Uitgaan met hersenschudding en alcohol drinken

ff de situatie :
Vorige week heb ik met sporten een hersenschudding opgelopen. Ik heb toen een schoolweek lang (5 dagen) alleen maar in bed gelegen in een donkere kamer en had ik heel veel last van hoofdpijn. Ik ben vandaag voor het eerst weer naar school geweest maar dit ging , op zijn zachts gezegd, niet al te best. Ik ben eerder naar huis gegaan en toen ik thuiskom ben ik letterlijk ingestort en heb ik de hele dag alleen maar in bed gelegen. Nu is het aankomende zaterdag halfvaste ( voor degene die niet weten wat het is ; carnaval maar dan maar 1 dag). Hier heb ik al kaartjes voor en hebben ook al lang afgesproken om hier heen te gaan enz.

Alleen nu vragen mijn ouders ( en ik ook een beetje) zich af of het wel verstandig is om zaterdag te gaan. en wat moet ik dan doen met drinken ? Want ik heb wel wat dingen gehoord dat het njet verstandig is om alcohol te drinken als je een hersenschudding hebt maar ik weet niet of dat waar is. en als heb waar is wat zijn dan de gevolgen als ik wel alcohol drink ?

Waarom twijfel je daar überhaupt over? Nee natuurlijk moet je niet gaan drinken, je hebt heel recent een hersenschudding gehad :hammer:

Gezien het feit dat je vorige week bijna helemaal in het donker hebt moeten spenderen lijkt het me verschrikkelijk onverstandig om alcohol te drinken en om laat uit te gaan. Ik kon met mijn milde hersenschudding na twee dagen alweer goed tegen licht etc. maar ik heb wel meer dan een maand last gehad van de gevolgen. Een hersenschudding is echt niet niks. Geen alcohol, jemig, dat je daar aan twijfelt. Alcohol (en andere middelen) is gewoon slecht voor je en al helemaal met een hersenschudding. Je lichaam kan ermee omgaan als je gezond bent, maar nu gewoon even niet.

Ik zou hier inderdaad maar goed na luisteren. Dat jij het überhaupt overweegt ( en je ouders ook ) niet verstandig…

Dat dit überhaupt iets is om over na te denken… Nee, natuurlijk niet. Je hebt een week in het donker gelegen en het gaat tot nu toe nog steeds niet goed. Als je niet fit bent kan alcohol verkeerd vallen, en met een hersenschudding al helemaal. Je kon vandaag nog niet naar school, maar wilt zaterdag wel naar een feestje en alcohol drinken. Ik zou er niet eens zin in hebben, dus ik snap niet dat er over nagedacht moet worden.

doe even normaal

Is dit een serieuze vraag? Natuurlijk is dat niet verstandig. :’)

Gewoon helemaal niet gaan. Verkoop je kaartje.

Ik zou gewoon lekker je bed induiken en je kaartje verkopen. De mensen met wie je gaat zullen ook echt wel begrijpen dat je niet met een hersenschudding kan gaan carnavallen. Volgend jaar beter.

Heb je je hersens kapot gevallen? Natuurlijk is dat niet verstanding zeg.

Nee het is niet verstandig! Kon je zelf toch ook wel verzinnen

Het is wel duidelijk dat je hersenen een klap hebben gehad ja… sorry hoor, maar dit is echt heel dom. Je kunt zelf toch ook wel indenken dat het heel erg dom is om te gaan stappen en te drinken met een hersenschudding?!
Een hersenschudding klinkt misschien onschuldig, maar het kan ook meer kwaad doen dan goed.

Nee, geen goed idee om daar heen te gaan. Verkoop ze door.