Uitgaansprobleem

Hoi allemaal,

Ik bezoek deze categorie in het forum eigenlijk nooit, maar ik denk dat ik hier wel een nieuw topic voor aan mag maken?

Goed, het zit zo:
Al een tijdje ben ik helemaal niet meer vrolijk en ik voel me niet goed. Ik probeer zo veel mogelijk leuke dingen te doen om met mijn hoofd bij iets leuks te zijn. Een aantal maanden geleden ben ik voor het laatst uitgeweest. Voor die tijd ben ik met mijn moeder al nooit erg open geweest over uitgaan en alcohol, maar op dat laatste feest ging het erg mis. Ik had weinig gedronken, maar raakte onder andere onderkoeld en kwam hierdoor in een soort shock terecht. Ik zou bij een vriendin blijven slapen, maar dat kon niet doorgaan, en mijn moeder moest me komen halen. Die was natuurlijk helemaal bezorgd en verbaasd over dat dit mij was overkomen, aangezien ik het nooit echt met haar over feesten en uitgaan had gehad.

Nu (met de nieuwe wet) mag ik niet meer drinken, en na die ene avond heb ik ook besloten dit niet meer te doen totdat het weer mag. Ik werd deze week door een paar vriendinnen (dezelfde als die meewaren toen het mis ging met mij) gevraagd om mee te gaan naar een feest dat er binnenkort aankomt. Nu zou ik dat heel graag willen, maar ik weet gewoon niet hoe ik hierover moet beginnen tegen mijn moeder. Ze vertelde me na de vorige keer dat ze mijn vertrouwen moest terugwinnen en dat ze erg geschrokken was. Hierna heb ik de onderwerpen uitgaan en feestjes maar zo veel mogelijk vermeden, omdat ik me er echt slecht bij voel en het helemaal niet mijn bedoeling was geweest.

Mijn moeder is ook nog eens erg standvastig en er valt NIET mee te discussiëren. In discussie gaan heeft geen zin, want ik verlies de discussie toch wel en uiteindelijk kom ik er alleen maar slechter vanaf. Hoe vraag ik nu of ik weer eens naar een feestje mag, zonder dat ze meteen ‘nee’ zegt? Ze wil er niet aan geloven dat ik ook al bijna 17 ben en wel eens iets leuks wil doen wat niet om 2 uur 's middags is.

Ik hoop dat iemand me hier kan helpen, ik zit er erg mee en had de tijd het liefst teruggedraaid…

Dankje voor het lezen!

Ik herken dit, ik ben nu 18 jaar toen ik 16 was ging ik ook veel uit, en een keer is het mis gegaan ze moest me ophalen snachts om 4uur haha! Maargoed ik mocht voorlopig niet uit na twee maanden ongeveer ben ik er rustig over begonnen en ik had haar beloofd goed op te letten en we hebben een tijd besproken hoelaat ik thuis zou zijn (wat ik voorheen niet hoefde) en zo zijn we er wel uit gekomen, begin er rustig over en bespreek een tijd en dat je afentoe even smst hoe het gaat, is dat een idee?

Je kunt toch gewoon beloven te gaan feesten zonder alcohol? Eerlijk, waarom heb je alcohol nodig om een feestje gezellig te maken? En stel er desnoods een deal aan vast, zo van; als je merkt dat ik dronken ben dan …

Maar als je 17 bent zou je wel gewoon uit mogen kunnen gaan vind ik. Misschien kun je naar zo’n 16+ feest gaan, daar wordt sowieso geen alcohol meer geschonken toch?

Je kan toch naar een feest gaan zonder te zuipen?

En waarom moet je haar vertrouwen terugwinnen? Je raakte onderkoeld en had niet ontzettend veel gedronken, dan zie ik niet in wat jij fout hebt gedaan.

Als je moeder meteen ‘nee’ zegt, is dat echt onzin. Door te praten kan je vertrouwen terugwinnen en als je moeder zonder pardon iets verbiedt, vind ik dat onzin.

Mensen ze zet erbij “na de nieuwe wet mocht ik niet meer drinken” en dat ze van plan is dat ook niet tedoen TOT dat het wel mag.

Heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik ben ook helemaal niet zo iemand die vindt dat er per se drank nodig is voor een leuk feestje, toen het mocht en ik was 16 dronk ik helemaaal niet vaak of veel. Het gaat meer om de staat waarin mijn moeder mij aantrof. Als je nietsvermoedend in de nacht wordt gebeld over dat je dochter alcohol heeft gedronken EN onderkoeld is geraakt en daardoor in een soort shock verkeert, snap ik dat je schrikt. Dus dat vind ik geen vreemde reactie van mijn moeder.

Het gaat er dan ook om dat ze helemaal geen controle over mij heeft als ik eenmaal de deur uit ben. Ik weet zelf dat ik niet ga drinken, maar zie dat maar eens aan iemand duidelijk te maken!

Dankje @shirley ik denk dat dat sms’en wel een goed idee is inderdaad… Ik zal het zeker voorstellen! Hopelijk kan ik er vandaag nog over beginnen, het voelt gewoon zo ongemakkelijk!

Ja begrijp het, maar gewoon doen hoor! Rustig over beginnen, laat je het even weten wat ze zegt? X

Ook een tip, sms het haar!! Haha ik deed dat vroeger ook vaak als ik iets niet durfde te vragen, :stuck_out_tongue: meestal kwam dat altijd wel goed

Je kan misschien een afspraak maken dat je haar elk uur een berichtje stuurt dat het goed met je gaat?

Ik kan het me goed voorstellen dat ze zo bezorgd is, mijn moeder zou er ook enorm van schrikken als dat bij mij zou gebeuren…

Waardoor raakte je eigenlijk onderkoeld? Want zo snel gebeurt dat geloof ik niet…

@ shirley: ja, zal ik zeker doen! :slightly_smiling_face: Dank je voor al je tips!

@ Captaincrunch: Dat zei shirley idd ook, wel een goed idee, dankje!! Het gebeurde in december, en ik was zo slim om vanuit huis naar het feest te lopen met alleen broek en een croptop met driekwart mouwen, onderweg werd ik een beetje duizelig en toen hebben mensen me buiten geholpen. Ze vergaten alleen dat mijn lichaam daardoor nog veel kouder werd. Het duurde ongeveer anderhalf uur voordat ze mn moeder inschakelden, al die tijd zat ik daar dus in m’n dunne shirtje in december om 2 uur 's nachts. En ik kan al niet zeggen dat ik veel vet op m’n lichaam heb + icm met wat alcohol… niet het fijnste dat ik ooit heb meegemaakt!