Uitgaan

Heei,

In de zomer dit jaar ben ik 16 geworden. (ik zit nu in de vierde) Nu voel ik me vaak onzeker en dat komt door de volgende reden: ik heb een hele lieve vriendengroep, alleen zijn houden niet van uitgaan. Verder heb ik ook nog twee hele goede vriendinnen die niet in mijn vriendengroep zitten en dit wel doen. Zelf heb ik geen idee of ik wel of niet van uitgaan hou, gewoonweg omdat ik nooit ga. Die vriendinnen die wel uitgaan willen wel een keertje met mij gaan, maar ik weet totaal niet wat ik dan kan verwachten. Zelf heb ik er niet erg veel zin in, maar voel ik een enorme druk om het wel te doen, omdat ik niet apart wil zijn van de rest van mijn famillie. Kan iemand mij helpen door te vertellen wat uitgaan nou precies is?

Uh nou ja gewoon. Je bent in een discotheek, er is een dj die muziek draait en het is er donker met gekleurde lichten erdoorheen en mensen dansen en praten en drinken (eventueel).

Ja kunt toch gewoon een keer met die meiden meegaan? Als je het niet leuk vind kun je altijd weer naar huis gaan. Als je een keer uit gaat ben je echt niet gelijk anders dan de rest van je familie, ieder zijn hobby toch.

Ik had precies hetzelfde probleem! Ik leerde door die vriendinnen buiten de vriendinnengroep meer mensen kennen, en al snel werden we een grote groep en we gaan nu sinds een jaar steeds met zijn allen!
Wat je kan verwachten… Bij ons was het eerst thuis bij iemand alcohol drinken. Daarna langzaam een keer naar de stad fietsen, naar de vaste discotheek. Daar heb je de bar, waar we in het begin zitten. Daarnaast heb je de dansvloer, waar we de rest van de avond doorbrengen!
Verder inderdaad heel veel drukte en veel leuke muziek.
Veel plezier!

Maar je bent 16, dan mag je toch niet meer ‘‘uitgaan’’ (als in zuipen en naar de kroeg)?

Er is niets gezegd over thuis zuipen :beer:

Ik weet dat het in mijn stad lastig is om te gaan uitgaan als je onder de 18 bent, ook in de kroegen. Tenzij je naar bepaalde kroegen gaat waar de gemiddelde leeftijd 40+ is waar je ook niet echt vrolijk van wordt

Hier kom je als je 16 bent echt nergens binnen behalve als je er gemiddeld als 19/20 uit ziet, anders gaan ze om id vragen.
Het aantal kroegen die 18+ zijn zijn ook veel minder trouwens, alles word bijna 21+

Maar goed wat ik doe als ik uitga: drinken, dansen, praten en auwehoeren haha
en van kroeg naar kroeg lopen en aan het einde wat eten

Meestal komt daar veel drank aan te pas waarbij ze zichzelf niet meer in de hand hebben en minstens 3 jongens op een avond zoenen. Dat is althans hier zo bij de meesten.[/font]

Maar alles is toch minimaal 18+ geworden? Behalve als er zo’n jongerenavond is ofzo.

Als 16 jarige kan je bij ons gewoon uitgaan. Je krijgt alleen geen bandje voor alcohol.
En daarnaast kun je altijd van de voren drinken.

Ik zou gewoon gaan en kijken of het iets voor je is!

Ohhh in Rotterdam en Wageningen (waar ik altijd uitga) kom je nergens naar binnen als je 18- bent. Of nouja in Rotterdam weet ik 1 tent maar dan houdt t ook wel op haha, daar zou ik ook rekening mee houden.

Huh, hoezo 21+?

Drinken, dansen, praten en veel plezier hebben.

Gewoon een keer gaan en dan zie je vanzelf wel of je het leuk vindt!:slight_smile:

Gewoon gaan.
Als je met leuke vriendinnen gaat komt het altijd wel goed, beetje dansen etc

Dat weet ik niet haha, is gewoon zo.

Jeetje, ik weet niet waar jullie heen gaan maar als ik uit ga (ik ben bijna 18) dan kan ik wel gewoon alcohol krijgen aan de bar.
Ik kom eigenlijk ook overal wel binnen.
Het is zo vervelend dat mensen gelijk gaan zeggen dat als je 16/17 je níet op stap kan gaan terwijl dat wel gewoon het geval is.

Ik vind het vervelend als er mensen van 16 rondlopen in een gelegenheid voor 18+.