Uitgaan

Hoi iedereen,

Ik zag er nog geen topic over dus ik vraag me iets af. Soms denk ik dat ik de enige tiener ben die niet uitgaat ( met uitgaan bedoel ik nu even echt stappen dus naar de disco enzo)

Ik zie meisjes van mijn school die bijna elk weekend uitgaan en altijd zeuren dat ik nooit ga. Maar ik hou er echt niet van, zoveel mensen op elkaar in een warme ruimte( ik heb chronische benauwdheid) , de muziek is verschrikkelijk, de helft is dronken. Verder ben ik ook wel verlegen dus ik ga ook niet echt helemaal dansen ofzo. Ik vind het gewoon stom. Ik ga liever naar de bios oid.

Vaak hoor ik mijn tantes zeggen, ja ik was vroeger echt een feestbeest! Ik ging elk weekend stappen, wat gek dat jij dat niet leuk vind joh! Tieners horen toch te stappen!

Iemand die dit ook heeft?

Ik ben btw 17

xx

Er zijn meer dan genoeg mensen die het niks vinden hoor dus je bent écht niet de enige.

Zelf ga ik wel vaak uit.

Ik ben 16 en ik ga ook niet vaak uit, maar dit komt doordat ik dan weer vroeg naar huis moet. Als ik wil uitgaan wil ik tot 2/3, want 12 uur begint het pas, maar als ik dan half 1 naar huis moet dan heeft dat geen zin. Want mijn ouders of ouders van vriendinnen moeten dan altijd komen ophalen. Ik wil altijd heel graag uitgaan, maar met deze leeftijd kan dat nog niet echt. Trouwens, als jij niet van uitgaan houd, who cares? Bioscoop is ook leuk!

Waarom zou je uit moeten gaan? Is toch je eigen keuze? Ik heb dat gezeur ook vaak gehad omdat ik niet uitging. Iedereen is anders en vind andere dingen leuk. Je moet echt geen dingen tegen je zin in gaan doen alleen maar omdat anderen vinden dat het zo hoort.

De een vind het leuk, en de ander niet. Het feit dat mensen zeggen ‘stappen hoort erbij als tiener’ vind ik niet kloppen omdat sommige er gewoon niet van houden. Ik zelf wel, maar ik kan best snappen waarom anderen het minder leuk vinden.

Ik vind uitgaan ook niet leuk en ben ook 17 :slightly_smiling_face:
Ik hou ook niet zo van de muziek die er opstaat en ga liever met een vriendin/vriend gewoon iets drinken waar het rustig is ofzo.
En de verhalen die ik hoor van “amai ik was zo dronken” of “ik heb me ne gast gekust”, daar word ik nu niet echt jaloers van xd
Hoor ook vaak van “allé das toch een deel van uw jeugd da je mist” maar dat vind ik niet waar… je moet gewoon doen wat je graag doet! :slightly_smiling_face:

^Hahahahahah sorry maar ik vind vlaams zo leuk klinken hé.

^ haha en ik had nog zo mijn best gedaan om het wat minder vlaams te laten klinken :wink:

^Haha ik herkende het juist meteen, ik keek vroeger naar Ketnet xD

^made my day xd

Het is net of ik mezelf hoor, haha. Maar je bent dus niet de enige.

Ik heb ook een hekel aan uitgaan. De muziek vind ik verschrikkelijk, en het stinkt altijd, en het is zo warm en je kan niet horen wat iedereen zegt, en ik kan niet dansen. En ik drink ook geen alcohol, waardoor ik dronken mensen altijd heel irritand vind. Daarom ga ik liever eens in de paar maanden naar een leuk concert, die sfeer die daar hangt vind ik ook altijd gezelliger.

Precies mijn gedachte. Ik vind het veel leuker om wat te gaan drinken of gewoon uitstapjes te maken. Het is heus niet raar. Ieder zo zijn eigen ding.

Even een vraagje voor de mensen die wel uitgaan.

Hoe oud zijn jullie en hoe laat moeten jullie thuis zijn? En hoe gaan jullie dan naar huis? (Taxi/fiets etc.)

• Muziek is 9 van de 10 keer verschrikkelijk.
  • Je vriendinnen houden van andere muziek dan jij, dus kan je het niet eens worden over een club/bar.
  • Ik kan niet dansen.
  • Ik hou niet van dansen.
  • Je kan elkaar niet verstaan.
  • Het is niet gezellig.
  • Het wordt alleen gezellig als je (veel) drinkt.
  • Mensen die er komen zijn vreemd/ niet leuk.
  • DJ is arrogant.
  • Sommige meisjes lijken net prostituees.
  • Je staat de hele avond met dezelfden in een kringetje heen en weer te bewegen.

Dit zijn zo’n beetje alle redenen waarom ik niet van uitgaan hou. Ergens een drankje doen vind ik wel altijd gezellig.

^ha, ik kan me wel een beetje vinden in dat lijstje. Ik houd er ook niet zo van. Ik ga hooguit 1 x per 2 maand ofzo. Ergens een drankje doen idd vind ik veel leuker.

Ik ben 18 en heb niet echt een tijd, als ik maar met anderen mee naar huis ga. Ik ga als ik dichtbij blijf met de fiets, soms wil mijn moeder me nog wel eens komen halen om 3 uur, als ik verder weg uit ga blijf ik wachten op de eerste trein.

Ik ben 17 en ga altijd met de fiets (als we gewoon naar Tilburg gaan), daarnaast heb ik geen tijd. Soms kom ik om 6 thuis en soms om 3, ligt er maar net aan!

Eerst vond ik het ook niet leuk, maar het laatste jaar wel. Je moet er zelf natuurlijk ook wel wat van maken, als je heel de avond in een hoekje gaat staan is het niet leuk nee. Maar je ontmoet ook veel mensen, en lekker dansen vind ik wel leuk. Maar als je het niet leuk vind, moet je het vooral niet doen want je gaat uit voor jezelf, omdat je zelf een leuke tijd wilt hebben.

Ik vind het leuk om naar festivals te gaan of een ander groot iets, maar zomaar een discotheek ofzo, neen.