en echt van me houdt, en ik geloof zelfs wel dat hij nooit meer zoiets zou doen…

Voor mij lijkt dit een duidelijke zaak, maar mijn ‘ex’ vindt het maar al te raar en onbegrijpelijk dat ik het heb uitgemaakt. Dat ik zo iets moois heb weggegooit…

Ik dacht ook, misschien is het tijd om eens echt te ontdekken wie ik ben, en wat ik wil in mijn leven, voordat ik mijn leven met iemand deel.

Na deze info te weten, wat had jij dan denk je gedaan?

Het is niet raar dat je het hebt uitgemaakt hoor.
Als jij geen vertrouwen meer hebt in zijn waarheden, dan houdt het op.
In een relatie moet je vertrouwt zijn, niet alleen met een vriendje, maar ook met vrienden en familie.
Als dat vertrouwen weg is of een stuk minder, dan moet je een grens trekken en dat heb jij nu gedaan.
Ik zou precies 't zelfde hebben gedaan, want ik hou niet van onduidelijkheid en twijfel.

Als hij het raar vindt en er niet mee door kan, laat hem maar bewijzen dat ie wel te vertrouwen is. Hij kan zelf met een voorstel komen.

Oke fijn om te horen :slightly_smiling_face:
Nouja, weetje wel hoeveel voorstellen hij heeft… dat maakt het moeilijk… hij zegt dat hij er echt aan wil werken aan de relatie omdat hij het nu pas realiseert. en de vorige keer toen ik het uitmaakte had hij het zich niet gerealiseert zegt hij …

maargoed. hij doet zoveel beloftes ineens wat ie zou hebben gedaan, maar normaal deed hij dat soort dingen ook niet…
En hij hoopt zo dat het nog goed komt, en ik word gek van zijn vrienden want die zeggen allemaal dat hij er zo stuk van is en dat hij hun helemaal kapot zeurt met zn gemis over mij … :frowning_face: maarja, wat dan ?

Mag ik vragen wat voor voorstellen hij o.a. doet.
Want je hoeft geen keuze te maken.

Als de irritaties en vertrouwen zich te hoog hebben opgestapeld kan je het nog wel 100 keer proberen, maar dat werkt niet.

Meisje ik vind het heel dapper van jou dat je het hebt uitgemaakt. Als jij iemand niet goed kan vertrouwen dan moet je ermee kappen hoor. Voor je zelf kapot gaat. Ik zou heel graag willen en weten dat het beter is, maar ik zou het niet gedaan hebben omdat ik zo zwak ben als ik verliefd ben.

Ik zou het zelfde hebben gedaan.

Ik zou het zelfde hebben gedaan.

Hij probeert je op de verkeerde manier over te halen om het weer wat te laten worden. Luister daar echt niet naar, je hebt echt het juiste gedaan!

Uitmaken was een goede beslissing! Zonder vertrouwen kan het nog zo ‘mooi’ zijn maar dan gaat het niet werken!

'T was 'n goede beslissing.
Ze zou ook kunnen liegen over 't contact maar als je 't harde bewijs hebt van flirterige gesprekken, zie ik ook niet waarom je nog bij hem zou blijven. Zelfs al bleef het bij flirten en smsen…Dat is al te ver! Zou me niks verbazen dat ze dit deed om jou te kloten.

Als jij hem niet kan vertrouwen kan je geen goede relatie onderhouden. Het uitmaken is dan het beste wat je kan doen.

Ben je trouwens nog wel bevriend met dat meisje?