Uitgaansleven als Leidse student

Hallo,

Ik zit op het moment in 6VWO, en ik ben een beetje aan het kijken naar universiteiten en studentensteden om in te studeren volgend jaar. Nou ben ik benieuwd hoe (uitbundig) er wordt gefeest in Leiden. Ik heb gehoord dat er in Leiden niet echt veel clubs of dergelijke zijn, maar wel kroegen waar de meesten dan heengaan om uit te gaan?? Aangezien er veel studenten wonen in Leiden, lijkt het mij wel dat er regelmatig studenten/huis feestjes zijn, en hoe zijn die dan (klein, groot, wild?). Als laatste vraag ik me af of er veel studenten naar bijv Amsterdam gaan om daar uit te gaan, gezien het uitgaansleven daar wat uitbundiger is, en Amsterdam makkelijk te bereiken is vanaf Leiden met het ov.
Ik zou het erg waarderen als iemand die hier ervaring mee heeft mij hier wat over zou kunnen vertellen. :slight_smile:

Alle studentensteden zijn geschikt om uitbundig te feesten. Ik zou mijn keuze voor een universiteit niet af laten hangen of je kunt feesten of niet. Er zijn denk ik wel belangrijkere redenen?

Er zijn wel een paar leuke clubs voor de ‘doorsnee Leidenaar’, maar het zijn er helaas niet zo veel. De kroegen en restaurantjes zijn wel leuk en heel erg ingesteld op studenten. De feestjes spelen zich vooral af bij studie-/studentenverenigingen of natuurlijk in thuis, maar dat hangt ook van je huis af.
De rechtstreekse trein naar Amsterdam Centraal duurt ongeveer 50 minuten als ik het goed heb. Die zou je kunnen nemen als je er behoefte aan hebt, maar de meeste Leidse studenten zijn tevreden over hun stad.
Maar zoals Minako al zegt, kijk eerst naar de studie en daarna pas naar de stad. Want elke stad heeft wel wat leuks te bieden.