Heeei,
Ik ben een meisje van 15 en ik hou echt heel erg van uitgaan of een feestje.
Mijn ouders denken daar anders over en vinden dat ik te vaak weg ben en eigenlijk willen ze helemaal niet dat ik uitga. Ik vind het onzin en ik vind dat het bij mijn jeugd hoort.
Bijna al mijn vrienden waarmee ik uitga zijn 16 of ouder, kijk ik snap wel dat me ouders beetje bezorgd zijn maar ze kunnen me best vertrouwen en daarbij ik weet dat die jongens waarmee ik ga me goed zullen beschermen.
Ja ik ga meestal met jongens en met mijn beste vriendin en een uitgaansvriendin.
En zij mogen allemaal tot laat enzo, met laat bedoel ik dan tot ongeveer 5 of 6 uur of gewoon tot hoelaat ze willen. En ik mag op z’n max. tot 2 uur. Dat vind ik echt veel te vroeg.
Het komt doordat mijn zus niks doet in dr leven, ze gaat echt nooit uit en heeft nooit een feestje… Mijn ouders vergelijken me altijd met haar en ik vind dat echt heel vervelend…
Hoe kan ik mijn ouders overtuigen dat ik gewoon veilig ben en bijna niks drink en dat ik altijd samen met iemand terug ga? En dat ik dan dus gewoon tot laat kan.
Alsjeblieft help me, ik word pas in Juli 16 en ik wil het echt nu al…
Hoe zit het bij jou thuis? Hoe oudben je en tot hoelaat mag je weg?
Dan kan ik tegen me ouders zeggen wat jullie allemaal mogen en misschien laten ze me dan meer vrij.
Sorry voor het lange verhaal…