Uitgaan minimumleeftijd

Waarschijnlijk ben ik de enige stumper die echt nog nooit is uitgegaan ( Ja een keer, maar dat was zo saai dat we na drie kwartier weer zijn weggegaan)
en ik dacht laatst zo van “Hee ik wil uitgaan.” Maar op een of andere manier zijn alle feesten waar ik heen wil gaan 16/21/25 plus. ( Ja behalve Safe en Friss feesten maar noway dat ik daar heen ga. )

Voorbeeld. In Den Haag binnenstad is er een plein met blijkbaar alleen maar kroegen enzo. Blijk alles verdomme 18 plus te zijn. Van pop podium tot Cocktailbar. superirritant T_T

Dus ik vroeg me af of de meeste cafe’s/discotheken/uitgaansgelegenheden dat belangrijk vinden. En dan heb ik het alleen over het entree.

Ik ben niet zo van de fake ID’s dus dat word hem nietx3

Ik ben echt een zielige stumper xD

Ik snap je vraag niet :’]

ja ik heb precies hetzelfde in den haag haha.

Ik ben ook nooit uitgegaan (behalve schoolfeesten etc) maar ik zou echt graag willen, maar eht mag niet. Ik ben 17 (en ‘‘moslim’’, officieel moslim, maar ik die niks moslim-achtigs en mijn vader ook helemaal neit, maar toch mag ik superveel dingen niet zoals uitgaan, een vriendje etc :S:S).

Jij bedoeld de grote markt?
Was eerst nog niet, maar is ineens veranderd :face_with_raised_eyebrow:

Yep; sinds vorig jaar volgens mij. Echt heel irritant :3

Wist je dat het me eerst niet was opgevallen xD
Dan ben je pas zielig
als je daar gewoon op een terras zit en er komt iemand naar je toe ='3

Ik weet trouwens ook niet echt wat er qua clubs enzo allemaal te doen is hier hoor
safe en fris is heel erg stom en voor de rest x]…
Upje

Je hebt ook discotheken van 14 en 16. Maar die zijn vet kinderachtig. :stuck_out_tongue:

Ja het enige welke ik weet zijn De Paap; maar dat is meer 30plus. Waarschijnlijk heel leuk, maar niet mijn soort mensen denk ik… en Nederland 3 in Wateringen ofzo. Maar eerst moet een vriendin van mij beter worden en dan kunnen we daar pas heen ; en dat gaat nog lang duren x3

En anders moet ik nog een half jaar wachten. Dan kan ik pas naar een paar feesten toegaan Grrrrrr T_T.

Godzijdank hebben we nog Koninginnedag en Parkpop :grin:

Halve Maan in Rijswijk is een cafétje/restaurant. Ze vragen daar geen ID (iig in mijn tijd niet). Maar da’s echt iets voor mensen die van Nederlandse muziek houden (dat draaien ze meestal). Af en toe hebben ze daar ook bepaalde feesten (bijvoorbeeld House-party). Je moet maar effe op hun site checken.

waarom ben je een zielige stumper als je een cafe wel inwilt maar niet mag, dan ben je niet zielig dan ben je gewoon te jong, dus mijn advies is wachtgewoon even en ga andere leuke dingen met vriendinnen doen of hou zelf thuis maar een feestje.
hoe kan je nou weten dat je graag uitwilt als je zegt dat 1 keer drie kwartier bent uitgegaan en het saai vond.

Ik snap jou. Volgens mij bestaat er niet eens een God, toch ben ik gebonden aan mijn ouders <__<

by ons krijg je in de kroeg op je 14/13 al drank mee. xD
en dicotheek is 16, maar vaak kom je er al binnen als je 15 en een half [XD] bent al binnen.

wacht lekker tot je oud genoeg bent:)
Die leeftijd grens is der niet voor niks
Serieus, toen ik een jaartje of 14 was ging ik al uit ( wat ik nu gewoon TE jong vind voor meisjes van die leeftijd )
Waardoor ik veelste jong aan drugs kwam en dronken was (ja klinkt dramatisch maar eigenlijk kon ik het nog gewoon niet hebben) en ik wil niet zeggen dat jou dat zou overkomen want ik ken je natuurlijk niet en weet niet of je naïef bent enzo zo als ik was.

En ik snap helemaal dat je uit wil want dat wilde ik toen ook SUPER graag, maar wat gewoon veel leuker is voor -16 gewoon lekker met vriendinnen avond thuis gezellig wat drinken biosje doen dat soort dingen. geloof me als je de leeftijd hebt kun je nog zo veel uit gaan als je wilt;)

Wees blij dat je niet in Amerika woon.

Ja echt zo irritant is dat… Maar mn vader snapt ook niet dat als ik 18 ben k eigenlijk zelf mag doen wat ik wil. Het is zogenaamd ‘‘alleen voor NL’se meisjes’’ maar wat ben ik dan als ik de Nederlandse nationaliteit heb?

Edit: Maar voor schoolfeesten enzo meot ik suuuuuuperlang zeuren/boos zijn etcetc tot ik eindelijk mag…

Nederland 3! dat is hier vlakbij.
weet niet hoe oud je bent, maar volgens mij werd daar best wel gecontroleerd hoorde ik van iemand.
Je zou ook naar de Flaat in Naaldwijk kunnen?

ik ben vaak uitgegaan vorige zomer.
Maar ik ben meer iemand die naar festivals gaat en wat op terrasjes enzo zitten.
ik ben niet zo van disco dit en disco dat en blablabla.

Hier in friesland hebben we Club Noa, Club Q *Quatrebras* en al die soort dingen, echt vet populair en al dat gedoe, maareh nee… niks aan ><

mijn ervaring is dat er in Zoetermeer niet echt op gelet wordt…