Uitgelokt of goed?

Ik weet niet zeker of dit bij Liefde&Boys hoort maarok.

Net was dus reportage op tv, het ging over pedofielen. Politieagenten hadden een actie van 2weken, op het internet zochten ze ‘pedofielen’. Hier gingen ze dan even mee chatten en daarna mee afspreken. Ze hadden een lokmeisje, ze was 25jaar maar ze deed zich voor als een 13 jarig meisje. Het meisje belde ook met de ‘pedofielen’ waarneer ze afspraken wat ze gingen doen etc etc. Als ze dan afspraken zaten ook politieagenten op de loer en als de man er was werd hij gearresteerd.

Zelf vind ik dit uitgelokt. Je chat met iemand, je weet precies wat hij met je wil doen en toch spreek je met hem af. Je moet toch wel een gezond verstand te hebben om te weten dat je niet met iemand moet afspreken die 10 of zelfs 20 jaar ouder is dan jou om seks te hebben? Ik vind dat het meisje het dan zelf schuld is en ze weet wat haar te wachten staat. Ok, nu weet ik wel dat die man dan ook moet denken dat ze te jong is. Maar als je de aflevering hebt gezien vind ik dat het meisje wel erop zit te dringen dat ze wil dat die mannen komen.

Wat vinden jullie hiervan… Vinden jullie het goed dat deze mannen zijn opgepakt of vinden jullie het uitgelokt??

Goed dat ze zijn opgepakt.
Ze konden het ook bij een meisje doen die echt 13 is dus tjah ik had het net ook gekeken.

Was die ene man met die witte t-shirt ook een politieagent ? && hoe kwamen ze erachter dat hij een politieagent is dan?

Hij beweerde een hulpsheriff te zijn, maar ze wisten t niet zeker

Excuse you, minderjarige meisjes hebben hersenen die nog niet volledig ontwikkeld zijn en daarmee niet altijd de gevolgen kunnen overzien.

Nou vind ik dat tieners wel degelijk verantwoordelijk gehouden moeten worden voor hun acties, maar om het even duidelijk te maken:
In je openingspost beweer je in feite dat het iemand zijn of haar eigen schuld is als diegene in het web van een pedofiel gelokt en dan verkracht wordt.
Do you really want to go there?

Als je toch al een tijdje met iemand gechat hebt en misschien al gebelt hebt. Je hebt dan gepraat wat je gaat doen… Je weet dat hij seks wil en dan toch ga je. Ja, dan vind ik dat je t zelf schuld bent.

Niet uitgelokt. Die pedofielen moeten toch op de een of andere manier gearresteerd worden.
En dat meisje deed het toch niet echt voor de seks? Ze wist dat die pedofielen dat wilden en daarom wilde ze met die mannen afspreken, zodat die mannen werden opgepakt!

Eum, meestal gaat dat niet zo hoor. Meestal doet de pedofiel zich voor als iemand van haar eigen leeftijd en wil hij zo met haar afspreken, zonder dat het meisje het doorheeft.

Ja wat zielig zeg, voor die pedofielen, aaah! :sob::muscle:
Die stomme meisjes ook altijd!!

…WAT DENK JE NOU ZELF. :’)

ja ik hebt het ook gezien en ik heb ook zo mijn twijfels…
het ligt echt op het randje, maar toch die (jongen)man moet toch uiteindelijk de verstandigste zijn en zeggen dat ze te jong is!

Ja, maar die mannen die zijn niet helemaal honderd in hun hoofd. Dus in feite kunnen ze daar ook niks aan doen. Het is gewoon hun verslaving. En daarom is het goed dat ze opgepakt worden, en (meestal) in een kliniek worden vastgehouden.
OT: Nee, de meeste meisjes beseffen de gevolgen ervan niet.

ze lokken het wel zelf uit, maargoed het is nou eenmaal strafbaar wat ze doen.
het was wel grappig dat die ene gast ook hulp sherrif of wat dan ook was. :’)

Ik vind dit soort acties juist goed, veel 10-jarige zijn niet in staat om dat zelf te bedenken, dus vind ik het goed dat ze dit soort mannen van de straat haalden.
Heb het onderwerp trouwens verplaatst.

ik heb het ook gezien…
en aan de ene kant vind ik het wel goed maar aan de andere kant vind ik het ook wel beetje uitgelokt maar ik denk dat het ook wel goed is omdat het ook zo gaat met meisje van 13 die daar ook mee aan het chatten zijn.

Ik vind het goed wat ze doen.
Zo’n jong meisje zal er misschien ook wel niet op moeten reageren, maar zij heeft ook nog geen benul verstand. Als ze hoort van dr vrienden; sex dit sex dat sex dit sex dat (ja, tegenwoordig hebben 13jarige meiden het nergens meer anders over merk ik) maar zij heeft zelf nog niks mee gemaakt. Word ze onzeker van en gaat ze rondzoeken.

Maar zo’n ouwe knakker van 50 ofzo moet gewoon van de jonge kindjes afblijven.
Hij heeft genoeg levenservaring om te weten dat sex met kleine kinderen gewoon zieke geest is. En misschien heeft hij dit meisje wel via internet weten te regelen, maar misschien loopt hij savonds wel gezellig door het park op zoek naar jongeren met een lange jas aan. :L