uitgelachen door leraar

Heey meiden,
sorry dat ik gelijk een topic aanmaak, maar ik zit er al een tijdje mee.

Ik heb op school echt een vre-se-lijke foto. Iedereen vindt hem grappig, ikzelf ook, maar het liefst ren ik weg als-ie tevoorschijn komt.
Nu vindt mijn leraar Engels hem echt hilarisch, zei hij. Hij is verder superaardig tegen me tijdens de les, maar aan het einde van de les kan hij het niet laten om hem te laten zien in de klas, op het smartboard. Bij ons komen ze automatisch tevoorschijn als je bij de namen zit, dus dan zet ie het expres aan. Ik draai dan helemaal door (slechte reactie) en m’n vriendin gaat dan helemaal stuk naast me, samen met de klas.
Ik heb geprobeerd te zeggen dat het niet meer grappig is, maar hij vindt het dus hilarisch. :hammer: Hij lacht me dus ook een beetje uit…:frowning_face:
Het melden doe ik liever niet, omdat hij en z’n vrouw net uit Amerika komen en ik niet wil dat hij problemen krijgt (ze worden zegmaar in de gaten gehouden).

Hoe kan ik hem duidelijk maken dat hij ermee moet stoppen??? Want elke keer schaam ik me dood en zit ik de hele dag (/week) te zeuren. Ik wil hem echt graag negeren ofzo, maar iedereen (inclusief ik) mag hem, dus dat is stom…

Tips???
-niet citeren please, straks zit er iemand op girlscene…-

Kan je niet met hem praten voor of na de les en hem rustig uitleggen dat je het echt niet leuk vind… ?

Hee !
Jeetje, wat een kut vent…
Misschien moet je na de les, als iedereen weg is, vragen of hij even tijd heeft om te praten.
Dan zeg je dat je het heel vervelend vind dat hij dit elke keer doet.
En als hij er niet mee ophoudt, meld je het?

Goh, lekker volwassen van die leraar zeg.
Ik zou het na de les een keer tegen hem zeggen. Dat je er eerst nog wel om kon lachen, maar dat je het nu echt niet grappig meer vind en of hij die foto wil weglaten de volgende keer.

Een keer na de les een gesprek aangaan ofzo en alles nog eens duidelijk bespreken. En als hij dan nog niet wil luisteren het wel melden.

Als hij dan problemen krijgt is het eigen schuld, dikke bult. Hij kan het gewoon niet maken als jij hebt aangegeven dat je het serieus vervelend vindt.

Heel erg bedankt voor het antwoorden! Ik heb hem maar 2x per week en elke keer is de volgende klas al binnen voordat wij klaar zijn. En hij neemt mij gewoon nooit serieus, ik zei al heel erg rustig/volwassen dat hij moet stoppen, maar hij zei heel sarcastisch dat hij het de volgende keer als achtergrond(!!!) instelt. Hij is trouwens niet echt serieus… :frowning_face:

En kan je niet een keer in de pauze op hem af stappen?

En ja, anders zou ik het toch even melden. Dan moet hij maar luisteren hoor, pff.

Het ergste is nog dat ik hem eigenlijk niet meer aan durf te kijken, omdat ik gewoon begin te denken dat ik er altijd zo vreselijk (hilarisch) uitzie…:frowning_face:

Ja, m’n mentrix spreekt weer geen Engels en ik schaam me gewoon dood, ik durf het eigenlijk niet tegen m’n andere leraren te zeggen, omdat ze het dan weer over - mijn - foto - gaan hebben…

up?:frowning_face:

Ik zou nog een keer tegen hem zeggen dat je wat hij doet echt niet leuk vindt en dat je wil dat het stopt, als ik jou was zou ik er ook bij zeggen dat als het nu niet ophoudt dat je dan verdere maatregelen neemt, eventueel tegen de teamleider zeggen die kan hem aanpakken! Dit kan echt niet, je moet je leraar kunnen vertrouwen en hij zorgt er juist voor dat mensen je gaan uitlachen.

Sorry maar ben nu heel erg benieuwd… Foto? :flushed:

Haha, in de klas is al erg genoeg, moet ik hem nu op internet zetten? :flushed:

Wat denk je nou zelf haha

ik kan het eigenlijk heel goed vinden met hem en een andere leraar, maar die andere leraar is meer van: alles wat hier gebeurd boeit me niet, je hebt hier een mentor voor. :hammer: Ik heb gewoon geen idee hoe ik m’n leraar zelf moet confronteren…

Bedankt voor de tip! M’n klas vindt mijn foto alleen grappig, mijn reactie boeit ze niet, ze lachen zich gewoon helemaal dood… :dry:

Duidelijk tegen hem zeggen na de les inderdaad. Of klassikaal confronteren, doet hij immers ook. Ik ben het zo zat dat sommige leraren altijd maar schijnen te denken dat ze álles kunnen maken, gewoon omdat ze leraar zijn.

Ok dat vind ik dus echt raar van die leraar en ook gewoon nog doorgaan als je al aangegeven hebt dat je het niet leuk vindt…
Maar goed ik zou idd. gewoon naar telkens weer naar hem toe gaan of anders toch echt naar de directie of je Mentor gaan !!!

We kunnen wel goed opschieten met elkaar enzo, ik denk dat hij het daarom leuk vindt om me te pesten :dry: En m’n vriendin vindt dat ik niet moet zeuren en gewoon moet meelachen, omdat ze m’n foto en hem geweldig vindt, zoals iedereen. :hammer: ik sta er blijkbaar alleen voor.