Uitgaan

Hee allemaal,

ik weet niet zo goed hoe ik dit verhaal moet beginnen, maar goed. ik ben niet iemand die heel vaak uit gaat, 1 keer per 3 maand misschien. ik vind het altijd heel gezellig om met vriendinnen uit te gaan, dat is mijn probleem gelukkig niet :slightly_smiling_face:
Mijn probleem is namelijk iets anders. Gisteren ben ik ook weer uit geweest met twee vriendinnen. We kwamen aan en de sfeer was ook gewoon chil en gezellig. Er komen wat jongens bij en vervolgens wordt een vriendin van mij aangesproken door allemaal jongens (en heeft ook gezoend met één) en de andere vriendin heeft veel connecties en praat dan ook met andere jongens en is daarnaast ook erg spontaan. Ook zei werd vaak aangesproken door jongens en werd er ook met haar geflirt. Je raad het al: bij mij gebeurde dit niet/nauwelijks. Nu weet ik dat dit misschien echt zo’n typisch meidenprobleem is, maar ik ben intussen 18 jaar en wordt hier elke keer echt ontzettend onzeker van. Ik voel me naast mijn vriendinnen ontzettend lelijk en ik denk dat een deel van het probleem daardoor ook ligt aan het feit dat ik niet snel/gemakkelijk inga op jongens omdat ik me niet voor kan stellen dat ze geïnteresseerd zijn, terwijl mijn vriendinnen 10 keer knapper zijn.
Ze willen dit dus vaker gaan doen en ik ben bang dat het elke keer gewoon weer hetzelfde liedje wordt.

Ik hoop dat er misschien meiden zijn die dit herkennen of wijze raad voor me hebben.

Alvast bedankt <3

Wat in mijn ervaring is gebleken is dat jongens op de meisjes afstappen die spontaan en sociaal ogen. Meisjes die een beetje onzeker om zich heen kijken of niet open voor jongens lijken te zijn, spreken ze minder vaak aan.

Ik ken bloedmooie meisjes die onzeker zijn en nooit worden aangesproken terwijl ‘minder mooie’ meisjes die mega sociaal zijn bakken met aandacht krijgen.