Uitgemaakt met vriendje...

Hai meiden,

Sorry alvast voor als dit een lang verhaal gaat worden! Laten we beginnen bij het begin;

In januari is mijn vriend jarig geweest, ik kan niet goed met zijn familie van vaders kant zeg maar. Ik ga nu al 2,5 jaar met mijn vriend, nog nooit hebben die mensen initiatief in mij getoond. Ze weten bijv. niet eens wat voor opleiding ik doe. Ik heb hun nooit wat misdaan, toen zijn opa vorig jaar 70 werd ben ik zelfs met enorm veel tegenzin toch meegegaan met hun familieweekendje, met de hoop dat ik wat beter overweg met hun zou kunnen. Tevergeefs. Na die tijd nog een paar keer bij hun op bezoek geweest, had ook weinig zin want zelfs als mijn vriend en ik alleen bij hun zijn zeggen ze mij niks. En het ergste vind ik dan nog dat mijn vriend daar niks van merkt. Of misschien merkt die het wel maar durft hij er niks van te zeggen ofzo… In januari was hij dus jarig en op mijn vriends verjaardag ging zijn opa gewoon met de rug naar me toe zitten(!). Ik ben naar huis gegaan en heb ontzettende ruzie gekregen met mijn vriend. Helaas gebeurde dit op zijn verjaardag zelf maar ik zag geen andere uitweg op dat moment. Ik voelde me zo genaaid! Ook omdat mijn vriend er gewoon niks van zei tegen z’n familie en me er gewoon voor niks bij liet zitten. Sinds januari zit er dus al een deuk in onze relatie, die eigenlijk nooit meer goed is gekomen. We hebben sindsdien elke week wel ruzie, om de kleinste dingen. De laatste tijd dreigt mijn vriend telkens om het uit te maken als we weer ruzie hebben. Ik was hier vanmorgen zo klaar mee dat ik uiteindelijk de stap heb genomen om het ook echt daadwerkelijk uit te maken. Hij zei het alleen maar om me pijn te doen en vanmorgen had ik zoiets van dit is gewoon de druppel. Ik had vandaag een intake op een nieuwe school en hij zou meegaan en wachten zodat we daarna de stad in konden gaan in de plaats waar m’n nieuwe school zit en een half uur van te voren laat hij me zitten. Weeeeer ruzie over gehad en toen ben ik tot dat besluit gekomen. We hebben gewoon met elkaar gesproken nog en hij doet alsof er niks aan de hand is. Hij doet heel koeltjes en het lijkt net alsof het hem niks doet. Eerlijk gezegd vreet ik me op! Ik mis hem nu al enorm maar ik wil niet toegeven omdat ik vanmorgen degene was die de stap heeft gezet… Ik wou morgen mijn spullen ophalen bij hem thuis en zei ik kom wel als je school hebt (dat wou ik natuurlijk niet, ik wou hem nog even zien, maar zei het alleen om zijn reactie te zien) en het enige wat hij zei was oke. Dat soort antwoorden de hele tijd, alsof het niks is. Alsof we vreemden van elkaar zijn… Wat moet ik nu? Toegeven aan hem dat ik er spijt van heb? Of moet ik het even op z’n beloop laten?

Hmm moeilijke situatie!
Ik zou je spullen een keer op gaan halen wanneer hij er zelf is, in het echt kan je hem waarschijnlijk beter peilen. Misschien kunnen jullie dan ook nog een serieus gesprek voeren, en dan zien of het echt over is voor jou of toch niet…

tja, klinkt niet echt heel slim.
Ik denk dat jij moet toegeven dat je fout zat. Aangezien hij zich gedumpt en gekwetst voelt. Logisch dat hij zo kortaf reageert.
Als hij niet in gaat op je excuses is hij er duidelijk klaar mee, als hij er wel op ingaat wil hij misschien wel verder.

Lekker laten rusten, het is nog maar een dagje, niet gek dat je dan zoiets hebt van ‘Wat heb ik gedaan?!’, Als ik jou was zou ik het een paar weken/maanden aan kijken en dan zien hoe het gaat tussen jullie. Het is wel met een reden uit gegaan, zie het als een soort pauze, pauzes zijn goed in een relatie waarbij het al een tijd niet zo lekker loopt.

Ik denk dat dit nog wel goed kan komen, hoor. Gewoon je excuses aanbieden en serieus gesprek aangaan. Weet hij bijvoorbeeld wel echt hoe jij je dan voelt? Vertel hem wat je het liefst zou willen dat hij op zo’n moment doet. Je kan ook aan hem vragen hoe hij zich zou voelen als hij in jouw plaats stond, maar gebruik dan wel specifieke gebeurtenissen. :slightly_smiling_face:

We hebben gister gepraat en dachten toen allebei dat dit toch de juiste beslissing was. Gisteravond kreeg ik een heel lief berichtje van hem dat het na lang nadenken toch niet een goede keus is en hij er voor de volle 100% nog voor wil gaan, maar nu even alles wil laten rusten. Ik ben het daar mee eens en ben helemaal gelukkig. Ook omdat het nu van zijn kant af komt en dat vind ik toch wel fijn! Bedankt voor jullie reacties! :flushed: