Hey,
Ik ben 16 jaar een zit in de 4e klas. Ik zit in een vriendinnengroepje van 4 en heb verder daarbuiten nog 1 goede vriendin. Van vorig schooljaar heb ik nog contact met 4 vriendinnen en 1 daarvan zit bij mij in de klas, daarmee ben ik ook goed bevriend. Alleen mijn vriendinnen zijn stuk voor stuk zo verschillend. Ik kan het vaak met iedereen wel vinden zeg maar, ik kan me ‘‘aanpassen’’, daardoor ga ik niet per sé met 1 ‘soort’ om, als je snapt wat ik bedoel. Aan de andere kant ben ik lang niet met iedereen bevriend, en best onzeker op dat vlak, omdat ik altijd bang ben dat ik erbuiten val. De laatste tijd zijn er steeds meer feesten en gaan de meesten steeds vaker uit, en ik hou daar dus echt totaal niet van. 2 van mijn vriendinnengroep ook niet (die gaan dus ook niet) en de ander wel, maar die gaat telkens met andere vriendinnen naar feesten. Doordat ik wel gewoon andere vriendinnen nog heb dan dit vriendinnengroepje, wordt ik wel eens uitgenodigd voor een verjaardagsfeest oid. Hier zie ik dan altijd zooo tegenop! Omdat er ook nog andere kinderen komen en ik ALTIJD bang ben dat ik erbuiten val, daar maak ik mezelf ook gek mee. Ik ben een redelijk rustig type en die meestal niet. Ik zoek ook niet echt contact met die mensen, ik ken ze ook en heb lessen met ze, maar vriendinnen zullen we nooit worden. Ik kijk daarom altijd zooo op tegen verjaardagen (kan er me echt rot door voelen met zoiets in het vooruitzicht), ook omdat ik gewoon NIET van feesten hou als het met mensen gaat waarbij ik me niet op mn gemak voel en ga dan liever niet of gebruik een smoesje. Aan de andere kant voel ik me hierdoor wel vaak alleen en niet sociaal, als ik weet dat anderen dan uitgaan en met elkaar zijn en ik daar niet bij ben. Ook dan voel ik me dus rot. Ik ben gewoon iemand die het fijn vind om thuis te zijn, maar die het wel leuk vind om met vriendinnen waarbij ik me op mn gemak voel een ijsje te gaan eten, iets te gaan drinken, etc. Ook hou ik ervan om creatief bezig te zijn en ben ik fanatiek met paardrijden. Soms zie ik weer zo’n kreet: Forever young & we are young, etc. Dan denk ik ook ‘Ohh ik ga hier later spijt van krijgen’. Even later denk ik dan weer ‘Ik haal dat wel in als ik ga studeren’. Pfff Mijn vraag is: wat kan ik hieraan doen? Moet ik toch gewoon gaan naar zulke dingen? Heeft iemand dit ook: niet houden van uitgaan en bang zijn?
Ik hoop dat ik het een beetje goed verwoord heb en dat jullie dit verhaal snappen, haha ! Bedankt als je het gelezen hebt !