Hoi allemaal,
Ik bezoek deze categorie in het forum eigenlijk nooit, maar ik denk dat ik hier wel een nieuw topic voor aan mag maken?
Goed, het zit zo:
Al een tijdje ben ik helemaal niet meer vrolijk en ik voel me niet goed. Ik probeer zo veel mogelijk leuke dingen te doen om met mijn hoofd bij iets leuks te zijn. Een aantal maanden geleden ben ik voor het laatst uitgeweest. Voor die tijd ben ik met mijn moeder al nooit erg open geweest over uitgaan en alcohol, maar op dat laatste feest ging het erg mis. Ik had weinig gedronken, maar raakte onder andere onderkoeld en kwam hierdoor in een soort shock terecht. Ik zou bij een vriendin blijven slapen, maar dat kon niet doorgaan, en mijn moeder moest me komen halen. Die was natuurlijk helemaal bezorgd en verbaasd over dat dit mij was overkomen, aangezien ik het nooit echt met haar over feesten en uitgaan had gehad.
Nu (met de nieuwe wet) mag ik niet meer drinken, en na die ene avond heb ik ook besloten dit niet meer te doen totdat het weer mag. Ik werd deze week door een paar vriendinnen (dezelfde als die meewaren toen het mis ging met mij) gevraagd om mee te gaan naar een feest dat er binnenkort aankomt. Nu zou ik dat heel graag willen, maar ik weet gewoon niet hoe ik hierover moet beginnen tegen mijn moeder. Ze vertelde me na de vorige keer dat ze mijn vertrouwen moest terugwinnen en dat ze erg geschrokken was. Hierna heb ik de onderwerpen uitgaan en feestjes maar zo veel mogelijk vermeden, omdat ik me er echt slecht bij voel en het helemaal niet mijn bedoeling was geweest.
Mijn moeder is ook nog eens erg standvastig en er valt NIET mee te discussiëren. In discussie gaan heeft geen zin, want ik verlies de discussie toch wel en uiteindelijk kom ik er alleen maar slechter vanaf. Hoe vraag ik nu of ik weer eens naar een feestje mag, zonder dat ze meteen ‘nee’ zegt? Ze wil er niet aan geloven dat ik ook al bijna 17 ben en wel eens iets leuks wil doen wat niet om 2 uur 's middags is.
Ik hoop dat iemand me hier kan helpen, ik zit er erg mee en had de tijd het liefst teruggedraaid…
Dankje voor het lezen!