uitgaan & ouders

hee!

ik vind het zelf echt super leuk om uit te gaan en ik ga nu ongeveer
2x per maand uit naar de discotheken en daar komen dan nog wat van
die feesten bij, maar die tellen niet.
het probleem is alleen dat mijn ouders superstreng zijn, als ik uitga, moet
ik om HALF TWEE thuis zijn, echt heeel sneu.
bijvoorbeeld vorige week ben ik op dinsdag, vrijdag en zaterdag naar
feesten geweest, maar dat feest was al om half 2 afgelopen, dus toen gingen we nog naar een kroeg en daar is mijn moeder achter gekomen, vraag me niet hoe! maar ik sliep bij een vriendin, dus ik heb eigenlijk niet eens zo op mn flikker gekregen. en ik heb maar liefst 30 euro uitgegeven in 3 avonden, jaja wat een record, maar mijn moeder weet niet dat ik heel veel van neven en vrienden enzo krijg, en nu wil ik zaterdag naar de discotheek, maar gaan mijn ouders helemaal moeilijk doen, van ja je bent vorige week ook al geweest, en kan je dat wel betalen ( heb nog 38 euro, dus dat kan makkelijk ) en jaa je bent nog maar vijf-tien.
echt heel irritant dus, maar weten jullie iets om goede deals met je ouders te sluiten over hoe vaak uitgaan, waar heen, met wie en hoe laat thuis enz.

sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het gewoon even kwijt.
beetje onduidelijk verhaal sorry, dus als je het niet begrijpt moet je het maar zeggen…

xxxxxxxxx

ik snap best dat je ouders niet willen dat je 4 keer in de week uitgaat op je 15de.

dus heb niet echt tips. praten mssg?

Lastig.

Tja,
Als het niet mag, dan mag het niet, zeg ik dan maar.

Als je ouder bent, zou je vast wel vaker (+langer) mogen uitgaan.

idd je hoeft niet nu al alles gedaan tehebben. ik ben 16 en ik mag echt niet vaker dan 2x per maand uit hoor :O.
dus… wachten tot je ouder bent? ik vind zelf dat je al behoorlijk veel mag van je ouders.
over tijden kan je lief doen altijd op tijd komen en na een tijd vragen of je een keer wat langer mag. (ik heb zelf nooit last van tijden want ik blijf altijd bij een vriendin slapen die alles mag xD)

nou ik vind dat je best tevreden mag zijn want ik ben 16 en mag dus 1x per maand uit en dan egt uiterlijk 2 uur thuis zijn :open_mouth:
maarja, je kan er met je ouders over praten misschien ?

Ligt het aan mij, of is half twee gewoon echt hartstikke redelijk? :bored:

Ik ben 1 jaar jonger dan de topicstarter, en ik zou eens half 2 thuis moeten komen… xD
Nee het ligt niet aan jou :slightly_smiling_face:

tja… ik ben 17 en ik moet ook om half 2 thuis zijn, en dan mag ik ook niet alleen fietsen natuurlijk en niet meer dan 2 keer per maand hoor!
heb dr al zoveel ruzies met mn ouders over gehad,
dus ik heb het uitgaan maar een beetje opgegeven… -.-
ik ga nu toch op het moment om met mensen die ook niet zo vaak uitgaan dus dan is het niet zo’n probleem (en het scheelt geld) maarja, ik vind het nog steeds wel kut soms

samenvatting; je mag dus al heel veel vergeleken met andere mensen :stuck_out_tongue:

ik denk dat je het gewoon maar moet accepteren, de ene ouders zijn gewoon heel lastig met uitgaan enzo, maar de andere zijn juist heel makkelijk.
Ik heb geluk dat mijn ouders er heel makkelijk in zijn, ik kom meestal rond 7 uur 's ochtends thuis, ik mag ook via connecties gratis naar feesten. {want ik ben 16 de feesten feesten/festivals zyn 18+}
Maar misschien kan je afspraken maken met je ouders zodat je later mag?

Als ik een ouder was en een dochter van 15 had zou ik d’r niet aan moeten denken dat ze elke week uit zou gaan tot 4 uur.

'kvind het best redelijk dat je al zoveel uit mag op je 15e. :expressionless:

Kom op, je bent pas 15.
Tot hoelaat wil jij dan weg blijven?

ja maar, het is vakantie dus ik vind dat ik dan wel veel vaker mag, want tijdens de schoolweken zitten mijn ouders altijd te zeuren dat het slecht is ivm het ritme ofzo.

Ik ben 16, moet om 1 uur (en dat is het uiterste) thuis zijn en mag niet alleen fietsen, zelfs met een groepje vinden mn ouders niet echt goed.
maar het maakt me niet zo veel uit eigenlijk, ben niet zo’n heel erg feesttype dat tot 3 uur in de kroeg blijft na-partyen.

pff, op men 15de ging ik nieteens uit(mocht ik ook helemaal niet)! En ook niet op men 16de ja oke 1x in de uuh wat zal het zijn geweest 3 maanden ofzo en dan mocht ik tot 1 uur met geluk half 2… Ik ging pas egt uit toen ik 17 was en dan was er ook nog het verschil tussen vakantie & geen vakantie, in de zomervakantie ging ik toen egt elke week wel en na de vakantie lag het eraan of ik veel moest doen voor school als dat niet hoefde ging ik uit anders niet maar ik heb nu ook geen tijd meer dat ik thuis moet zijn, dat vinden ze mijn eigen verandwoordelijkheid! En ik mag alleen fietsen, maar ik woon ook niet zo heel ver van het centrum af(ja daar is zon kroegje waar alleen jongeren komen tis eigelijk een kleine discotheek) behalve als we naar “de egte discotheek” gaan om het zo maar even te noemen, dan mag ik niet alleen fietsen, maarja dat vind ik ook niks dusja en dan heb ik ook geen tijd van men ouders…

Maar eigelijk, ik denk dat je er met je ouders over zult moeten praten dan, en als ze het niet willen dan zul je even een jaartje moeten wachten, al vind ik persoonlijk dat je niet hoeft te klagen, je bent 15 wees blij dt je uberhaupt uit mag gaan!

Heeei,
Ik heb precies hetzelfde probleem. ik wil ook uitgaan en gewoon doen wat ik wil. Ben 15, pas in Juli 16. Maar ik wil het gewoon nu al.
Ik ben het helemaal met je eens dat je tot later wil.
Al mijn vrienden gaan ookal tot 4 of hebbengeen tijd.
Je zou je ouders gewoon met de ouders van je vrienden moeten laten praten over het uitgaan, misschien helpt het als die ouders meer goedvinden dat ze jou ouders kunnen overhalen.

Nee ligt niet aan jou.

Je ouders hebben echt vokomen gelijk.

Toen ik 15 was mocht ik niet eens uit.