Uitgemaakt en afgewezen

Morgen is het officieel twee weken uit met mijn eerste vriendje. Na een halve week besloot ik afleiding te zoeken en geen contact meer te zoeken aangezien ik er best wel slecht overheen kom. (lees: wanneer ik hem tegen kom of hij tegen mij begint te praten ga ik dus wel praten, maar ik heb echt de neiging om weer een gesprek met hem te beginnen. hij zei dat we gewoon vrienden bleven en ieder een andere kant op gaan).

Die afleiding was gisteren: naar de discotheek. Ik ging voor het eerst ‘uit’, ik ben wel naar schoolfeesten gegaan maar dat is toch anders, en het was heel gezellig. Het leek net alsof de jongens ruiken dat ik weer single ben. Het vriendje van een oude vriendin van mij heeft tot twee maal aan gevraagd aan mij of ik met een vriend van hem wou gaan. De eerste keer had ik hem aangekeken en afgewezen, de tweede keer zei ik direct nee. Simpelweg omdat ik geen ‘slet’ wil zijn die na twee weken weer een ander heeft. ← Dit is mijn mening, en ik zou me er overigens ook niet goed bij voelen. Nog een reden is dat ik hem eerst wil leren kennen, vrienden met hem wil zijn voordat ik aan een relatie begin. Later op die avond vond ik het best wel zielig aangezien ik hem geen kans heb gegeven en hij de hele tijd naar me keek. Ik ben naar hem toe gelopen en heb mijn nummer gegeven aan hem omdat ik mijn mobiel niet mee had. Ik kan hem niet op hyves/twitter/facebook vinden, en heb zijn msn gekregen van die vriend van mijn oude vrienden: als die klopt. Wachten op sms/acceptatie (< is dat een woord? haha).

Veel van jullie zouden nu gaan zeggen: neem met hem, goed voor de afleiding: nee. Ik wil eerst hem kennen, sowieso, en ik heb overigens (nog) geen verliefd gevoel.

Wat moet ik nu doen? Ik geef hem sowieso een kans.

Ehm ik denk dat eigenlijk geen van ons dat zou zeggen. :’)

Je zegt zelf al dat je hem een kans wilt geven, dus dan moet je dat doen. Voeg hem gewoon toe op msn en ja dan kun je niet veel anders dan wachten op een sms of op dat hij je accepteert. Vind je het eigenlijk wel een leuke jongen? Ik vind hem best wanhopig klinken. Mag ik trouwens vragen hoe oud je bent en hoe lang je vorige relatie duurde?

Je bent gewoon op zoek naar een rebound, maar je wil niet aan jezelf toegeven dat je een rebound zoekt dus dan wil je hem eerst beter leren kennen maar dan blijft het alsnog een rebound.

Ik ben 14 en mijn vorige relatie duurde net geen 5 maand.

Je bent 14? :’)

Ja, dat staat in mijn vorige post.

Het is goed dat je niet meteen de ‘slet’ gaat uithangen.

Och meisje, nog een heel leven voor je, ga lekker leuke dingen doen met je vriendinnen en laat die jongens lekker links liggen. :wink:

Daarom. Dat is ook een van de redenen dat ik nee heb gezegd.

Volgens mij heb je helemaal geen advies nodig want je hebt al helemaal in je hoofd zitten hoe je het wilt aanpakken.