Uitgaan met tinnitus

Hoi!

Zijn er hier mensen met tinnitus die uitgaan? Ik heb sinds 4 weken last van tinnitus die erger is geworden (ik had al jaren last van een heeeele lichte tinnitus die ik nooit hoorde, maar sinds 4 weken is ie dus veel hoorbaarder geworden). Ik heb het idee dat de piep soms erger wordt nadat ik bijvoorbeeld een dag naar Amsterdam ben geweest of als ik uren achter mijn computer heb gezeten die veel herrie maakt. Ik heb vrijdag mijn oren laten schoonmaken bij de KNO-arts en mijn oren waren daarna wat gevoeliger. Toen ik vervolgens in de kantine op school zat, ging er heel hard een piep af (een oven) en toen voelde ik dat echt in mijn oor. Nu heb ik weer het idee dat de piep harder is geworden…

Hoe dan ook, ik twijfel of ik dus nog wel naar feesten moet gaan. Ik ga eigenlijk bijna nooit uit, zo’n 1x per 2 maanden naar een studentenfeest waar de muziek wel hard staat. Ik vind dat echt ontzettend leuk en ik was van plan om met op maat gemaakte oordoppen voortaan te gaan, alleen ik twijfel nu of dat zelfs een slim idee is…

Wat denken jullie?

x

Ik zou met speciale oordopjes gaan ja, dan is het wel gewoon veilig en zou je er geen last van moeten hebben. Je kunt altijd weer weggaan als je het niet trekt he.

Tinnitus gaat helaas niet over, dus wees zuinig op je oren. Maar ook met je sociale en leuke leven :wink: Je kunt nog best lekker uitgaan en naar feestjes, zorg er alleen wel voor dat je dus goede oordoppen hebt die goeie dB-demping hebben. Wees niet bang dat het suf is, want het wordt steeds ‘populairder’ om oordopjes in te hebben. En wat is er nou sexier dan goed voor jezelf en voor je oren te zorgen? ;p Wat ook al verschil kan maken, is dat je niet naast/in de buurt van de geluidsboxen gaat staan. Vaak zitten die aan de zijkant. Gun je oren ook af en toe wat rust door even naar buiten te gaan of wc, daar is het vaak ook al zachter. Gun achteraf je oren ook even rust om bij te komen. (Niet elke dag uitgaan bijv.)
Op internet staan vast nog wel meer tips, en anders is de audicien er ook om vragen te beantwoorden.
Succes! Xx