Uitgaan..

Heeei,
Ik ben een meisje van 15 en ik hou echt heel erg van uitgaan of een feestje.
Mijn ouders denken daar anders over en vinden dat ik te vaak weg ben en eigenlijk willen ze helemaal niet dat ik uitga. Ik vind het onzin en ik vind dat het bij mijn jeugd hoort.
Bijna al mijn vrienden waarmee ik uitga zijn 16 of ouder, kijk ik snap wel dat me ouders beetje bezorgd zijn maar ze kunnen me best vertrouwen en daarbij ik weet dat die jongens waarmee ik ga me goed zullen beschermen.
Ja ik ga meestal met jongens en met mijn beste vriendin en een uitgaansvriendin.
En zij mogen allemaal tot laat enzo, met laat bedoel ik dan tot ongeveer 5 of 6 uur of gewoon tot hoelaat ze willen. En ik mag op z’n max. tot 2 uur. Dat vind ik echt veel te vroeg.
Het komt doordat mijn zus niks doet in dr leven, ze gaat echt nooit uit en heeft nooit een feestje… Mijn ouders vergelijken me altijd met haar en ik vind dat echt heel vervelend…

Hoe kan ik mijn ouders overtuigen dat ik gewoon veilig ben en bijna niks drink en dat ik altijd samen met iemand terug ga? En dat ik dan dus gewoon tot laat kan.
Alsjeblieft help me, ik word pas in Juli 16 en ik wil het echt nu al…

Hoe zit het bij jou thuis? Hoe oudben je en tot hoelaat mag je weg?
Dan kan ik tegen me ouders zeggen wat jullie allemaal mogen en misschien laten ze me dan meer vrij.

Sorry voor het lange verhaal…

ik vind tot 5 of 6 uur, wel een beetje laat hoor voor een 15jarige

Jaa okay, maar het is een voorbeeldje… hihi

Ik vind 2 uur echt een heel normale tijd en vooral voor een 15 jarige. Ook al ben je bijna 16.

Ik ben twintig en ik mag het zelf weten hoe laat ik thuis kom. Op jou leeftijd moest ik om 12 uur thuis zijn :’).

Ik vind inderdaad dat 2 uur een mooie tijd is. Zelf ben ik 16 en mag tot max 4 uur weg blijven. Maar als ik kijk naar mijn vriendinnen dan moeten de meeste toch ook rond 2 uur thuis zijn.

wat?! 15 jaar en dan om 2 uur pas thuis hoeven zijn, vind jij te vroeg?

Ik ben 15 en mag vaak niet eens weg of word om 12 uur opgehaald. Je overdrijft.

Jaa, maar komt omdat mensen waarmee ik ga altijd tot veel later mogen. En daarbij, ik word altijd opgehaald met de auto, ik vind dat zo snollig overkomen. Komop mag toch wel met de fiets hihi.
En 2uur is echt max meestal is het 1uur half 2
2uur is dan echt uitzondering

Op de fiets? Je wilt toch niet het risico lopen om verkracht of ontvoerd te worden :pensive:

Ja, zodat jou niets overkomt op weg naar huis ja. En toen ik 15 was mocht ik willen dat ik naar discotheken of wat dan ook mocht.

Hihi jaa snap ik wel. Ik bedoel dan met vreinden fietsen hoor. Hahha nee tuurlijk wil ik dat niet, ik snap het wel enzo maarja.

Het zijn niet echt discotheken meer huisfeesten of verjaardagen in een afgehuurde ruimte en dan als afterparty naar bar ofzo…

Je bent echt heel erg naïef. Wacht gewoon een tijdje. Zelf ga ik al mijn hele leven om met mensen die 2 tot 4 jaar ouder zijn en nu ik 17 ben mag ik ook pas om 2 uur thuiskomen én moet ik worden opgehaald… Nu zeg ik niet dat ik zielig ben, maar aangezien jij nog maar vijftien bent, vind ik 2 uur een prima tijd.

Hahah okay. Nja wacht dan wel tot k 16 ben… Of tot me ouders beetjevertrouwen hebben haha.

+ Ben blij dat je word opgehaald met de auto.

Wat ben jij een aansteller zeg :’)

Hahah dankje, maar ik hou van feestjes. En ik vind echt dat het pas rond 12 begint…
Heb je als je in stad leeft hihi

Aan de ene kant is indd wel chill weetje met de auto ophalen want dan hoef je niet te kijken van hoelaat het is om te fietsen maar mijn ouders willen ook slapen en willen me niet om 3uur half 4 ophalen in de nacht… dus daarom heb ik liever dat ze me laten fietsen weetje

Denk je echt dat je ouders wel slapen als ze weten dat hun 15 jarige dochter alleen met de fiets op pad is? Midden in de nacht?

Ik vind 2 uur best te doen hoor voor een 15jarige. Als ik ga clubben dan kom ik vaak 6/7 uur thuis, soms ben ik 8 uur, maar ik ben dan ook 18, bijna 19. :’)

Als ik naar cafeetjes ga dan ben ik meestal wel wat eerder thuis, 4/5 uur ofzo. Maar ik merk wel dat ik me soms echt mateloos kan ergeren aan 15jarigen in een cafe. :'D

Toen ik 15/16 was ging ik wel eens naar (grote) clubs, ik kwam dan weliswaar laat thuis, maar ik ging toen vaak met mijn neven en nichten en dat vonden mijn ouders niet zo erg. Ze waren wel strenger als ik met vrienden ergens heen ging, wat ik wel kan begrijpen.

Anyways, ik vind dat je het maar moet accepteren en anders moet je bij vrienden slapen die wel tot laat mogen.