Uitgaan

Hey allemaal, ik zit met een probleempje.

Ik ben 16, en ik wil graag uit. Ik zit alleen maar thuis, en ik wil eens iets leuks gaan doen buitenhuis. En niet naar de film ofzo, maar naar een disco, of een leuk café. Maar ik heb helemaal niemand om mee te gaan, niet dat ik niet alleen durf, ik vind het gewoon veel gezelliger als er iemand bij is. Ik ben ook niet echt een feestbeest, daarvoor moet ik me echt op mijn gemak voelen. Ik drink alleen water, geen alcohol, zelfs geen cola, maar echt alleen water. Wat moet ik hiermee doen?

Neem je vriendinnen/klasgenoten/familie mee en leer drinken of wees anders trots en drink water.

Inderdaad. :slightly_smiling_face:

Als jij geen alcohol wilt drinken, moet je dat trouwens ook helemaal niet doen … Ik hou het ook op water/cola. Dat maakt het er toch niet minder leuk op, vind ik. In tegendeel, je ziet dan wat voor belachelijke dingen anderen doen. :stuck_out_tongue:

Ah jij bent dus het soort mens dat mij dan uitlacht haha !

Mwuhahaha, wees daar maar zeker van! xD

Uhm, dat is zo’n beetje het probleem, ik heb geen familie of vrienden om mee uit te gaan. Ik heb een nicht van 16, maar die woont in Zeewolde, ik heb nog een ander nichtje, maar die is 14, mijn enige en beste vriendin woont in België en houdt helemáál niet van uitgaan, niet eens van de kermis, en op mijn klasgenoten hoef ik helemaal niet te rekenen.

Misschien kan je het meisje gewoon vragen om niet 1 keertje meetegaan? Om het te proberen? Ik denk dat het vanzelf wel komt!

Niet lullig bedoelt maar als je steeds zegt: familie/vrienden willen niet, dan kunnen wij er ook niets aan doen. Ja ik wil wel met je uit maar ik woon niet in de buurt XD

We hebben al een keer geprobeerd, maar het was niet echt een succes, het was een carnavalsfeest voor de buurt, voor de kinderen die op het middelbare zitten, maar toen we daar waren. Ik was verkleed als scream, de moordenaar, en mijn vriendin als gothic-princess, stonden we daar tussen de wuppen. Ik wilde dansen, maar mijn vriendin wilde niet, en ik wilde ook niet alleen. Toen zijn we maar even ergens gaan zitten, en ik had mijn masker af. Waren we aan het kletsen, kreeg ik ineens een kont van een jongen in mijn gezicht geduwd, niet perongelijk, want ze moesten allemaal lachen. Ik ben niet zo gelieft hier in de buurt.

En mijn nichtje van 14 is ook geen optie. Punt één: Ze is te jong. En punt twee: áls we een keer ergens naartoe gaan, maakt niet uit waar al was het het zwembad, en ze ziet vrienden, dan gaat ze daarnaartoe, en blijf ik alsnog alleen achter.

@ lipleesbroek: Ja, je hebt wel een punt. Maar ik word ook zo moe van thuis zitten. Ik heb geen idee hoe ik dit aan moet pakken, want ik heb dit nog nooit eerder gedaan. Ik ben ook zo’n huismus.

Da’s wel rottig, wat jullie meegemaakt hebben op dat carnavalsfeest …

Probeer je vriendin er misschien van te overtuigen dat het geen garantie is dat het in het vervolg mis gaat lopen. Ga eens in een andere buurt; de stad waar zij woont of zo? Voor zover dat voor jou haalbaar is, natuurlijk. :slightly_smiling_face:

De eerste keer hou je dan best eerder rustig, ga dan gewoon naar een gezellig café of zo, en voel je dan VOORAL niet verplicht om alcohol te drinken. Als dat beter verloopt dan jullie eerste ervaringen, zal ze waarschijnlijk ook wel meer zin krijgen. :slightly_smiling_face:

Oke, maar dan heb ik nog een probleem. Ze woont in België, dus we kunnen niet altijd samen uitgaan. Wat als ik uitwil wanneer ik niet bij haar ben?

Op de een of andere manier ga je dan toch moeten nieuwe vrienden zoeken, denk ik … Meer mogelijkheden zijn er volgens mij niet.

Ik ben het stille type, en kijk altijd de kat uit de boom. Ik ben ook slecht met vrienden maken, want zodra ik met een vreemde praat, val ik stil.

Ik weet niet of je op een sport zit, maar anders zou je misschien eens moeten kijken wat je leuk vind! Ga anders zumba doen bij jou in de buurt. Zo leer je ook weer nieuwe mensen kennen :slightly_smiling_face:
Ik snap dat je het niet leuk vind om de hele tijd thuis te zitten maar doe dingen als:

• sporten
  • vrijwilligerswerk
  • bijbaantje
    Zo heb je meer kans om leuke meiden te ontmoeten waar jij mee uit kunt gaan. Succes!

@ Nietwaar: bedankt voor de tip.

Een keer hadden we carnavals schoolfeest, toen was ik verkleed gegaan als Scream, met zo’n mes waar rood vloeistof doorheen loopt. Dat was een best leuke ervaring. Maar ik durfde gewoon meer omdat ik een masker ophad, ik durfde te dansen, ik durfde achter leraren aan te gaan met het nepmes, en ik durfde op de foto te gaan met een vreemde pose.
Laughing7.

Ik snap je punt! Met een masker op is het allemaal een stuk makkelijker en doe je wat je wilt. Maar zonder masker ben jij ook zo alleen dat laat je niet zien denk ik omdat andere mensen je dan zien en je bang bent over wat ze van je denken. Maar je bent ook nog maar 16 in de loop van de tijd ga je waarschijnlijk studeren en werken en ontmoet je een hoop nieuwe mensen. En er zijn zat mensen die zich soms net zo voelen als jij doet maar dat besef je niet. Je leven is nog maar net begonnen!

http://27.media.tumblr.com/tumblr_l90e7i1NY11qb13xjo1_500.jpg

Dat is een mooie gedachte. :slightly_smiling_face:

Tsja, waarschijnlijk kom je nog wel mensen tegen die eigenlijk best wel veel op jou lijken, en dat worden dan je vrienden, maar dat weet je helaas nooit van te voren. Als buitenbeentje word je gauw nogal raar aangekeken als je uitgaat enzo. Het komt echt nog wel goed hoor, er zijn heeeel veel mensen zoals jij (Ik was er zelf ook een ooit). Maar je komt nog wel op je plek, met mensen die je gewoon accepteren zoals je bent :slightly_smiling_face:

Mag ik vragen hoe het komt dat je niet zo geliefd bent in de jouw omgeving?