uitgelachen achter rug

HOi
Ik heb sinds woensdag dus een nieuwe klas. Ik zit op een kunstschool, en ik heb zelf een aparte stijl, met zowat hippie achtige kledij enzo. ik draag het altijd vol zelfvertrouwen, omdat ik het zelf gewoon leuk vind.
Dus in de klas was het wel ok, iedereen was wel vriendelijk enzo, en nu heb ik net een jongen toegevoegd op facebook ( van mijn klas dus ) en die klaagt op zijn profiel over de boerin van de klas, met kleren van de markt enzo.
en dat gaat over mij, want iedereen draagt jeans enzo, en ik voel me egt gekwetst nu. Wat moet ik doen? Het negeren? of hem er over aanspreken?

Help me asjeblief, want ik wil niet dat het weer een verschrikkelijk jaar word
Liefss

Dat is echt lullig als je net in een nieuwe klas zit en ze gelijk al zulke dingen zeggen!
Ik zou ehm er gewoon op aanspreken en vragen waarom die dat zegt ofzo?

Weet je echt zeker dat dat berichtje over jou ging? Als het zo is dan zou ik het gewoon negeren, ze moeten je accepteren zoals je bent. Als ze dat niet doen dan zoek je beter vrienden uit een andere klas die je niet uitlachen om je kleding.

Ik dacht dat op kunstacademies wel wat meer acceptatie was gezien iedereen daar wel een beetje quirky is :V

ja want hij zei zo : met een belachelijke stoffen tas met regenboogkleuren. En ik ben de enige met een stoffen tas die erg kleurrijk is.
Ik moet er gewoon van huilen :frowning_face: die jongen is zelf homo, en dat maakt het nog erger, want ik ga hem daar tog ook niet mee uitlachen?

Ik zou er tussen neus en lippen door een opmerking over maken.

ja in mijn vorige klas werd ik geaccepteerd. maar ik vind het egt rot, want ik ga al eeeegt niet graag naar school en dit maakt het enkel erger

Nu moet ik aan zon amerikaanse film denken waar alles aan t einde goed komt en de jongen die het meisje dan pest verliefd op haar word en alles LOL

je geeft zelf al aan dat hij homo is, dus hij is waarschijnlijk harstikke onzeker dat hij op jou gaat vitten. je bent niet gedwongen om met hém om te gaan! ga gewoon met de andere mensen die je aardig lijken om, wees aardig tegen iedereen en dan wordt je echt wel geaccepteerd!

mja mss heb je wel gelijk. hij is wss egt onzeker… daar had ik helemaal niet aan gedacht. We zijn maar met heel weinig, maar ik heb toch al een goede vriendin in de klas dus dat maakt al heel wat verschil.

Nou ik zou het gewoon tegen hem zeggen dat je het niet leuk vindt dat hij zulke dingen zegt. Dat is wel moeilijk, ik moest dat een keer doen toen ik ook gepest werd om mijn kleren en haar. Ik was van tevoren echt heel bang maar ik heb hem na een les toch gevraagd of hij er mee op wilde houden en dat ik er verdrietig van werd. Toen zei hij alleen ‘oh… sorry’. Maar hij had het wel door en toen hield hij op. Sommige mensen hebben het gewoon niet door dat ze met die opmerkingen ook echt pijn doen, dat moet je gewoon zeggen. ;3

Elke opmerking op een ander is tekortkoming op jezelf
ofzo.
komt erop neer dat ie gewoon een pispaaltje zoekt denk ik, wss is hij bang dat hij anders een pispaaltje wordt. Blijf vriendelijk enzo, want miss is hij wel de enige die zo denkt. Ga daarnaast veeel met mensen om die je een goed gevoel geven!

ja, net zo als ^hierboven, spreek m hierover aan; wel alleen, want met zn vrienden durft hij wss meer! &verander je stijl NIET, doe aan wat je aan wilt doen
jij hebt teminste het lef om aan te doen wat jíj mooi vindt; en om niet met de saaie menigte mee te gaan :wink:
succes!
xo

Hem aanspreken en als het moet maar iets over dat hij homo is.
Echt lullig van hem.

Denk maar gewoon zo; hij is onzeker, jij niet.

het is wel super lullig wat hij doet, maar hem proberen te beledigen met dat hij homo is dat vind ik aardig laag. en dat is alleen maar een teken van onmacht om zo iets te gebruiken om hem te kwetsen. ik zou hem aanspreken op het feit wat er bij jou toe doet, want wat hij doet is niet leuk.

Wat laf dat hij dat op facebook zegt zeg. Bah.

Zeg wat op facebook…

direct iets over zeggen, het is vast een misverstandje
ik zit ook op een kunstschool haha :’)

Oh gatver wat triest zeg :frowning_face:
Ik zou het nog even afwachten. Misschien doet hij wel aardig tegen je als je hem wat beter kent. En op dat moment zou ik pas zeggen dat je er mee zat. Anders moet je hem maar gewoon negeren, hoe moeilijk het ook is. Probeer gewoon de eer aan jezelf te houden en zoek mensen die wél aardig zijn. Als je een echte bikkel bent neem je hem na schooltijd apart en vraag gewoon face to face wat er volgens hem mis met jou is. Nadeel van dat soort mensen is dat ze nooit alleen zijn, omdat ze bang zijn. Succes!